ik vind het mega gestoord ik ben mega computer nerd maar leer juist mijn kinderen dat er meer is dan alleen een computer, en dat ze ook eerst normaal moeten leren spelen , hun eigen fantasie gebruiken dus. Van achter computer hangen heel de dag krijg ie een dikke reet van en leer je je fantasie niet gebruiken zoals het eigenlijk bedoeld is, er is niets mis met een spelcomputer als het voor hun eigen leeftijd is (kids horen verschil te weten tussen volwassen speelgoed en hun eigen speelgoed) maar ook dat er bv maar maximaal een uurtje mee mag spelen per paar dagen ofzo..
@Triseleke: Wie heeft het nu gelijk over "achter de computer hangen de hele dag"? Natuurlijk is dat niet goed. Maar er is meer dan zwart en wit. En er zit ook heel veel tussen "mijn kind mag nooit met een iPad spelen" en "mijn kind heeft een dikke reet Omdat hij de hele dag achter de computer zit." Een kind af en toe eens met een iPad o.i.d. laten spelen is echt niet mega gestoord, jouw zwaar overdreven en ongenuanceerde reactie daarentegen....
Tja hier een mobigo voor der verjaardag en mijn pad wordt ook gebruikt voor memory.... Niet de hele dag maar af en toe een keer en alleen leerzame spelletjes en geen onzin. Mijn dochter kan heel erg goed zelf spelen, uren zelfs met haar pop. En soms weet ze het ook even niet meer en ik ook niet dus dan mag ze een spelletje doen.
Mijn dochter zit iedere dag wel op mn tablet, vind dat geen punt ook. Ze is 4 en doet er voorzichtig mee. Vind een baby met een iphone of tablet met zo'n ding erom wel ver gaan.
Wow triskele... Een dikke reet van achter de computer hangen..? Heel vreemd. Een baby met een iphone rammelaar ja absoluut helemaal van deze tijd. Mijn keus is het niet. En niet omdat ik het raar of vreemd vind een baby met een iphone. Maar omdat ik veel te pagus ben dat mijn iphone stuk gaat!!?? Zou mij geen raad weten zonder dat ding!! Haha
Ja mijn dochter heeft echt een enoooorm dikke reet trouwens, maar vind dat wel leuk staan dus op deze manier kweek ik m
Mijn dochter(6) speelt zelf met de Ipad, ze weet precies hoe het werkt. Maar ook mijn zoontje (10maanden) speelt al sinds hij een maand of 3 was, met de Ipad en mijn telefoon. Hij vond/vindt het helemaal geweldig. Hij denkt nu dat elk scherm een touchscreen is Wij hebben er trouwens geen beschermhoes om de Ipad, hij zit op schoot als hij ermee speelt. Mijn telefoon mag hij zelf vasthouden en die landt weleens op de grond of wordt bekwijld, tot nu toe leeft ie nog....
als je je kids leert dat als baby zijnde met computers spelen al normaal is dan is de volgende stap dichterbij (namelijk langer dan andere kinderen met computers spelen e.d. als ze ouder worden) Ik zie dat hier aan de kinderen op school, bijna alle kinderen met overgewicht hadden met hn 4e al een nintendo DS en spelen amper buiten en ander speelgoed (bestaat dat nog) Ik bedoel er mee te zeggen (met een wat lompe uitdrukking ) dat de lijn dat erg word vervaagd als je daar met 6 maanden al mee begint. Je kan toch ook zelf die tijd zien door te komen, even jezelf entertainen in plaats van mama of een computer daar heb je veel aan als je dat leert. Kinderen van tegenwoordig kunnen zichzelf amper meer bezighouden op een normale gezonde manier zoals kinderen dat horen te doen. Zoals ik al zei ik heb niets tegen een spelcomputer indien het zeer beperkt word gebruikt en niet vanaf 6 maanden oud. Er zijn zoveel meer manieren om jezelf en je kindje bezig te houden kies een wat uitdagendere manier zou ik zeggen ipv de makkelijke (als je die al gaat kiezen met 6 maanden vind ik het eind zoek)
En ja ik moet mijn computertijd om compenseren met veel beweging om geen dikke reet te hebben Ik loop elke dag minimaal 6 kilometer hiervoor anders groei ik ook aan mijn stoel vast
Tsja ik denk dan: Je moet ook wel een beetje met de tijd mee gaan... Je kan ze er wel angsvallig van weg houden maar wat heeft dat voor nut? Gewoon in goede banen leiden !
Handig als bijzet tafel. Wat een domme opmerking weer. Alsof het allemaal maar of of is. Want nee, als ze achter een ipad of smartphone zitten, dan gebruiken ze hun fantasie nooooit meer en spelen ze nooit meer buiten. Ik zie het als een verrijking voor mijn kinderen. En ik vind dat je ze wat tekort doet door ze met zoiets geen kennis te laten maken ( net als met vliegen dus .... )
Ik ben ook een hele slechte moeder. Hier slepen ze de hele dag met de ipad rond en ook hier spelen ze gewoon met duplo, in de zandbak en gaan we de eendjes voeren. Kan zeggen dat dat ding best wat kan hebben. We leven nu eenmaal in een tijd van de elektronica. Overal liggen er telefoons op tafel en alles met knopjes vinden ze nu eenmaal leuk. Ook de afstandsbediening vd tv en het lijkt me dat die dan ook vol straling zit. Magnetron zit ook vol met straling en toch warmt iedereen de babyflesjes en potjes op in de magnetron. Ik dronk vroeger trouwens bier uit de bierflesjes die nog op tafel stonden. Ja, ik weet het, dit is een hele off-topic opmerking. Maar wat is nog wel goed tegenwoordig? Oh en om toch even iets te zeggen over die houders. Handig! Al heeft onze ipad al zoveel klappen gehad dat ik niet denk dat het hier nog iets uitmaakt
Dit is dus echt een mega kromme beredenering. Bijna alle kinderen met overgewicht hadden met hun 4e al een nintendo. Mag ik vragen over hoeveel kinderen dat dan precies gaat en hoe weet jij dan precies hoeveel uur deze kinderen daadwerkelijk op hun DS zitten? Voordat je een verband kunt leggen tussen het bezitten van een Nintendo en overgewicht mag je zeker duizenden kinderen met elkaar vergelijken.. Ik ken ook veel kinderen die al sinds hun 4e of 5e een spelcomputer hebben en geen van deze kinderen heeft overgewicht. Beter gezegd, deze kinderen zijn zelfs allemaal slank. Betekent dit dat er causaal verband is? Nee natuurlijk niet, er zijn zo verschrikkelijk veel kinderen met een spelcomputer dat je nooit zo makkelijk een verband kunt leggen. Deze kinderen hebben gewoon naast het spelen op hun DS (wat misschien 30 minuten tot 1 uur per dag is) een hartstikke gezond voedingspatroon en hun moeders zorgen er op andere manieren voor dat de kids voldoende bewegen. Overgewicht krijg je niet van het spelen op een spelcomputer, want zolang je de normale hoeveelheid kcal binnenkrijgt wordt je gewoon echt niet te dik. Overgewicht is het resultaat van een verkeerd voedingspatroon bijvoorbeeld in combinatie met te weinig beweging.
eerste opmerking weggehaald, wordt niet goed gelezen en heb hier helemaal geen zin in. Baby's kunnen,hier niks meer mee dan met een rammelaar met belletjes, is puur cognitief. Lekker kopen als je daar zin in hebt. Maar een rammelaar van nijntje is goedkoper hoor.
Mega handig dit! Mooie afleiding in het ziekenhuis met bijvoorbeeld bloedprikken of andere vervelende onderzoeken. Ook handig in de auto.. Heb er geen moeite mee, ze kan ook heerlijk spelen met haar stapelbekers en houten blokjes. Soort speelgoed van de toekomst. Zal wel altijd buitenspelen ed. meer stimuleren.
Tulip ik vind je altijd heel aardig in topics enzo, maar deze opmerkingen klopt niet helemaal.. Ik ben niet met mezelf bezig integendeel..
weet je wat ik bizar vind.. van die bikes met motortjes.. Als je veel ruimte om huis hebt kan ik mij eventueel nog voorstellen dat je kind van 3 er op zit.. maar elke keer als ik die dingen in de winkel zie moet ik denken aan kleuters en peuters in het verkeer. ze hebben wel snelheid maar geen benul van gevaar
daar is die case dus voor, zodat je mobiel HEEL blijft maar heel veel mensen in dit topic lijken dat niet te snappen?
dit is echt de grootste kul die ik hier gelezen heb..... ik gebruik m ook, dus jij wou zeggen dat ik geen tijd aan mijn kind besteed?