Bizar, pas bij bevalling weten dat je zwanger bent

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mel05, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik snap nog steeds niet dat je dat 9 maanden niet kan merken!

Hier in de buurt is een paar weken geleden ook een meisje bevallen die niet wist dat ze zwanger was. De avond ervoor stond ze nog halfdronken in de kroeg (en zo meerdere keren per week!).

2. Miniman

Miniman Niet meer actief

Bizar verhaal, ik kon op het einde alleen nog maar waggelen met die dikke buik, hoe kan je nou missen dat je zwanger bent???

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Bizar verhaal ..

ff off topic, wat leuk om te zien dat er nog Bokster is ;)

4. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ooo ik had daar een voor stukje van gezien,, wat vreemd zeg:(

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

brr heel raar lijkt me dat. aan de andere kant ook wel prettig dat ze nergens zich druk over heeft hoeven maken.

6. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Mijn achternichtje had het ook. Ze dacht dat ze last had van haar blindedarm en liep naar beneden en riep haar man. Ze kon beneden nog net een teiltje pakken om het kind in op te vangen. Mijn moeder had haar de dag daarvoor nog gezien en je zag niks aan haar. Ze was ook niet dik van zichzelf ofzo.

Op een gegeven moment herkende ze later een bepaald gevoel en ging naar de dokter. Ja hoor, al 5 maanden ver.... Ze vloeide ook gewoon elke maand

7. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    begrijp ik niet.
    ik was op het einde net een pinguin.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik heb het ook van dichtbij meegemaakt. Een teamgenootje -keepster- tot aan de 8 maanden toe nog in het doel gestaan op het voetbalveld. In de winterstop beviel ze volkomen onverwacht van haar zoontje, met wie ze wonderlijk genoeg, alles ok was.
    Maar ook gewoon nog ongesteld, pil geslikt, gestopt met topsport (dus reden om zwaarder te worden) , en de klachten die ze had, werden door de huisarts afgedaan als 'bronchitus' .

Kijk dokter... mijn 'bronchitus' --> zo was het dus na de geboorte...

Maar het blijft bizar inderdaad...

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    vroegere vriendin van mij wist het ook niet.
    Had 2 kindjes en wilde het daarbij houden, huisje gekocht enzo.
    Kreeg problemen met haar buik, wel ongesteld worden.
    Dokter dacht aan kankergezwel.
    2 maanden later werd de kleine geboren. En heeft ze in die korte tijd hals over kop dr huis aan moeten passen, woonde er net en was berekend op 2 kinderen.

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    een vriendin van mij kwam er met 28 weken pas achter...maar het rare was dat ze helemaal niet dik was...pas nadat ze het wist begon die buik ineens te groeien...ze dijde helemaal uit...echt bizar!

11. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Ik heb even de berichten van Esther op bokt nog gelezen, er staat ook een fotootje bij!
    Maar die foto die bij het begin staat van haar op het paard is de dag voor de bevalling genomen.

Ze zegt dat ze nooit wat heeft gevoeld. Ze kon haar maatje 38 broeken allemaal aan..
    (da's ideaal!) haha
    En het meiske is waarschijnlijk met 36 weken ter wereld gekomen.
    Tsjonge, ik heb nu al zo'n toeter, en ik ben verder niet dik of gezet van mezelf. Ik draag echt een basketbal voor, daar kun je niet omheen hoor! haha

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wow, wat bizar!!! Ik hoop van harte dat mij nooit zoiets overkomt!!!

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Vind het echt vreemd. Opzich begrijp ik wel dat zij topsport doet dus misschien is zij wel wat fitter waardoor ze beter de zwangerschap doorloopt. Maar op een gegeven moment gaat de baby toch bewegen? Ga je daar niet raar van kijken dan? Ik word nu al af en toe helemaal door elkaar gerammeld (en ik ben 26 weken) van binnen.
    Nee ik vind het maar vreemd dat je dat soort dingen niet opmerkt...

14. echt bizar. geen dikke buik, totaal geen klachten, geen geschop, geen harde buiken, en nog gewoon ongesteld zijn als je zwanger bent..
    vind het moeilijk te geloven hoor.

15. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Zo zeg dat is dan nog eens een verassing :$

Maar ik geloof best dat het kan hoor, ze zal door het paardrijden ook wel flinke buikspieren hebben en als de placenta dan ook nog voorligt, misschien dat je het dan idd niet zo snel voelt.

En als het kindje een beetje richting je rug groeit ipv naar de buik (dus wat naar achteren) dan kan die buik ook wel wegblijven.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @troeltje en rach: Het is ook moeilijk voor te stellen hoor... Maar toch kan ik me er wel iets bij voorstellen. Door pil-gebruik, kan je menstruatie gewoon doorgaan. En iedereen weet toch: Als je zwanger bent, wordt je niet meer ongesteld.

Dus zolang je dat wél wordt, heb je totaal geen reden om aan zwangerschap te denken. Als je daarbij weleens flink darmproblemen hebt gehad ofzo (wat ook flink tekeer kan gaan) dan kan ik me ook voorstellen dat je het daar aan wijdt. Je kent het gevoel van zwangerschap immers niet.. dus wat zou het anders kunnen zijn?
    Vermoeid zijn we allemaal wel eens, daar hoef je tegenwoordig ook niet meer voor naar de huisarts ofzo te gaan, want dan mag je het eerst een poos rustiger aan gaan doen voor ze écht verder gaan kijken..

maar oke ;) . Het is dat ik het zelf van dichtbij meegemaakt heb... Zélfs gedoucht na het sporten, terwijl ze 7 maanden zwanger was, maarja: Je ziet wel dat iemand dikker wordt en dat het bijna op een zwangerschap lijkt, maar daaaaag, dat is natuurlijk een flínke belediging als je dat zou zeggen! Dus dat doe je niet, want als het wél zo zou zijn, dan had je het wel geweten tenslotte. Dus ze IS niet zwanger, dus dat ga je ook niet zeggen ;) .

Maar oke... ik ben blij dat ik mijn zwangerschap vanaf het allereerste (stressende) begin bewust heb meegemaakt, blijft iets bijzonders.

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ;)

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het is niet zo dat zij het eerste geval is wat dit meemaakt. Je hoort het wel vaker en daarom geloof ik het ook best. Als je een voorliggende placenta hebt, dan merk je ook veel minder van het bewegen van je baby. Je kunt het dan gemakkelijk verwarren met rommelende darmen. Als je op het niveau paardrijdt was zij doet, heb je ook nog eens sterk ontwikkelde buikspieren, waardoor je mss niet zo heel veel merkt van het dikker worden van je buik, helemaal als de positie van je baby daar ook nog eens in meewerkt. Je kan zomaar bedenken dat je wel wat dikker wordt en mss wat minder moet gaan eten..

Bizar om mee te maken lijkt me, best traumatisch ook. Dat je zomaar ineens een kindje, vanuit het niets, naar buiten voelt komen...

*En hier nog een Boktster trouwens;)*

19. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wat betreft dat dikker worden, aan mijn moeder (die dun was) zag je ook niet dat ze zwanger was van mij. Die kon gewoon haar normale broeken aan, het enige was dat ze de rits/knoop net niet meer dicht kreeg.

Deel Deze Pagina