Bizar! Wie heeft dit meegemaakt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marlee16, 1 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Wat lief dat je ernaar vraagt😘...Ben best wel down en veel aan het piekeren. We hebben zolang gewacht met zwanger worden omdat ik depressief was bij mijn zwangerschap (mijn dochter) en dan krijg je nu 2 miskramen achter elkaar...hier word ik ook gewoon depressief van. En durf gewoon niet nog een poging te wagen. verder voel ik me ook schuldig naar mijn man en mensen om mij heen. Waarom zou ik nog verder willen na 2 miskramen. Is dat niet beetje kat op het spek binden? Ik weet dat het heel raar klinkt en sommige meiden hier hebben veel meer miskramen achter elkaar voor ze een gezond kindje krijgen. Maar heb zo het gevoel dat het hierna weer mis zal gaan. Heb er geen vertrouwen meer in.
    Verder verlies ik helemaal geen bloed. De miskraam komt niet op gang. Had wel bruinverlies maar zet niet door. Heb wel elke dag krampjes onderin mijn buik en lies. Steeds gevoelerige borsten. Mijn lichaam staat gewoon nog in de zwangerschap stand lijkt wel. Ik denk dat het vruchtzakje in zijn eentje nog gewoon vrolijk doorgroeit ofzo.
    Kan niet wachten tot dinsdag en de echo. Ergens hoop ik dan toch op een wonder heel stiekem. Misschien dat vruchtje zich had verstopt. Maar die kans is heel klein dat weet ik wel.
    En als er weer niks te zien is kunnen we wel verder met medicijnen om de miskraam verder op te wekken en kunnen we verder en dit afsluiten. Nu sta je gewoon even stil in een nachtmerrie😢😵

2. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marlee16 Ik vind het helemaal niet vreemd dat jij je nu zo voelt. Ik begrijp dat je op dit moment iets hebt van 'het zwanger zijn hoeft allemaal niet meer', maar je moet jezelf echt de tijd geven om dit te verwerken. 2 miskramen na mekaar is niet niets en er kan dus ook niet worden verwacht dat je gewoon doodleuk verder doet zonder dat er iets is gebeurd. Dat mag je van jezelf ook niet verwachten.

Verder hoop ik dat de volgende echo wat meer duidelijkheid heeft. Ik zou zeker vragen naar een meer ervaren gyn, het is belangrijk dat jullie alle informatie krijgen. Tuurlijk moeten mensen in opleiding de kans krijgen om bij te leren, maar in dit geval is dit niet meer de verantwoordelijkheid van iemand in opleiding, maar van een ervaren persoon. Ga dus niet weg voor al jouw vragen zijn opgelost, daar hebben jullie recht op.

Ik duim ook met jullie mee voor een wonder!

3. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Wat lief!❤ Dankje wel...Ik ben zo blij met dit forum. De herkenning, de tips , je bent gewoon niet alleen zodra je verslagen bij de gyn de deur uitloopt!
    ik wil inderdaad dinsdag wel iemand die mijn vragen goed kan beantwoorden. Want nu heb ik misschien voor niets een week zo in onzekerheid gezeten. Als de gyn zelf al had gezegd dat een vruchtje kan oplossen dan was ik beter op de hoogte geweest maar dat heb ik hier op het forum gehoord. Ze was gewoon erg voorzichtig maar de mogelijkheden had ze wel beter met me moeten bespreken. Lost een vruchtje op? Kan het zich verstoppen? Enz..ben gewoon met heel veel onzekerheid naar huis gestuurd. Ik ga gewoon al mijn vragen opschrijven voor dinsdag . Over miskraam opwekken en ook over een eventuele 3e poging.

4. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Hi Marlee,
    Allereerst wil ik je even een hart onder de riem steken want deze dagen zijn echt killing.
    Ik heb niet hetzelfde meegemaakt, maar snap wel je onzekerheid. Ik heb eerst een miskraam gekregen die vanzelf op gang kwam en waar verder geen medicatie bij nodig was. Na ongeveer 4 maanden was ik weer zwanger en kreeg ik ineens wat bloedverlies. Ik ben naar de versloskundige gegaan en daar was helemaal niets (meer) te zien van een zwangerschap. Ik was toen ongeveer 7 weken zwanger. Ik had wel bloedverlies en de verloskundige gaf aan dat het vanzelf los zou komen. Maar na bijna 2 weken verloor ik nog steeds bloed en belde ik de verloskundige. Ik kon toen weer langs komen en er werd een inwendige echo gemaakt. Ineens was er een "grote" vruchtzak te zien en wist men niet zeker of ze daar wat in zagen. Andere verloskundigen werden erbij gehaald omdat dit niet klopte met het beeld van twee weken eerder. Ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis en na meerdere echo's was duidelijk dat er geen vruchtje was en heb ik cytotec gebruikt. Na veel wikken en wegen besloten om een simpel onderzoek te laten doen in het ziekenhuis vanwege de miskramen (en ook mijn zus die tegelijkertijd meerdere miskramen kreeg), maar daar kwam niets uit. Uiteindelijk besloten om het toch nog een keer te proberen en dat werd een goede zwangerschap. Daarna wilden we toch nog een kindje en vanwege mijn leeftijd besloten dat best snel na de geboorte van mijn zoon te doen/laten gebeuren. Ook dit werd een miskraam, dus wij hebben de knoop doorgehakt om er mee te stoppen en blij te zijn met het kindje wat wij hebben.
    Niemand kan voor jou/jullie beslissen wat jullie moeten doen. Bekijk eerst hoe dit gaat aflopen en als het niet goed is dan zul je eerst dat moeten afronden medisch gezien en dan kijken hoe je je voelt om het toch weer te proberen. Dat zal niet makkelijk zijn denk ik, want ik had in ieder geval steeds de angst dat het weer mis zou gaan.

Allereerst hoop ik voor jullie dat de artsen het nu mis hebben en je gewoon zwanger bent van een kindje, maar zoals ik het nu lees is de kans groot dat het niet goed is en wil ik jullie heel veel sterkte wensen en hoop ik dat er toch nog hele mooie dingen gaan gebeuren op babygebied in de toekomst.

5. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Kom net terug van de gyn. omdat ik vorige keer een lege vruchtzak had. Die echo daarvoor toonde een heel klein vruchtje in de vruchtzak en ze dacht lichte hartactie te zien.
    Nu zou ik nog voor de zekerheid echo krijgen we moesten uitgaan van een miskraam.
    Dit geloof je gewoon niet... HET VRUCHTJE ZAT ER WEER! Ik snap er helemaal niks van. Deze hele zwangerschap is een groot mysterie!
    Mijn gyn denkt dat ik toch minder lang zwanger was en dat die echo 2 echos terug met een klein bolletje fout was ( inclusief lichte hartactie). Begrijpen jullie het nog?
    IK NIET!
    Zal zo de echo ff posten. Ik ga er nog steeds vanuit dat het mis gaat. Dat het vruchtje niet meer doorgegroeid is ofzo. Sinds 2 x terug want ze lijken bijna even groot.
    Ik moet dus volgende week terugkomen en mag me nog een weekje ZWANGER noemen!:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

6. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Huh? Wauw, zo word je echt heen en weer geslingerd zeg! Leek het wel gegroeid? En hoe ver was je nu volgens de echo?

Lijkt me dat ze een vruchtje MET hartactie zich niet kunnen verbeelden toch? 😅

7. Petra13

Petra13 Niet meer actief

Heel veel sterkte! Wat naar dat je dit allemaal moet meemaken.

8. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Dit is mijn echo nu!!! Vorige week was zakje leeg

Bijgevoegde bestanden:

9. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    En dit is de echo van een een paar dagen voor de lege vruchtzak....:(

Bijgevoegde bestanden:

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wat bizar! Geen idee wat er aan de hand is, maar ik vind de gyn wel wat laks klinken.
    Hoever ben je nu volgens je gyn?

11. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Ik heb nu twee keer achter elkaar dezelfde gyn gehad. zit nu op de spoedpoli dus kan je vaker een ander krijgen. maakt het allemaal nog lastiger ja, want deze gyn was zo verbaasd omdat ze die echo met gemeende hartslag niet heeft meegekregen. Stond ook niet in het systeem. Ik had hem op mijn telefoon dus heb hem aan haar laten zien. Ze durft echt nog niks te zeggen. Maar al weghalen was ook zeker geen optie. Ze denkt zelf dat ik minder lang zwanger was. Ik heb ergens het idee dat het vruchtje gelijk is gebleven en misschien gestopt is met groeien. Maar dat verklaart niet de lege vruchtzak van vorige keer! NOG een hele dikke week in NOG MEER spanning dus! Ga van het ergste uit maar je weet bij mij maar nooit! Pffff!

12. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Jeetje wat een achtbaan!! Was er nu hart actie? En weer een hele week in de zenuwen pffff

Ik hoop echt op een positieve afloop voor je!!!

13. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Jeetje wat blijft het op deze manier een achtbaan voor jullie.. Heel gek idd.. Dr zit idd wel wat in de vruchtzak.. Blijf duimen op een wonder!

14. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Wat een verwarring!

Even heel erg out of the box gedacht maar zouden het 2 verschillende vruchtjes kunnen zijn waarvan er 1 (de eerste) verdwenen is en de ander (2e en deze echo) juist gegroeid is?

15. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb hetzelfde gehad, twee keer weggestuurd dat het niet goed zou zitten, maar mijn hcg verdubbelde wel goed. Twee weken moeten wachten en toen een klein embryo'tje met hartactie gezien. Heb achteraf gewoon erg vroeg getest, 3wk 3 dagen. had nog geen menstruatie gehad na spiraaltje eruit ging. Wordt jouw hcg wel gecheckt?

16. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    HcG laten checken.

Ik heb ook een rare start gehad zoals jij. Verteld dat het een miskraam was en misschien zelfs een bbz...

Sterkte met proberen te ontspannen ♡

17. naverona1986

naverona1986 Actief lid

4 jul 2016
    156
    0
    0
    tja of..die van september was wel een mk en dit is een nieuwe zwangerschap...zou ook nog kunnen natuurlijk

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.949
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Uhmmm op de 2e echo zie ik toch echt duidelijk iets zitten hoor ;)
    Rechts onderin zit het :)

In het rondje

Bekijk bijlage 517429

19. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ja, dat zegt ze ook. Deze echo is een paar dagen voor de lege vruchtzak-echo' gemaakt. Op deze echo is dus nog wel een vruchtje te zien.

20. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik zou eerder denken dat er bij jou een 'diapauze' heeft plaats gevonden. Als ik je laatste echo zie zou ik zeggen dat het er goed uit ziet. En ben het met RogiJuli eens
    Ik zie daar ook wat zitten. Als het nog zo klein is kan je het soms niet eens vinden op de echo.
    Hoop dat alles goed mag blijven gaan voor je.

Deel Deze Pagina