echtgenoot met reuma!

Discussie in 'De lounge' gestart door millie, 30 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. millie

    millie Lid

    17 okt 2005
    21
    0
    0
    kapster
    eys
    hoi allemaal,

    vorige week is er defenitief reuma vastgesteld bij mijn man en dat is dus zacht uitgedrukt ............. :evil:
    hij heeft zonder dat de reumatoloog wat heeft gevraagd een medicijn gekregen dat invloed heeft op een ongeboren baby (vrucht) :)
    in de bijgeleverde bijsluiter staat dus dat als je dit medicijn neemt je geen kinderen mag verwekken :)
    dus wij hebben meteen gealameerd dat wij nog graag een tweede kindje willen.
    het advies luide dat mijn man dus voorlopig geen gemeenschap met mij mag hebben en dat hij de komende tijd of met pijn moet lopen of maar geen kinderen moet nemen :evil:
    we zitten even in een dip omdat we nog zo graag een tweede kind wilden en nu zit je met de vraag hoe ziet je toekomst eruit en hoe gaat het verder? en dan is het weer van andere zijn zieker stel je niet aan!
    we redden het wel het is alleen even zoeken waar je het gevoel moet stoppen of verwerken en de tijd zal het leren.

    zo dit moest ik even kwijt :oops:

    herkend iemand dit ik hoor het wel,
    groetjes millie
     
  2. malou

    malou Actief lid

    9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Bah wat verschikkelijk

    Maar is er geen ander medicijn die hij tijdelijk zou kunnen nemen?
     
  3. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    He, wat naar... :(
    Moet hij dat medicijn voor een bepaalde periode slikken, of voor de rest van zijn leven? Kun je niet aan een andere arts vragen wat hij/zij zou adviseren, want betekent dat nou dat jullie nooit meer mogen 'klussen'?

    Veel sterkte in ieder geval.

    Knuf, Wendy
     
  4. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    jeetje das niet nix meis
    ik ken der niet over meepraten maar wens jullie heel veel sterkte

    gr debbie
     
  5. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Ik weet er ook niet veel van maar wens je veel sterkte :)
     
  6. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Dat is vervelend om dat even te horen te krijgen . Wat de andere ook al zeggen is er geen ander medicijn wat hij wel kan nemen .
    Ik hoop het echt voor jullie .

    heel erg veel sterkte
    groetjes yvonne
     
  7. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Bah wat een rot bericht, maar zoals de andere dames ook al aangeven, is er geen alternatief medicijn??
    En hoelang duurt het dat voordat je man schoon is?? is het dan een optie dat hij in die tijd zwaardere maar niet schadelijke pijnstillers neemt?? (tja ik denk maar mee hoor, misschien is het wel een heel erg dom voorstel.. :oops: )
     
  8. millie

    millie Lid

    17 okt 2005
    21
    0
    0
    kapster
    eys
    hoi,

    hij heeft dit nu twee jaar en heeft bijna alles al gehad van medicijnen maar niks hielp echt goed!
    bij alles wat hij innam moest hij ook nog een ibuprofen nemen (een zware paracetamol)
    toen dit dus niet meer hielp hebben ze hem dus die MTX gegeven zonder er bij na te denken.
    hij moet 3 maanden vrij zijn en dan mogen we weer :oops:
    maar volgende week hebben we een gesprek met de reumatoloog en dan horen we meer dus ik hoop op beter nieuws.
    en of er iets anders is dat minder schadelijk is weet ik ook niet.

    ps het effect van dat MTX is dat het in je dna gaat zitten en een ernstige hersenbeschadiging kan geven aan je vruchtje en de gevolgen zijn o.a een open ruggetje e.d

    tot hoors en word waarschijnlijk vervolgd door mij
     
  9. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi ik weet een beetje hoe je je voelt. bij ons is het andersom. ik heb dystonie, dat is effe iets anders dan reuma, maar moet er zelf dingen voor laten.
    Veel suc6 verder.
    Nancy
     

Deel Deze Pagina