Nou, dan kom maar op met die verhalen En @Manque heeft er vast ook nog wel meer. Lekker zo’nntopic waarbij je kunt lachen!
Wat bizar! Sommige mensen kennen echt geen gene. Ik ben ooit op een feestje geweest en daar liet een vrouw ook haar nieuwe piercing aan het hele gezeldschap zien. Toen ze haar broek spontaan liet zakken en 1 been op de eettafel plaatste voor vol zicht, stikten zowat iedereen in zijn drankje. Dat zagen we niet aankomen !
Laatst nog een bizar gesprek in een kinderkledingwinkel. De winterjas van onze zoon was kapot. Dus wij hoopten in de sale even snel een nieuwe jas te vinden. Wij een bekende kinderkledingwinkel in. Verkoopster: kan ik jullie misschien ergens mee helpen? Ik: nou wij zijn opzoek naar een winterjas. Verkoopster: zijn jullie wel een beetje laat mee. Die zijn allang uitverkocht. Ik: tja, helaas kan ik er niets aan doen dat de jas van mijn zoon stuk gaat. Verkoopster: dan had je maar eerder een back-up jas moeten kopen... Zal wel aan ons liggen hoor, maar wij kopen altijd maar 1 jas.
Ze werd geopereerd, want ze had een vreselijke verzakking aan haar darm....Dat kwam doordat haar vriend haar iedere dag wel in dat gaatje ******..... Dat verteld ze dan ook echt zoals ik het nu schrijf he? Soms riepen (ik werk nu niet meer met haar en mijn andere collega is daar weggegaan om deze verhalen) we echt: Nu ophouden, ik wil dit niet horen! En ze is ook echt wel op het matje geroepen door onze baas, maar het werkt niet. Een ander iemand die ik ken is transgender (van man naar vrouw) die had dus borsten gekregen. Zijn we aan het werk, ik vraag belangstellend hoe het nu gaat, of het lukt met de hormonen, hoe hij/zij zich voelt...Trekt ze haar shirt omhoog en zegt: "kijk, mooi he? Je mag wel voelen hoor!" Uhm nou neeeeee, bedankt!!
Gatver..... *pies bijna in mijn broek van het lachen* Weet je toch ook niet waar te kijken of wat te zeggen
Ik liet een echo zien waar alleen nog maar een innie minnie boontje op te zien was. Mijn vader, turend naar de echo:" ik kan het niet goed zien maar is het een jongen of een meisje?"
Van die speeltjes in de bleek heb ik écht wel wat gezegd. Dat ik voor haar niet hoopte dat de buurvrouw een schimmelinfectie had en dat ik het echt te smerig voor woorden vond.
En dat nog even daargelaten.. dingen die in de bleek hebben gezeten lekker op/in je eigen lichaam gebruiken... euhm??? Mijn collega vertelt haar verhalen echt om de aandacht . Vaak laat ik haar begaan, maar de laatste tijd erger ik me er aan. Ik denk dat ik er binnenkort wat van ga zeggen. Ik hoef het niet meer te horen.
Wij zeiden er ook regelmatig wat van. Dat hielp altijd maar heel eventjes trouwens, twee dagen later begon ze zo weer.....En echt zodanig dat een andere collega op een gegeven moment overplaatsing heeft gevraagd (en gekregen) Het gaat natuurlijk niet altijd over sex, maar over haar ex, haar zoon, haar schulden, haar....noem maar op. DOODvermoeiend zo één. Toevallig hoorde ik onlangs van een andere collega die met haar samenwerkt dat ze het nog steeds doet...Ze werkt nu met 3 moslima's, alle drie gesluierd en in het lang zeg maar, waarschijnlijk omdat de baas hoopt dat ze dan beseft dat je dit soort zaken niet met gesluierde gelovige vrouwen deelt.... Maar helaas, ook bij hen loopt ze de meest smerige verhalen rond te bazuinen. Zij zeggen dan wel: tja, M is gewoon M....en accepteren dat ze soms nogal apart kan zijn op dat gebied, maar eigenlijk vind ik het niet kunnen, aangezien er meerderen gewoon last van hebben.
Kan een baas zo iemand niet ontslaan? Het is toch van de zotte dat mensen weggaan of om overplaatsing vragen en krijgen omdat iemand niet professioneel kan zijn? Vind het echt niet normaal dat ze daar mag blijven werken.
moet ik ook zeggen dat ik bij een heel makkelijke baas zit. Ik heb een collega gehad die gewoon niet kwam als het boven de 25 graden kwam en onder de 15 graden was. Dan vond ze het te warm of te koud... Of wanneer er gezegd werd tegen haar: dit, dit en dit moet je vandaag doen, zei ze rustig, nou daar heb ik vandaag geen zin in, haalde haar schouders op en deed het vervolgens ook gewoon niet.... Wij krijgen naar uren betaald, dus wanneer ik niet werk, krijg ik ook niet betaald, ik werk dus niet van 9 tot 17 uur bijv, maar van 10.20 tot 14.05 uur. Dus als ik ergens geen zin in heb, doe ik het niet, maar ik krijg het dus ook niet uitbetaald. Voordeel hiervan is voor mij dat wanneer ik niet kan werken om wat voor reden dan ook, ik in de meeste gevallen ook vrij kan krijgen. Vind ik ideaal met kinderen die onverwacht ziek worden, of oudste zoon waar met regelmaat toch wat voor geregeld moet worden.
Leuk topic! Lang geleden, maar blijft leuk: ik verzorgde een dementerende patient die net de dag er voor geopereerd was aan zijn voet. Tijdens wassen vroeg ik of hij nog pijn had na de operatie, zegt ie: ach meisje, die operatie is al zo lang geleden, maar ik herinner het me als de dag van gisteren. Ik kwam niet meer bij van het lachen. Even later komt een collega binnen en onze patient vraagt: goh, wat doet u eigenlijk voor werk? Overduidelijk snapte hij niet dat hij in het ziekenhuis lag en wij verpleegkundigen waren, ondanks onze uniformen. Dus mijn collega wijst naar haar witte uniform en vraagt: als u mijn kleding ziet, waar doet u dat dan aan denken? De man denkt even na en zegt met een stralende lach: “ een zuivelproduct....?”
Ja dat zeker! Mijn man zei ook meteen: We gaan, to ziens. Winkel uit gelopen en daarna elkaar aangekeken zo van; Wat zei ze nou?