bizar....zojuist gehoord wanneer iemand dood besluit te gaan.

Discussie in 'De lounge' gestart door Bkoenen, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

we hebben niet een hele sterkte emotionele band, maar het is iemand die bij mij wel zijn hart kan luchten. Het is meer van zijn kant dan van mijn kant. Ik ken hem al wel 10 jaar denk ik, en we spreken elkaar misschien de laatste 5 jaar maar 2x per jaar.
    Hij kan bij mij ventileren zonder te horen te krijgen "ojee wat erg voor je". Ik kan op een ander niveau met hem spreken. Een niveau wat je in familieverband moeilijk haalt denk ik, omdat je teveel rekening houdt met de gevoelens van je vrouw/kinderen.

Geen idee hoe ik dit moet omschrijven.

We hebben een aparte band, laten we het daar op houden ;)

Wat rot dat het op jouw verjaardag is geweest...dat geeft het wel een extra lading.

2. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Wow, dat is heavy zeg! Weet zelf niet goed wat ik erop moet zeggen, maar ik wil je wel veel sterkte toewensen!

3. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Heel bizar om te weten lijkt me... Sterkte, vooral op de dag...

4. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Wat een verdrietig verhaal zeg. En zo jammer dat de huisarts geen euthanasie wil doen. Waarom zo lang lijden? Respect voor hun beslissing.

5. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Wat heftig ts, veel sterkte alvast

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Heb niet alles gelezen, maar mijn vader heeft 20 juni om dezelfde redenen euthanasie laten plegen. Maarre, als je huisarts niet mee wil werken, dan is je huisarts verplicht je te helpen een andere arts te zoeken. Anders bestaat er ook nog de levenseinde kliniek.

Hij hoeft het dus inderdaad niet "zelf" te doen. En inderdaad ben jij nu verplicht er melding van te maken.

Sterkte.

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Heel veel sterkte.

Hoe moeilijk ik dit ook vind om te zeggen, doe ik het toch, ik hoop dat diegene zich realiseert dat een heleboel instanties niet uitkeren bij zelfdoding en dan met name zelfmoord.

Ik geloof bij legale euthanasie wel. Dus misschien kan hij contact op nemen met een andere arts of het levenseinde kliniek.

Ik wilde dit in elk geval genoemd hebben. Ik weet uiteraard niet wat ze al geprobeerd en uitgezocht hebben, en ik hoop dat je het niet erg vind, maar niks zeggen vind ik ook zoiets want juist nu kunnen er nog dingen geregeld worden, straks niet meer.

Heel veel sterkte.

8. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Jeetje wat heftig!! Sterkte!

9. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik heb hem net dik anderhalf uur aan de telefoon gehad.
    We hebben ook gesproken over uitkeringen van verzekeringen. Alles heeft hij uitgezocht en er zijn geen issues. Ik heb geen puf om daar nu over uit te wijden.

Hij vroeg me naar zijn uitvaart te komen en dat zal ik doen. Ik zal zijn vrouw dan ook dat document overhandigen....

10. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Heftig hoor! Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen, wil je heel veel sterkte wensen.

11. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Veel sterkte gewenst! How wil hij dat gaan doen dan? Door middel van tabletten? Ik vind het ook erg voor hem dat hij dit zelf moet doen, hij is toch baas over zijn eigen leven? De arts kan hem op zijn minst helpen een arts te zoeken die wel wil helpen. Pfff zware situatie.

12. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Weinig toe te voegen aan bovenstaande reacties. Ik wil alleen jou en zijn nabestaanden veel sterkte wensen.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heel heftig en ook bizar inderdaad. Verschrikkelijk dat het zo moet voor je vriend, maar een heel dapper besluit van hem lijkt mij. Ik weet niet of ik het zelf zou kunnen of willen, maar persoonlijk vind ik het zelfbeschikkingsrecht een groot goed. Heel veel sterkte voor jou en de nabestaanden.

14. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Een andere huisarts gaan zoeken wil hij niet. Een gehele nieuwe procedure doorlopen van (psychiatrische) onderzoeken staat hem heel heftig tegen.

Verzekeringen keren na minimaal 5 jaar polis ook uit bij zelfmoord.

Zover ik nu heb begrepen is het toch meer geestelijk dan lichamelijk, alhoewel hij daardoor lichamelijk ook op is.
    Geestelijk heeft hij alle hulp gezocht die er is, maar men zegt dat hij uitbehandeld is en ze niks meer kunnen doen voor hem.

Hij zorgt dat hij alleen is als hij het doet. Hij zal erg veel insuline inspuiten en voor de zekerheid een grote luchtbel.

Het blijft bizar. Vooral voor zijn kinderen vind ik het heel erg. Zijn vrouw weet er van.....

15. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Wat heftig, ik wil je veel sterkte wensen voor de komende tijd.

16. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik hoop voor hem dat hij niet vroegtijdig in een coma belandt. Insuline voor zelfdoding is niet aan te raden.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Heftig, veel sterkte.

18. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ben ik de enige die het raar vind dat er gewoon even vermeld word hoe iemand zelfmoord gaat plegen? ik bedoel ik snap dat je geestelijk op kan zijn hoor zeker als je ernstig ziek bent, maar ik vind het bizar juist dat iemand gewoon even verteld hoe..

ik had toch nog eens een gesprek aan gegaan met diegene..

19. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    neemt niet weg dat ik het heel erg vind hoor dat iemand zo ziek is..

20. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    een luchtbel gaat het niet doen ! Pas vanaf 20 cc loop je gevaar...
    maar jeetje joh, wat een verhaal. Sterkte hoor

Deel Deze Pagina