ik ben 30 weken en 3 dagen zwanger... en heb sinds een week of 2 gigantische harde buiken... ze zijn soms ok wel pijnlijk... ook heb ik sinds vanmiddag elke keer pijnlijke steekjes in me rechter onderbuik.... kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn? bedankt alvast
ik had ook heel veel harde buiken, toen moest ik meer rust nemen omdat mijn lichaam gewoon moe was, en dat hielp, dus bij veel harde buiken die ook nog pijnlijk zijn altijd even je vk bellen hoor, beter teveel als 1 keer te weinig.
Nou ik heb harde buiken, regelmatig met pijn.. maar ik werd toch echt beetje afgewimpeld met rustiger aan doen Dat was alles.. en klaar.. o ja moest urine ff laten checken voor blaasontsteking, maar dat heb ik niet. Meer dan 10 stappen lopen kan ik niet, dan trekt mn buik strak en krijg ik steken die niet uit te houden zijn. Dat zal bandenpijn zijn, maar goed, mn buik is dan ook echt helemaal hard. 's Nachts heb ik al een paar weken de hele nacht door harde buiken, waarvan ze de helft van de tijd ook echt van 'gevoelig' tot pijnlijk aanvoelen.. Volgens de VK hoort het er verder allemaal bij.. Het enige is dat als ze om de 5 minuten achter elkaar komen ofzo ik me pas zorgen hoef te maken, maar goed dat had ik zelf ook al begrepen Ik denk nu dus maar gewoon dat zelfs pijnlijke harde buiken verder eigenlijk geen kwaad kunnen? Volgens mijn VK waren dit klachten die heel normaal zijn rond de 30 weken (tsja hallo begon bij mij al met 24 weken ofzo?!)...
Door mijn harde buiken heb ik nu nog maar een baarmoederhals van 2,6 cm dus ze kunnen echt wel kwaad als ze heftig zijn en pijn doen. Janneke ik zou een 2e opinie vragen was ik jou! En je bent toch nog een grote 3 weken van de 30 weken verwijderd zie ik?
Mij hebben ze op 18 weken gewoon weer weg gestuurd, en ik wist dat dit niet normaal was, mijn gevoel zei zoiets. En 2 weken later lag ik op spoed. Als jij voelt dat het niet klopt, je niet laten wegsturen. Jij voelt je eigen lichaam.
De harde buiken kunnen je baarmoederhals verkorten. Daardoor is de mijne al verkort, omdat ik er al te veel en te heftige heb gehad. Net zoals weeën ervoor zorgen dat je baarmoederhals verstrijkt toch?
Als je het zelf niet voor hebt dan denk je er niet zo over na natuurlijk. Maar ik vind het jammer dat vele VK's doen alsof het niks is maar bij sommigen is het dus degelijk wel een teken van iets. Een gevoelige baarmoeder, een blaasontsteking, ...
Ik kreeg in mijn vorige zwangerschap met 31weken flinke harde buiken, ze begonnen beetje zeurderig pijn te doen, toen zijn we naar het ziekenhuis geweest en bleek dat het toch wel weeen waren! ze hebben me aan de weeen remmers gelegd en zo is het weer weg gegaan.. dus inderdaad altijd optijd aan de bel trekken
Bij mijn 2e zwangerschap kreeg ik vanaf 35 weken dagelijks tientalle harde buiken. Deze harde buiken bleven tot ik beviel met 41,5 weken. Nu ben ik 34,5 week zwanger van ons 3e kindje en ik heb weer vaak harde buiken sinds 28 weken zwangerschap. Ik probeer zo rustig mogelijk te doen, maar ze komen voornamelijk ik rust. Volgens de vk omdat mijn kindje zo druk is in de buik, dat klopt ook. Mocht je het niet vertrouwen gewoon even je vk bellen.
Ik heb ook al twee weken last van harde buiken die soms echt pijnlijk zijn. Gisteren lag ik rustig in bad en kreeg ik een harde buik die toch verdraaid veel leek op een wee, deed echt pijn. Gelukkig zijn deze gisteren en vandaag niet meer voorgekomen. Ik wist echter neit dat harde buiken die pijnlijk/gevoelig zijn dus gevaarlijk kunnen zijn. Ik heb ook een erg druk kindje in mijn buik en de harde buiken komen voornamelijk als ik rust.