Bizarre cyclus en ms na zwangerschap en bv

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Els2806, Dec 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Els2806

Els2806 Actief lid

Ik ben bevallen in juni. Heb daarna 3 maanden BV gegeven en 1,5 maand de pil terug genomen. Die halve maand was ik ze meer vergeten dan ik ze had genomen en dus hebben we maar besloten om ze niet verder te nemen in mijn MS af te wachten. Die zij na enkele dagen normaal doorgekomen.

Die MS-periode heeft heel lang geduurd. Na 5 dagen was het bloeden over maar ik heb nog een 5-tal dagen bruinverlies gehad. Na ongeveer 16 dagen had ik een veeg helder rood bloed en op dag 23 kwamen mijn MS door.

MS-periode duurde een 5-tal dagen. Ik denk rond dag 10 mijn eisprong te hebben gehad (redelijk wat slijmverlies). Op dag 18 had ik wat bruin-slijmerig verlies. Duurde ongeveer een dag.

Ondertussen ben ik op dag 36 van mijn cyclus en nog geen MS in zicht.
    Heb al 2 keer getest (2 dagen en 6 dagen overtijd) maar telkens negatief.
    Ik heb wel al anderhalve week last van ongi-krampen, duizeligheid, hoofdpijn en vermoeidheid.

Ik heb geen idee wat de oorzaak hiervan is.
    Kan mijn cyclus helemaal veranderd zijn door mijn zwangerschap?
    Moet ik mijn huisarts of gyneacoloog inlichten?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Els,

na je bevalling is je menstruatie meestal ontregeld, ook omdat je de pil een poosje hebt geslikt en onregelmatig. Je mag gewoon afwachten tot je weer ongesteld wordt, dat zal de huisarts ook zeggen, het kan best nog een paar weken duren. Dat is niet ongewoon en niet erg, wel lastig omdat je niet weet wara je aan toe bent. Bedenk alvast wat voor anticonceptie je wilt gaan gebruiken, de pil is niet handig als je hem zo vaak vergeet. Dit kun je ook met je huisarts overleggen.

Mirjam

3. Els2806

Els2806 Actief lid

Bedankt voor het antwoord.

Ik verlies ondertussen ook gewicht en ben dan maar naar de HA geweest om bloed te laten trekken. We zien wel hé.

Share This Page