Bizar/"raar" speelgoed

Discussie in 'De lounge' gestart door SeaShell, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Die foto van een ipad valt niet onder een rammelaar. Dat is alles wat ik zeg. Dus dat jij niet alleen rammelaars in je OP neergezet hebt.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Onze kids weten beter hoe de iPad en smartphone werken als opa's en oma's :p Zitten er niet dagelijks op hoor, maar af en toe een puzzeltje, spelletje, liedje of filmpje moet kunnen vind ik. Had zo'n houder misschien wel handig bij geweest haha, maargoed zonder gaat ook prima (wel met schermfolie en beschermhoes erom uiteraard).

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Maar ben je niet bang dat je €650 kostende iPad gemold word?
    een baby/dreumes ziet daar de waarde niet van in..

en je kan toch ook leuk dierengeluiden oefenen met een boekje of op de kinderboerderij?

Ik snap dat niet zo.. hier ook een iphone en ipad, maar no way dat mijn peuter ermee mag spelen.. wat is dan de volgende stap?

een MP3 speler in de box? klassieke muziek is misschien ook goed voor de ontwikkeling.. of een tv programma met een portable dvd speler zodat je baby discovery kan kijken

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ik heb m ook hoor :) ideaal gaat m'n iPhone ni stuk en jinte luisterd/kijkt naar liedjes :)

5. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik heb her trouwens ook veel houten speelgoed staan.
    Maar niets mis met spelen op de iPad, wat mij betreft.
    Wat is er raar aan?

6. SeaShell

voor een kindje van 10 maanden vind ik dat idd best raar, maar dat is mijn mening.. wie weet vind de rest van de wereld het normaal..

voor een kindje van 4 vind ik dat al een heel ander gezicht dan voor een baby van 10 maanden

7. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Niet dat ik een Ipad heb maar als iemand zijn kindje even met zijn telefoon laat spelen en er dan eerst even zo'n 'rammelaar' omheen klikt....ik vind er niks raars aan. Het hoeft mijn/jouw ding niet te zijn maar als een ander dat wel doet...so what? Moeten we altijd maar commentaar hebben op alles en iedereen? Dát vind ik eigenlijk een beetje raar....dat gezeur altijd over alles en iedereen :D

8. SeaShell

hoezo gezeur :(

mag ik mij niet afvragen of men dit normaal vind?

ik kwam dit tegen op wehkamp en vond het eigelijk best bizar. kan toch?
    dat een ander dat doet prima, geen problemen mee, ieder zijn keus

9. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Tuurlijk hebben we ook boekjes en gaan we naar de kinderboerderij.
    Maar dit vind ze ook leuk. Prima toch?
    En nee, ik ben niet zo bang dat het stuk gaat. Vind het alleen maar leuk voor haar.
    En ja, ik hem mn iPhone wel gebruikt als muziekspeler als ze ging slapen. Leuke rustige liedjes van fp aan.
    Heb een hele afspeellijst voor haar op mn iPhone staan. :p
    En daar staat ook klassiek tussen, en Indiaase muziek, alles wat ze fijn vindt bij het slapen.

10. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Nog even een ps'je....het lijkt mij niet dat een baby een i-pad in zijn handjes geduwd krijgt om vervolgens zelfstandig te gaan liggen/zitten spelen, volgens mij is dat onder begeleiding van de mama/papa die samen even een leuk spelletje of iets dergelijks spelen. Correct me if I'm wrong...

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Voor de dames die hun kleintjes met smartphones of tablets laten spelen: hebben jullie wel eens gehoord dat de electromagnetische straling is juist voor zulke kleintjes veel gevaarlijker dan voor volwassenen, omdat het bij hen veel verder doordringt in de hersenen. Kijk hier maar eens naar: Zembla: Ziek van je mobieltje - Uitzending Gemist. (vanaf 11.05 min. gaat het specifiek over kinderen.)

12. SeaShell

tuurlijk is dat prima, dat is jou keus en dat is natuurlijk oké..

ik dacht serieus toen ik dit topic opende en voordat ik naar de reviews op wehkamp keek dat niemand dit ooit zou kopen, dus heeft m'n ogen ook wel weer geopend.. beetje naïef om te denken misschien..

13. SeaShell

nou, maar hoe kun je nu samen met een baby met een iphone spelen/rammelen vraag ik me af?

ik kan me niet voorstellen dat ik dadelijk met mijn baby van enkele maanden met een iphone ga spelen, ze snappen het concept toch nog helemaal niet of hebben sommige gewoon een mega slimme baby?

Mijn zoontje had op de leeftijd van het kindje van de foto nog totaal geen benul en zou het ding eerder wegsmijten op de grond of erop sabbelen/knauwen voor de tandjes,dan er apps op gaan spelen. die zou het dus als weggooi ding gebruiken ipv er iets van oppikken/mee spelen

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben een slechte moeder. Als mijn zoon van twee om half zeven bij mij in bed kruipt, mag hij best even met mijn iPad spelen zodat ik nog niet gelijk mijn bed uit moet. Hij gebruikt de iPad al ruim een jaar trouwens. Vanmiddag hebben we er samen Electro op zitten spelen (Dat spelletje van vroeger weet je wel, dat je plaatjes die bij elkaar horen aan elkaar moet verbinden. Daar is nu ook een digitale versie van.) Hij kijkt ook wel naar filmpjes van bijvoorbeeld het Zandkasteel. Of hij speelt met een app met de namen en geluiden van bijvoorbeeld dieren, voertuigen en muziekinstrumenten.

Hij speelt trouwens ook gewoon in de zandbak, bouwt met duplo en blokken, speelt met auto's en treinen of met onze pannen, als hij de kans krijgt. 't Is net een normaal kind dat gewoon met alles speelt waar hij zijn handjes op kan leggen. ;)

15. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Dit zal wel weer eens een discussie worden.

Hier doet zoontje ook af en toe filmpjes kijken op mijn telefoon.
    Zie t probleem niet zo...maar goed zal aankijk liggen.

16. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Jij durft tupp ;)

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Zo ging dus de iPad van m'n zus stuk, omdat mijn nichtje van toen nog twee het ding liet vallen. Zo zonde.

Hier mag Sven nu wel eens een spelletje doen, maar alleen samen.
    Maar echt niet vaak, want het boeit m niet eens zo.

18. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Er zijn zelfs apps voor katten.
    Bekijk bijlage 278276
    En de mijne vindt het ook leuk.
    Dus waarom mijn kindje niet?

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik vind het geniaal.. Eef hiero is op dit moment bezig met het aanleren van letters op de ipad.. Daar kan ik met een pen en een blaadje niet tegenop.. En soms valt het ding en dan lijkt me zo'n stuiter en knoeiberschermer ideaal! En tja, eef is druk bezig fien alles te leren dus de ipad is ook al uitgelegd met de dierengeluidjes..

Ik zie het als een aanvulling, niet als opvulling....

20. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dames zullen we bij de vraag van TS blijven!

Deel Deze Pagina