Niets bizars aan het speelgoed uit de openingspost, ik heb hem namelijk zelf af en toe speelt mijn zoontje wel een met mijn iPhone of iPad. Er zijn hartstikke leuke apps voor kinderen, ik zie het probleem echt niet. Ik vind het vergelijkbaar met (baby)tv, dvd's etc. Ook prima zolang het met mate is. Wat mij betreft is het gewoon de tijd waarin we leven, het hoort er nou eenmaal bij. Zolang de balans maar goed is, knutselen, puzzelen en tekenen doen we namelijk ook hoor
Dat snap ik wel hoor, maar 100% stoot en krasvrij zal het niet zijn toch?En ik zou veel te bang zijn dat 'ie open zou gaan en mijn baby met mijn I-pad van 600 euro aan de haal ging Niet verkeerd bedoeld of zo, ik snap wel dat dit juist is om het risico te beperken dat er dus wat mee gebeurd, maar ik zou het ondanks dat gewoon zelf niet durven. (maar ik heb het nooit in het echt gezien, dus misschien is het wel veel steviger en helemaal opengaanproofdan wat ik nu denk)
Hahaha, ik vind dit toch eigenlijk wel de uitgelezen plek, de mijne staat te koop Marktplaats.nl > Fisher-Price Laugh & Learn iPhone Houder & Bijtring - Kinderen en Baby's - Speelgoed | Fisher-Price Iemand interesse
knap (klein) kind die het open krijgt want je hebt een euro munt nodig om het voor elkaar te krijgen iig nooit laten zien hoe je doet
@ Daantje, ik lees voornamelijk dat je druk maakt om je iPad, want dit is een duur apparaat en daar kan wat mee gebeuren. Maar dat is toch juist het idee van dit speelgoed: dat het gewoon veilig is voor het apparaat zelf..
Ja ik vind het ook bizar om een kleintje (vooral een baby!) daar zomaar mee te laten spelen. Het is hier voorlopig nog verboden gebied en als hij er straks wel wat mee mag, dan onder toezicht. Maar ieder zijn ding..!
Ik heb ook zo'n ding voor de iPhone. Leuk idee, maar in de praktijk gebruik ik hem nooit. Je moet dat geval met een muntje openen en als je kind een paar minuten niet speelt, gaat ie automatisch op zwart en moet je dat hele geval weer openmaken. Maar mijn zoon van 3 speelt altijd met mijn iPhone en heeft hem nog nooit gesloopt.
Idd wel een beetje apart speelgoed....geeft me wel een idee van ouderwets meets nieuw Mijn man zou het niet aan onze kleine geven, dat weet ik zeker. Van mij hoeft het ook niet zo, we hebben zat speelgoed in huis dat ook leuke geluidjes en kleuren heeft en dat maar een paar euro kost.
Ik wordt dus meteen maar bestempeld als " dat soort"!!? Zoonlief kreeg hem voor zijn 2de verjaardag van mijn schoonouders! http://i.imgur.com/l5czw.jpg Verder heeft hij dit jaar deze gekregen: http://i.imgur.com/9cOsa.jpg (zie hem glunderen) Zoals je ziet hebben mijn schoonouders een mega tuin,dus hij kan lekker scheuren en crossen. Van mij had hij het echter niet gekregen...veels te duur!!
melanie, whaha moet jij net zo'n ding hebben natuurlijk...ik met mn grote mond Nee dat is met alles, zeg niet dat iedereen die fan is van ado bv een hooligan is of iedereen die op hockey zit een kakker is. Maar hier ken ik een aantal mensen met zo'n ding en dat zijn echt zulke mensen
Mn dochter gebruikt sinds ze 22mnd is, haar "eigen" ipad bij opa en oma. Ofwel oma had nieuwe gekocht en deze is vol spelletjes voor haar. Zonder speciaal ding erom gaat 't prima hoor!
maar afgezien van veel te duur..... waarom? Die tweede kan ik me nog iets bij voorstellen op een groot terrein maar die eerste... ik snap dat dus niet.. waarom? Waarom moet een kind in een auto rijden?
Mijn dochter heeft vorige week ook een auto gekregen, ik vind het verschrikkelijk lelijk maar papa had ook niets verteld Waarom? Omdat ze gek is van auto's omdat papa gek is van auto's en ze geniet er verschrikkelijk van! Mama schaamd zich alleen dood als ik met dat ding over straat moet haha. Ik heb trouwens niet alle 200 berichten gelezen! iPad kijkt ze altijd filmpjes op als ik een poepluier aan het verschonen ben En mijn smartphone gebruikt ze ook.
Dit dacht ik dus ook. Maar goed, ik heb dan ook een kind die zelfs zijn loopwagen op z'n kant legt omdat hij het draaien aan de wielen en de claxon leuker vindt dan erachter te lopen / op te zitten.
Lol, hier ook zo'n mannetje, pas sinds kort vind hij de wielen niet interessant meer.. maar heeft zeker 1,5 jaar geduurd, die wielenfase! Wat zijn die iphone en ipadhouder duur trouwens zeg.. zou ik er niet voor overhebben zelf.
wat is er toch gebeurd met de normale old school rammelaar en de boekjes van karton/papier?! wij zijn er toch ook mee oud geworden, waarom moet alles nu met dure ipads en tabs gedaan worden(en dan heb ik t over 0>2jarige). meiden uit de wijk hier van een jaar of 8 lopen al met een blackberry en iphones... Tuurlijk kijkt mijn zoontje hier en daar bij opa en oma op de tab maar noway dat hij dat ding alleen in zn handen krijgt en zn gang mag gaan. laat de kids toch rustig opgroeien in hun eerste levensjaren ipv meteen achter een 'computer' donderen. Wat ts laat zien met tab als rammelaar... zag die idd van de week in B.art Smit boekje staan.... stond stom verbaasd te kijken dat zoiets bestaat zodat je je BABY een tab kan geven zovan, speel er maar lekker mee. ding was toch een koopje.... lol nee mij te duur voor een baby hoor. ik hou t lekker bij een rammelaar van 2,- Enuhh katten op de tab?!?!? was een stokje met muis eraan te duur?
Hoewel hier de kinderen nauwelijks digitaal spelen (spelen niet op de WII, zeer weinig op de tablet of smartphone. Weinig tv etc) vind ik het ook naief om deze middelen buiten te sluiten. Het hoort er wel bij in deze tijd. We leven tenslotte in 2012 en deze kinderen gaan misschien zelfs wel de 22e eeuw mee maken! Het is al tientallen malen onderzocht.. je kind laten spelen met i-phone, i-pad of vergelijkbare spullen is helemaal niet schadelijk zolang het ook maar voldoende beweging krijgt en ander gevarieerd speelgoed. Het is juist verkeerd om deze zaken helemaal voor je zelf te houden op die manier weet je kind niet wat je aan het doen bent en lijkt het alsof je geheimen hebt en weinig aandacht voor je kind (iedereen moet het beeld herkennen van de sms-ende ouder achter de kinderwagen etc...