Ik weet niet of het echt iets heel geks is, maar ik ben precies om 12 uur 's nachts bevallen. Eigenlijk zou de geboortedag van mijn jongste hetzelfde zijn als die van mijn zus alleen werd het dus toch door die ene seconde 1 dagje later. De verpleegster en vk die erbij waren hadden dit nog nooit meegemaakt zeiden ze.
Tijdens de geslacht echo toen we er achter kwamen dat het een jongetje zou worden kreeg ik gelijk angst over de dood bij de bevalling. Dit gevoel heb ik de hele zwangerschap gehad. Toen ik bezig was met de bevalling is mijn oma met de ambulance opgehaald. Heeft mijn zoon nog even kunnen zien en is daarna overleden. Niemand wist dat ze ziek was. Vroeger toen ik met een vriendin naar school fietste had ze een net nieuw gekocht rokje aan. Mijn eerste reactie was 'Samantha heeft die ook". Het floepte er echt uit en ik schaamde mij dood. Want dat was niet zo. Toen we op school aan kwamen stond Samantha daar met exact hetzelfde rokje. Die had ze net de dag ervoor gekocht.
Toen ik zwanger was van de eerste droomde ik 3 dagen achtereen over mijn overleden vader ik zag hem wandelen met een blond jongetje en steeds zei die aan het einde veel geluk met jullie zoon, toen bij de 20 weken echo gezegd werd dat het een meisje werd geloofde ik het niet, tot grote ruzie met mijn man, ja die man zal er verstand van hebben dus het wordt een meisje klaar. Ik bleef steeds denken het is een jongen het is een jongen, door complicaties kwam ik in het ziekenhuis en zouden daar extra groeiecho enzo krijgen de nacht voor we moesten droomde ik weer over mijn vader en dat blonde mannetje, de volgende morgen de echo en daar kwam de verrassing onze dochter had toch echt een piemeltje . We wisten direct dat hij vernoemd zou worden naar mijn vader, en ik kon alleen maar zeggen zie je wel, zie je wel. Bij mijn dochter had ik dezelfde droom maar nu met een meisje erbij, mijn man geloofde mij toen wel.
Mijn moeder heeft een nicht en die is op dezelfde dag getrouwd als zij. Ze kreeg een dochter in hetzelfde jaar als mijn moeder. Haar dochter en ik zijn in hetzelfde jaar getrouwd. Wij hebben allebei een dochter gekregen in hetzelfde jaar. Ik ken ze persoonlijk niet, maar mijn moeder vond het wel heel bijzonder.
Ook een bizar verhaal van mijn moeder. Ze had vroeger verkering maar dat mocht niet omdat ze beiden een ander geloof hadden. Dus is de relatie gedwongen uitgegaan onder druk van ouders. Ze leerde mijn vader kennen. Op de trouwdag van mijn ouders is die exvriend verongelukt.
Mijn dochters zijn ook allebei op een donderdag (ochtend) geboren. Allebei ook op dezelfde minuut (verschillend uur en jaar).
Ik heb vroeger 1x een portemonee gevonden op straat. ik keek meteen wat erin zat. en toen bleek die van mijn eigen broer te zijn. ik vond dat wel heel toevallig
Ooit eens een brief gekregen: geadresseerd aan een oom van mijn man. Totaal ander adres en ook een andere achternaam dan die van ons (broer van mijn schoonmoeder dus haar meisjesnaam). En die kwam bij ons met de post binnen
Ons zoontje is op onze (eerste) trouwdag geboren. Het ene jaar danste ik rond dat tijdstip onze openingsdans met mijn kersverse man en exact een jaar later werd rond dat tijdstip ons zoontje geboren
Nu ik dit lees schiet mij ineens iets te binnen. Op onze trouwdag zei mijn moeder tegen mij, geheel uit het niets: over precies een jaar ben jij zwanger van een dochter..... Wat mijn moeder niet wist was dat wij al 4 jaar bezig waren geweest om zwanger te raken, dus ik had zoiets van "ja ja"...maar niet meer bij stil gestaan. Precies een jaar later stond ik totaal onverwachts met een positieve zwangerschapstest in mijn handen, dus toen ik mijn moeder ging vertellen dat ik zwanger was zei ik: "mam, je voorspelling is uitgekomen, ik weet alleen niet of het een meisje wordt". Mijn moeder snapte er niks van, kon zich ook helemaal niet herinneren dat ze dat tegen me gezegd had. Heel bizar, vooral toen wij inderdaad een dochter bleken te krijgen.
Ik kende een gezin waarbij moeder, dochter en dochter op dezelfde dag jarig waren en vader en dochter ook.. (Dus moeder dochter en dochter 4 april. Vader en dochter 8 mei)
Mijn moeder vertelde me dat ik op donderdag ben geboren en mijn broer op zaterdag. Nu zei ze meisjes worden geboren op donderdag en jongens op zaterdag en zo is het ook precies met mijn kinderen gegaan donderdag is mijn dochter geboren en op zaterdag mijn zoon
Mijn man en ik zijn op 24 december gaan samenwonen en sindsdien is 24 december onze bijzondere dag.. Die avond kopen we iets liefs voor elkaar en elk jaar reserveren we tijd voor elkaar. Op 24 december 4 jaar later heeft hij mij ten huwelijk gevraagd en een jaar later zijn we toen in ondertrouw gegaan. Samengevat, 24 december is een heel bijzondere dag voor ons. In 2011 raakte ik zwanger en tijdens een van de eerste echo's leek er van alles mis te zijn. Een echo verder was het scenario niet echt verbeterd en kregen we te horen dat de kans klein was dat dit kindje het zou halen. Ook kregen we allerlei testen aangeboden om verder te gaan onderzoeken wat er mis was. Ik wist niet meer wat te denken of voelen. Tot ze de uitgerekende datum vertelde: 24 december. Het voelde echt als een teken: Dit is jullie kindje, het komt allemaal wel goed. Het was een heel pittige zwangerschap, maar die gedachte heeft mij steeds het vertrouwen terug gegeven dat hij bij ons hoorde en wij voor hem zouden knokken. Uiteindelijk is in november ons zoontje (4 weekjes te vroeg) geboren en viel het allemaal qua gezondheid erg mee. Maar het blijft zo bijzonder voor ons dat ik op 24 december was uitgerekend!