Gisteren sinterklaas gevierd net als de rest van nederland Na afloop heb zijn we naar huis gereden komen we onderweg een sint met 3 pieten tegen en we moesten daar stoppen om een auto te laten passeren klopte de sint op het raampje dus even uitgestapt en zoontje sint bedankt en een handje gegeven was nog even erg leuk voor hem hij zei netjes dankjewel. kreeg een handje pepernootjes erg leuk nog even. Vanmorgen komen we beneden zeg ik terwijl ik brood sta te smeren nou jij bent gisteren goed verwend door sinterklaas komt die naar me toe waarom mama? Ik zo nou je hebt toch hele mooie cadeautjes gehad van sinterklaas zegt die ineens doodleuk, die heb ik niet van sinterklaas maar van papa en mama. Fijn ik zo nee van sinterklaas, nee hoor want die was er niet, ik zo nee maar die heeft het gebracht niet, dat was papa. ehmmm volgens mij was die daar niet bij? Nou ja zou dit nog bijtrekken? Beetje vroeg voor de clou!
Ik hoorde bij een klasgenootje van m'n oudste, dat de jongste van bijna 3 (eind december) precies hetzelfde had. Er brachten wat mensen kadootjes mee - met het verhaal dat het van sinterklaas was- de oudste slikte het voor zoete koek, maar de jongste zei gewoon dank je wel oma en dank jewel tante
Hier krijgt hij ze gewoon van Pake en Beppe ( opa en oma) omdat ze daar worden uitgepakt... Volgend jaar gelooft hij waarschijnlijk heilig dat het van Sinterklaas komt... Mijn dochter van 5 twijfelt nu soms...is er 1 Sinterklaas...of zijn er meer ( want ze hebben toch wel een ander gezicht soms...) ik ga er dan niet op in ( ik vind het nog veel te leuk dat ze nog gelooft)
Ik vindt het ook super dat die gelooft, dus hoop stiekem dat dit gewoon was omdat wij erbij waren en er geen sint was die het kwam brengen anders volgend jaar maar even een sint laten komen.
Jitte ook hoor, als je vraagt van wie ze kadootjes heeft gehad zegt ze: "van Oma *naam* en Oma *naam!" Sinterklaas en zwarte Piet komen helemaal niet voor in het plaatje. Ik denk dat dat gewoon de leeftijd is, ze kan zich nog niks voorstellen bij een Piet die een zak kadootjes binnenzet en dan weer weggaat.
Mja.. Merk wel dat het geloof steeds fanatieker wordt Nu ze 5 is.. Zag ze wel dat de pieten pruiken droegen... Maar verder denken deed ze niet. Verrassend want normaal is een klein beetje twijfel genoeg om het d'r helemaal uit te laten werken in gedachten Vanochtend had ze wel een mooi verhaal... Over een kadootje wat ik had gehad. Dat had zij namelijk aan Sinterklaas gegeven bij de intocht.
Bij onze zoon kwamen er ook pieten tijdens de zwemles. Zijn commentaar En toen was ik net op mijn rug aan het zwemmen en toen begon de muziek te spelen en begon het carnaval
Hier ook een meisje van net twee die volgens mij gewoon denkt dat alles van ons komt. Sint vindt ze verder geweldig hoor, en schoen zetten ook, en ze zei elke dag wel dat "Sint komt!".
daniel zegt ook dat mama de kadootjes heeft gekocht (logisch, hij was erbij, had geen andere keus) maar hij is nu toch wel hard op zoek naar zwarte piet die straks op het paard komt! sinterklaas is al weg, zwarte piet nog neit