Cyclus langer door foliumzuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door milika15, 3 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Sinds juni slik ik regelmatig foliumzuur, ik merkte dat mijn cyclus langer werd van 29 naar 60 dagen, terwijl ik altijd regelmatig was. In augustus gestopt met foliumzuur en neem ik gravitamon in. Nu zit ik op dag 41. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet niet of dit te maken heeft met de vitaminen of omdat ik te gefocust ben om zwanger worden. Ik probeer om andere dingen te doen en niet aan de symptomen te denken maar het is moeilijk.

2. Appeltje1985

Appeltje1985 Niet meer actief

Foliumzuur heeft geen enkel betrekking op je cyclus.
    En wie is er niet gefocust om zwanger te worden, zwanger worden doe je niet tussen je oren maar van onderen ;)

3. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Wel gewoon foliumzuur blijven slikken hoor! Ik weet niet welke Gravitamon tabletten jij neemt, maar in Gravitamon Zwanger Worden zit ook foliumzuur.

Foliumzuur beïnvloedt je cyclus (of je kans op een zwangerschap) op geen enkele manier, het zorgt er enkel voor dat de kans op neurale buisdefecten zoals een open ruggetje kleiner wordt, als de zwangerschap eenmaal tot stand is gekomen.

Omdat het ongeveer een maand duurt om een voorraadje foliumzuur op te bouwen en foliumzuur is het belangrijkste in het begin van de zwangerschap.

In heel zeldzame gevallen komt het voor dat iemand allergisch is voor synthetisch foliumzuur. Maar zelfs in dat geval geloof ik niet dat dat van invloed is op de cyclus.

Het lijkt er eerder op dat je een ovulatie hebt overgeslagen. Als dit meer dan een incident is, zou ik toch eens contact opnemen met de huisarts.

4. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Kijk maar eens in andere topics hoe lang en vreemd cyclussen kunnen lopen:(
    De mijne is vanaf het begin regelmatig maar nu in de 6e ronde en nog niks dus het wil echt niks zeggen....
    Foliumzuur heeft voor zover ik weet geen invloed op de cyclus.
    Niet iedereen heeft het geluk om in de eerste ronde zwanger te raken.
    Er zijn heeeel veel vrouwen die lange cyclussen hebben....
    Ik ben er ook veel mee bezig en we moeten het eigenlijk een beetje loslaten. Dat is natuurlijk moeilijk als je iets zo graag wil.....
    Sterkte met wachten;)

Deel Deze Pagina