Lompe en kortzichtige opmerking zeg! Je kind een paar minuten per dag met een tablet of smartphone laten spelen en je hebt geen tijd voor kinderen en wilt alleen maar met jezelf bezig zijn: sure. Ouders die hun kind tv laten kijken (al is het Sesamstraat bijv) of een filmpje zo af en toe hebben zeker ook geen tijd voor kinderen en denken alleen aan zichzelf? Maargoed erg offtopic zo..
Haha ben ook best aardig hoor, ik heb er voor kids van een,jaar of 8, maar toen ik dit zag vielen mn,ogen bijna uit mn hoofd. Ik vind dit zo bizar...geen woorden voor. Ik zie niet waarom je niet een babyrammelaar zou geven gewoon 1 met belletjes erin ofzo. Want ik kan je zeggen dat een baby daar geen extra plezier aan beleeft. Tis een stukje vakgebied toevallig en baby's zien die tablet niet eens door de kleuren die in de houder zitten. Het heeft dus geen nut. Je kan die houder beter leeg geven, heb je hetzelfde effect. De houder is een leuk ding overigens.
Zo, dat vind ik wel wat hard gezegd van je. Sorry dat ik het zeg. Voor mij hoeft die iPad houder voor baby ook niet, maar ze speelt wel eens met de iPad en al vanaf een jaar of 1,5. Bijvoorbeeld als we lang in de auto moeten (vakantie). Gaat ze puzzeltjes maken of memory spelen met de Woezel en Pip app. Of maken we samen taartjes met Hello Kitty app. Heel creatief hoor. en ook samen te spelen. En of je het nu wilt of niet, onze kinderen gaan hier toch mee opgroeien.
Weet je überhaupt wat die houder 'doet'. Het is niet alleen een houder, hij uuh interacts met de iphone. Geluidjes, kleurtjes, diertjes. Ik heb hem zelf niet, maar wel gezien bij mensen en het is gewoon een heel grappig ding. Om mensen nu zo te gaan beledigen door te zeggen dat die alleen maar met zichzelf bezig zijn, gaat natuurlijk nergens over.
Nou als je het goed vindt laat ik m'n dochter een filmpje kijken op de IPad als ze een bijvoorbeeld blaasonderzoek krijgt. Alle liedjes van Woezel en Pip keihard meebleren en dan is het zo voorbij . Zie niet waarom ik dan een moderne moeder ben die aan zichzelf denkt, jij wel? Oh ik geef hem trouwens ook wel eens met verschonen (Als de boel eronder zit en het langer duurt als 1 minuutje)! Maar goed dit is erg offtopic hahaha
Zon, jouw kind,is als ik goed lees tussen de 2 en de 3, lees nou wat ik precies schrijf. Aszz, ja ik ken,hem. Heb hem in werking gezien zelfs. Een baby kan er niks mee. Puur omdat de hersentjes dat nog helemaal niet aan kunnen. De houder alleen dus uit bevat al zoveel onderdelen dat dat de aandacht trekt. Baby's zien dat apparaat niet eens. Compleet nutteloos in mijn ogen, ik geef mijn baby ook geen boek van harry mulisch, dat heeft nl het zelfde effect. Lekker om op te knauwen Maar goed wist dat ik hier vrijwel alleen in zou staan. En,heb hier eigenlijk weinig zin in aangezien er ook nog echte problemen bestaan...maar niemand moet zeggen dat haar BABY er echt interactief op reageert, want dat is bs, dat kan niet.
persoonlijk vind ik dit dus wel bizar speelgoed dat kinderen met de tijd mee moeten gaan vind ik prima.. maar toen mijn kinderen nog geen 1 waren hadden ze een gewone rammelaar en een deksel van een pan om op te meppen.. al die gadgets daar komen ze vanzelf mee in aanraking, maar op die leeftijd hoeft dat voor mij niet. Wat een ander doet moet die helemaal zelf weten, maar bij ons in huis komt dat speelgoed dus niet. We hebben geen apps en andere dingen nodig om de kinderen te stimuleren.. en als ze straks op de lagere school ermee beginnen is dat voor mij vroeg genoeg.
Ik vind het echt onnodig.. Er is toch genoeg ander leuk speelgoed? Waarom direct daar al mee laten spelen? Een kindje komt later als hij of zij volwassen is, er nog wel genoeg mee in aanmerking.. Vind dat jonge kinderen tegenwoordig veelste snel aan dit soort dingen 'wennen' Volwassenen zijn al verslaafd aan alles op de ipad en telefoon. Straks zien we ook allemaal kleine kindjes die niet meer met blokken spelen maar even een spelletje spelen op de ipad/mob.
Interessante discussie. Ik moet zeggen dat ik geneigd ben om Tulip gelijk te geven.. maar voor mij is het niet m'n vakgebied Hoe bepaal je of je dochter er echt mee speelt? En dat is een oprechte vraag. Mijn zoontje speelt namelijk ook enthousiast met van alles, maar ik heb het idee dat als hij op zijn activiteitenpaneel van V-tech (jaja, wij hebben ook iets op batterijen) ramt, hij niet bewust het geluid van de koe wil horen, maar het gewoon grappig vindt dat er geluid uit komt. Dus wat is dan de definitie van echt met iets spelen..?
Tullip.. Vanaf wanneer zou een kind echt iets "hebben" aan een ipad? Dus dat ie er interactief mee is? Echt een serieuze vraag, geen aanval. Kan me voorstellen dat je berchtje bij sommigen een beetje hard overkomt, maar begrijp wel dat mijn dochter van 6mnd het besef er totaal nog niet voor heeft. Die vind een wc rol nog interessanter
+1 hij is erg handig! (Ik had 'm gekocht toen we op vakantie gingen voor in de vliegtuig, Kaan ging gewoon leuke tekenfilmpjes kijken, ideaal dus)
Wij hebben geen Ipad, wel smartphones, en ja daar zitten ook apps op voor de kids. Gisteren nog bubbles erop gezet, vinden ze beiden leuk om te doen, of memory of zo. De oudste mag op de mijne filmpjes of liedjes kijken, de jongste vind het ook leuk om vuurwerk te maken, of foto's inzoomen en zo. Van mij mag het, maar ik bepaal wel wanneer en hoe lang.
Een hoop vooroordelen lees ik al. Ik zou die rammelaar voor de ipad niet aanschaffen, maar ik voel me daardoor niet beter dan anderen. Ik zet mijn kinderen ook weleens voor babytv als ik moet stofzuigen/dweilen of koken. Ik denk niet dat dat persé anders is.
Die eerste opmerking die je maakt over ouders die liever tijd aan zichzelf besteden gaat natuurlijk nergens over. Dan ben ik liever een moeder die 'liever tijd aan zichzelf besteed'dan een moeder die 'zichzelf heel wat verheven voelt boven een ander' Het zou je sieren als je de redenen noemt die jij kent vanuit je vakgebied waarom zo'n rammelaar onzin is zonder te oordelen over andere moeders. Dan zou je misschien nog een groep bereiken die na je redenen besluit die rammelaar niet te kopen. En nee, ik heb zo'n ding niet en wil er geen.