Hallo! Dit is niet echt een telefoon forum, maar misschien voor iemand herkenbaar? Ik heb sinds een week problemen met mijn telefoon. Ik laad hem snachts altijd helemaal op en als ik de telefoon dan van de oplader afhaal en ik ga hem 'intensief' gebruiken, begint mijn probleem. Hij valt uit. En dat al na bijv. 10 min. een app gebruiken. Ik start hem dan gelijk weer op en ineens staat er dat ik nog maar 1 of 2% van mijn batterij over heb. Best knap na 10 min. gebruiken. Als ik hem dan weer aan de oplader leg, is de telefoon binnen een paar minuten weer minimaal 90% opgeladen Ligt dit dan, denken jullie, aan mijn batterij? Of zit hem dat meer in de telefoon? Ik heb mijn toestel geleased bij telfort, maar zonder extra verzekering o.i.d. (Zo'n dom iets dat toestellease, maarja ik zit er nou eenmaal nog een jaar aan vast) Als je hem opstuurt voor reparatie en het valt niet onder de garantie (bijv. bij een defecte batterij) betaal je iets van 40,- onderzoekskosten. Een nieuwe batterij kost 15,- op een of andere webshop.... Ik snap ook echt geen bal van dat toestellease. Ik las ook weer ergns dat je bijna altijd wel een gratis reparatie krijgt, tenzij je telefoon een soort van verdronken of flink gestuiterd is. (En dat is hij zeer zeker niet) maar ik heb ook weer geen zin om voor niks een batterij te kopen, als het daar niet aan ligt.. Heeft iemand hier dit probleem ook wel eens gehad met zijn mobiel? Als dit nu aan mijn batterij ligt, koop ik wel een nieuwe online.. Dan ben ik ook mijn mobiel niet weken kwijt voor reparatie!
Even je telefoon helemaal leeglaten lopen, steeds proberen aan te zetten tot dat hij echt 100% leeg is en dus niet meer aan gaat. Dan aan de oplader leggen, uit laten staan! Tot hij 100% vol is. Dat een keer of 2 a 3 herhalen. Je hebt kans dat dat de gegevens van je batterij als het waren reset. Je telefoon kan dan beter bepalen hoe vol/leeg je batterij echt is. Mocht dat niet werken dan ligt het waarschijnlijk echt aan je batterij. Voor 15 euro zou ik wel de gok nemen en een nieuwe bestellen. Mocht dat niet de oplossing zijn kan je die batterij altijd nog voor een paar euro op marktplaats verkopen of houden als reservebatterij voor noodgevallen.
Had ik ook.. welke telefoon heb je? Ik weet dat de S3 mini van Samsung er bekend om staat. Is een fabrieksfout. Ik heb destijds gewoon even met de provider gebeld en kreeg gratis een nieuwe batterij toegestuurd.
Beertje, oh is dat echt zo? Dan ga ik ook maar even bellen! Welke provider had jij toen? Ik zag dat de garantie op batterijen maar 6 maanden is, maar ik heb deze telefoon nu 10 maanden, en dan hoort ie het toch gewoon nog te doen? Ik moet nog 14 maanden met dat ding doen helaas
Ik heb Hi. De jongen van de klantenservice heeft toen met een bepaalde app mijn batterijverbruik bekeken en concludeerde dat het inderdaad veel sneller leeg liep dan zou moeten gezien die gegevens. Ik zat toen overigens 3 maanden voor contract verlenging dus mijne was al even ouder..
Welke telefoon heb je? Hier had ik opeens ook het probleem dat mijn telefoon heel erg snel leegliep. Ik had gegoogeld en kwam erachter dat het een bekend probleem was. Het kwam door een nieuwe update van de telefoon. Op die pagina kon ik ook vinden hoe ik het op kon lossen. Heel simpel gelukkig en nu geen probleem meer. Gaat om een sony xperia
Hier samsung s3 en ook nieuwe batterij gekocht met ong 10 maanden. Het is voor de nieuwe versie accu's trouwens niet goed om altijd tot het eind van je batterij door te gaan maar bij te laden bij ong 30 %. Zou eerst de tip van poohbear opvolgen, dat is gratis. Mocht dat niet werken, nieuwe batterij aanschaffen.
Samsung zeker. ...Hier maar een nieuwe gekocht problemen over. Batterij stond bol. ... niet meer laden in de nacht was de oplossing voor voorkomen. ...
Hoe bedoel je niet meer laden in de nacht? Is dat te lang? En ja is idd samsung (s3 mini). Ik begreep dat bij de 'nieuwe' generatie batterijen het niet uitmaakt of je hem oplaadt als hij helemaal leeg is of nog halfvol en dat het niet uitmaakt als je hem nog uren in de oplader hebt zitten ondanks dat de batterij helemaal vol is. Dat ze zogezegd geen 'geheugen' hebben.. Maar dat is dus niet zo?
hier ook s3, zelfde probleem gehad. Nieuwe gekocht en idd niet mee snachts laden (raakt hij Overload)
Ik heb samsung gebeld en mijn probleem uitgelegd. Ik moest kijken of mijn batterij 'bol' stond of dat hij wiebelde als ik hem op een vlakke ondergrond legde. Dat deed hij iets en nu krijg ik kosteloos een nieuwe batterij toegestuurd!!!! Wat een topservice zeg!!! (Het schijnt inderdaad een vaker voorkomend probleem te zijn bij de s3 en s3 mini's)
Hier ook een Samsung maar komt hier door een fout in de nieuwe software (update). Terug zetten in fabrieksinstellingen en wachten tot er een nieuwe update komt die het probleem heeft verholpen.