Quinoa lijkt wel een combi van twee namen die ik aan mijn kinderen gegeven heb: Quinn en Noa En verder idd sommige namen zijn zielig, andere denk ik: tja, t went ook. Meisje die ik ken heeft haar drie dochters Fee, Bloem en Vlinder genoemd. Niet mijn smaak maar ach, anders heten we allemaal Anna en Sophie Ik mis trouwens in het rijtje celebrities de dochter van rafaella: Beautiful Hope, en de kinderen van Jamie Oliver: Buddy Bear, Poppy Honey, Daisy Boo en Petal Blossom Rainbow. Emile Ratelband met zijn Rolls Royce en Tsjakkalotte. En Gers Pardoel met zijn zoon Goud. Ach, zo kun je nog ff doorgaan
1 van mijn dochters heet ook Fee en beeb in de buik gaat Vlinder heten Heel eerlijk; het is niet mijn lijstje, maar ik vind kinderen met zo'n typische top10 ook sneu. Zo heeft mijn oudste dochter naast een Milan B, Milan V en Milan S 2 Sophie's in de klas....
Ik snap niet dat die ouders niet begrijpen dat kinderen; Gepest worden (en kinderen zijn wreed!) Volwassen moeten worden en het liefst een baan krijgen waarvoor ze bijvoorbeeld niet achter de ramen met rode lampjes hoeven te staan (als je sommige meisjesnamen leest...) Ooit een bankdirectrice met de naam Heavenly-Hazel gezien?
De namen in die lijst zijn natuurlijk wel vrij extreem! Het meest vreemde (naar mijn mening) hier in de omgeving is de combinatie in 1 gezin: Sterre, Storm en Maan. Ben wel heel benieuwd hoe nummer 4 gaat heten!
Ik vind de term pestgehalte in de klas behoorlijk achterhaald. Als je eens wist wat voor een namen in de klas van mijn 4 kinderen voorkomen... Dat was vroeger ja, maar tegenwoordig kan alles en vinden de meeste kinderen dat (gelukkig) normaal. Sterre, storm, wolf, bloem, etc zijn echt geen uitzonderingen.
Het is voor juffen en meesters ook niet echt handig, die bizarre namen met apostrofs enzo. Je moet soms echt drie keer vragen hoe zo'n kind heet. En dan nog maar iets zeggen dat er op lijkt. Zielig voor de kinderen. Namen als Wolf en Spijker vind ik ook niks maar ik heb ze wat uitspraak betreft liever als D'enishialy ofzoiets.
Dat laatste lijstje.. oh my god... dan ben je 16 en dan kun je je eigen naam nog steeds niet foutloos schrijven... Deze lijst is echt vreselijk; al ben ik het ook eens met Jo5; die top-10 namen is het ook niet helemaal. Wij vonden 1 naam leuk, maar die staat in de top 10 dus nu toch maar een andere naam gezocht. @nmv; ik denk dat hun volgende kind Sunny gaat heten
Ik vond Maantje, Bloem en Vlinder erg leuk voor mijn zebravinkjes Maar smaken verschillen natuurlijk. Een kind zou ik zo niet noemen. Tsja, ouders die de namen hebben gegeven in de onderste lijsten wilden zeker een naam die niemand anders heeft? Ronduit ZIELIG voor de kinderen, dat dat uberhaupt legaal is. Maar smaken verschillen, mijn eerste keuze als 2de naam voor mijn dochter was Ava, helaas vond haar vader het absoluut niks.
Mijn dochter heet Sterre, en is nooit gepest om haar naam hoor. Kinderen pesten ja, maar om andere redenen dan wij als ouders aannemen (redenen die er vaak niet eens zijn, dus onbegrijpelijk) Ik vind Storm voor een jongen ook echt superleuk
Mijn kinderen hebben beide een top 10 naam. Heel sneu . En geen andere kinderen met dezelfde naam in de klas.
Mijn dochter heeft z'n ordinaire Jay naam... Jaylin. Maar gelukkig zijn wij helemaal niet ordinair @zwangernr6 Ja idd, kinderen pesten toch wel als het niet om je naam is dan verzinnen ze wel wat anders of idd wat je zegt,om niets! Dat lijstje is echt te bizar ..
Tja ik heb zelf een top 10 naam, maar was vroeger toch echt de enige in de klas. Vind mezelf ook niet bepaald zielig. Kinderen hebben wel wat apartere namen, maar niet heel raar gespelt ofzo.
Mijn dochter heeft een top 3 naam en is de enige op haar school zelfs met deze naam! Terwijl er in haar klasje alleen al 2 Jersey's zitten Oftewel, ook geen pijl op te trekken. Ik ken ook geen kinderen die Sophie heten... Maar ergens anders zijn er misschien een overdaad aan Sophie's en Sems. Maar, oke, buiten top 10 namen of minder bekende namen, is het toch meestal wel handig als je je kind een naam geeft, en idd geen halve titels of koosnaampjes waar ze hun hele leven mee zitten...
misschien kunnen ze inspiratie halen uit deze lijst, op nr 40 staat Zomer! Namen in die stijl (dus zeg maar die ook een andere betekenis hebben) zijn ook niet mijn smaak, maar ik kan me soms wel voorstellen dat een ander ze wel mooi vindt. Sterre, Vlinder, Bloem, etc. Dat betekent nog iets waar je je kind vast wel mee wil associëren. Maar bij Rits en Spijker haak ik echt af... Overigens, durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ben ik heel erg bevooroordeeld als ik denk dat de kinderen uit de laatste lijst bijna allemaal donkere kinderen zijn...?