bizar....zojuist gehoord wanneer iemand dood besluit te gaan.

Discussie in 'De lounge' gestart door Bkoenen, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Heftig zeg!
    Weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen, wil je alleen veel sterkte wensen.

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Jeetje zeg...heftig!
    Waarom heeft ie het jou verteld? Heeft ie het heel veel mensen verteld, of hebben jullie zo'n sterke band.

Mijn opa heeft besloten eutahanasie te plegen op mijn verjaardag. Heel wat anders dan zelfmoord, dus misschien 'makkelijker'. Te accepteren. Maar toch heb ik er altijd nog een beetje moeite mee..

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Jeej bizar zeg.. Fijn dat je zijn keuze respecteert hoe rauw dit bericht dan ook op je dak valt nu.

En mbt melden, ik had het in jou situatie ook niet gedaan.
    Het gebeurd niet onder jou dak en of toezicht.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hè wat een naar bericht.. Veel sterkte!

Ik zou het ook niet melden trouwens.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.992
    113
    Vrouw
    Heftig zeg!
    Maar heeft deze persoon al een second opinion aangevraagd bij een andere huisarts of scanarts? Of via de levenseindekliniek? Dat lijkt mij toch prettiger dan het helemaal zelf te moeten doen.

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Heftig voor je...Helaas zelf ook meegemaakt.
    Je bent NIET medeplichtig als iemand tegen jou zegt dat die zelfmoord gaat plegen en wanneer. Dit hoef je ook niet te melden. Hij is ernstig ziek en heeft hier lang en breed met zn doktoren over gesproken. Al schreeuwt die t van de daken dan is niemand medeplichtig ;)

Je bent Wel medeplichtig wanneer jij hem helpt. Dus je geeft hem het zelfmoord middel. Hij moet dit zelf toedienen en t liefste zelf maken.

Dus zijn vrouw moet hier wel heel goed mee oppassen en alles op film zetten. Maar dit zijn maar tips.

Sterkte!

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heftig. Ik begrijp je keuze om dit nergens te melden. Het klinkt anders dan iemand die uit psychische nood soort van impulsief besluit uit het leven te stappen.

Toch heb ik al vaker met deze vraag geworstelt. (Euthanasie bij mijn opa is ook geweigerd, hij is uiteindelijk na jarenlange dementie - zijn grote angstbeeld- overleden.) Aan de ene kant vind ik dat mensen zelf het recht moeten hebben om over hun leven te beslissen. Maar ik vind het ook een naar idee als mensen zelfmoord plegen terwijl ze geholpen hadden kunnen worden. Ooit een interview gezien met een man die poging tot zelfdoding had gedaan. (Trein) Hij is nu beide benen kwijt, maar wel geholpen en psychisch weer in orde. Nu is hij wel gelukkig. Hij was dus absoluut niet beter af geweest als een arts hem had geholpen en hij dood was geweest. Waar trek je die grens?

Veel sterkte in ieder geval.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Nu maar hopen dat hij geen machinist of voorbijgangers traumatiseert.

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Huh? Wat een ongepaste opmerking naar ts toe? :(

Ts, veel sterkte ik heb het meegemaakt en het is ontzettend heftig!

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Pfffff sterkte!!

11. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ken ook iemand die dit heeft gedaan.. En heeft het dus ook echt gedaan..

12. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Dat zou hij zelf ook nooit willen hoor.
    Het is niet zomaar zelfmoord.
    Het is zelfdoding omdat hij lichamelijk en geestelijk klaar is. Op. Einde...alleen dat stomme hart blijft doorgaan.

Hij zal er niemand mee willen 'lastig vallen' en al helemaal geen trauma willen bezorgen. Die heeft hij zelf al genoeg!

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    heel bizar. heb veel respect voor deze mensen.
    ik hoop dat je nog tijd hebt om afscheid te nemen!

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Om heel eerlijk te zijn kan ik me het in dit geval best voorstellen. Hij is ernstig ziek en huisarts kan/wil niet helpen. Als je er dan toch echt helemaal klaar mee bent dat je dan jezelf weg helpt.....

Hier een ernstig zieke vader, die niet ge-euthenaseerd kan worden, hoe graag hij het zelf ook wil. Maar officieel is hij niet toerekeningsvatbaar genoeg meer (terwijl hij ook niet gek is) En ook hij heeft al gedreigd met zelfmoord. En ook al ben ik tegen euthenasie op zich.....Begrijpen kan ik het dan wel.

En eerlijk? Als hij daar enige hulp bij nodig zou hebben, zou ik hem met rust in mijn hart best willen helpen. Dus ja, OOK zijn partner begrijp ik, want ze doet het uit liefde.

Ts: veel sterkte!

15. Islah

Islah Niet meer actief

Maar over het algemeen zijn zelfmoordenaars zo ver heen dat ze er echt niet aan denken of ze anderen met hun actie lastigvallen... Neem aan dat iemand die voor de trein springt, dat ook niet bewust doet uit pesterigheid naar de machinist toe. Ze zijn gewoon niet meer in staat om hier rekening mee te houden.

16. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik weet niet of het ertoe doet en of jij hier wat mee kunt, maar ik wil het toch noemen.
    In veel gevallen van zelfmoord keren verzekeringen niet uit aan de nabestaanden. Denk daarbij aan levensverzekeringen en schuldsaldo verzekeringen.

Sterkte ermee

17. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ze hebben dat allemaal goed door en over nagedacht!

18. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

oke, maar ik zie hem niet als zelfmoordenaar.
    Ik zie hem als euthanasie patient, alleen die het zelf doet.

Hij gaat niet voor de trein springen, hij gaat zichzelf niet dood schieten of met messen werken. Er zal aan de buitenkant niks te zien zijn. Hij houdt echt rekening met zijn omgeving hierbij.

19. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Dank....en hopelijk kan jouw vader snel rust vinden, hoe hard het ook klinkt.

20. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

jij ook sterkte dan alsnog...

Deel Deze Pagina