Mensje schijnt in België volgens mij een vrij gangbare naam te zijn? Ik zie het probleem wel: het kind zit heel z'n leven lang met de slechte smaak van z'n ouders opgescheept! En je naam kun je niet veranderen, niet zo erg gemakkelijk in ieder geval. Leuk als je gaat trouwen: "Neemt u Appel Huppeldepup tot uw wettige echtgenoot...?" Over smaak valt te twisten en niet iedereen hoeft Sanne of Thomas te heten, maar als je je kind een naam als Appel, Stom (werkelijk waar gegeven EN goedgekeurd in Nederland) dan maak je je kind een wel heel makkelijk doelwit voor pesterijen.
wat vind jij een normalen naam? dat vind ik misschien wel geen normale naam ... Kom op zeg, ik zie het probleem niet hoor echt niet, vind het echt raar, nog ff en je krijgt over een paar jaar een naam toegewezen als je een kind krijgt ... @Lia: En met '' Normale namen '' wil jij zeggen dat je dan niet gepest word ? ... mijn schoonzusje is van de week bevallen en heeft haar dochtertje Roos genoemd, is dat ook zo vreemd ? en dat je het je kind makkelijk maakt voor pesterijen slaat nergens op want met iedere naam '' Normaal of niet Normaal '' kan je iemand wel pesten... Voorbeeldje: mijn naam is Chantal: Chantal is zo groot als een bal, Chantal lijkt op een kwal mijn vriend zijn naam is Bart: bart ruikt naar een fart, Bart doet verward Etc etc. Ik vind het dus nergens op slaan wat die rechter deed, maar goed dat is mijn mening. !
ik vind het echt wel goed je kan je kind toch niet Stom noemen.. dat vind ik dus totaal echt niet normaal! of net zoals inderdaad van raffealla ik vind dat je, je kind MAKKELIJKER maakt voor persterijen okee iedereen kan gepest worden maar met zo rare naam word dat veel sneller en makkelijker gedaan vind ik....
tuurlijk kun je met elke naam gepest worden en iedereen wordt vast weleens gepest, maar met zo'n naam wordt je zeker gepest, en dan blijft het niet bij een paar keer. het gaat hier ook niet om vlinders, bikkels en mensjes maar om Talula Does The Hula From Hawaï. ik vind het prima dat de rechter hier iets aan heeft gedaan, het kind durfde niet eens haar naam te zeggen, wie gaat je later nog serieus nemen? daarbij zeg je dat niemand kan oordelen of het een normale naam is, maar een paar posts ervoor zeg je dat je wel een steekje los hebt zitten als je je kind hitler noemt.
Ik vind wel dat een rechter kan ingrijpen wanneer het te bizar wordt, volgens mij heeft dit meisje (talula) zelf om een andere naam gevraagd. Ik heb zelfs gehoord dat toen Mark Dutroux (of hoe je het ook schrijft) gearresteerd werd en bekend werd wat hij gedaan had, dat veel mensen met deze achternaam hun naam mochten veranderen.
Ik vind het niet meer dan normaal dat de rechter dit heeft besloten. Ik vind het eigenlijk al erg genoeg dat ze bij de aangifte van geboorte niet meteen deze naam hebben geweigerd. Over smaak valt niet te twisten, maar een kind een 'naam' geven dat geen naam is vind ik echt verschrikkelijk. Ik noem mijn kind toch ook geen skippybal omdat het zo lekker klinkt. Die kindjes horen gewoon tegen hun ouders in bescherming genomen te worden.
Ik dacht dat vroeger namen konden geweigerd worden bij de aangifte. Is wat simpeler dan dat een rechter iets moet verbieden. Ik ken iemand die officieel Ursula heeft, maar Uschi genoemd wordt. 30 jaar geleden wilden haar ouders haar Uschi noemen, maar dat mocht dus niet. En ik ken ook iemand die Rembrandt heeft. Bij de inschrijving deed de beamte moeilijk, tot de vader kon bewijzen dat Rembrandt de voornaam is van de schilder en niet de familienaam.Dat is 25 jaar geleden. Tijden zijn toch veranderd!
Soms blijkt maar weer dat ouders bij het zoeken van een naam niet verder denken dan het schattige babytje. Iets wat mooi klinkt voor een baby kan afschuwelijk klinken voor als iemand volwassen is.
Ach, ik denk altijd maar zo: 100 jaar geleden zouden ze namen als Jayden, Delano, Dyonne, Britney (willekeurige voorbeelden) en mss zelfs Fynn ook belachelijk hebben gevonden... Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het normaal vind als je je kind Talula Does The etc of Hitler noemt. Er zijn natuurlijk grenzen!
De namen die jij noemt vind ik idd verschrikkelijk (behalve Fynn dan)... ben misschien nog wel van de oude stempel, haha
Maar een naam als Jayden of Delano en de rest die nu genoemd zijn is toch een kwestie van smaak? Mijn smaak is het ook niet, maar in de huidige tijd komen die namen geregeld voor en het zijn geen namen waardoor je pesterijen over je kind uit roept. Het is zo lastig om een naam te kiezen vind ik. Je weet gewoon niet wat voor type je kind zal zijn. Kies je een hele vrouwelijke naam zal je zien dat je dochter loodgieter word en sigaren gaat roken. .
@Moaatje: Dat klopt. Maar ik bedoel meer dat kinderen 100 jaar geleden gepest zouden worden met namen die we nu heel normaal vinden (ook al is het je smaak niet). Dus over 100 jaar zijn namen die we nu raar vinden mss wel heel normaal. Ik vind het dus echt een tijdbeeld.
Het lijkt me inderdaad niet echt de bedoeling om nu reguliere namen op te noemen die niet je smaak zijn. Het gaat om extreme namen, toch?
Daar heb je gelijk in Eve. Al vraag ik me af of Talula Does The Hula From Hawai ooit een modenaam zal worden . Maar idd, het gaat om de bizarre namen. En daarin ben ik even inspiratieloos, dus ben benieuwd naar jullie vondsten.
Ik vind dat iedereen zelf moet weten hoe ze hun kind noemen, al vind ik de namen waar TS mee kwam wel erg idd... maarre Damien/Damian is heel populair tegenwoordig (word er een beetje gaar van als ik weer een Damian tegenkom trouwens) damian wordt ook geassocieerd met de duivel weet je, dus als je het zo bekijkt, moet iedereen hun kind maar Tim of Anna noemen.
Ik ken ook een jongetje met de naam Violence, verbaasde mij dat het door de gemeente was goedgekeurd. De namen zoals de TS aangeef uit het persbericht vind ik ook een beetje ver gaan, er zijn zo ontzettend veel leuk en originele namen..dat het eigenlijk helemaal niet nodig is om je kindje zon extreme naam te moeten geven. Maar goed, smaken verschillen.
Ik zat gisteren een oude "Kinderen" te lezen en daar was een jongetje geboren genaamd Jay-jay. Ik zeg verder niets..