Hallo allemaal. Ik weet het is waarschijnlijk maar een saai onderwerp maar ik gooi hem er toch maar in. Onze huidige cv ketel dateert van 1984 en is dringend aan vervanging toe. Een nieuwe plaatsen is best wel een investering en nu hoorde ik van de mogelijkheid om er eentje te huren. Wie van jullie heeft er ook een huurketel en wat zijn de voor en nadelen? Of zal ik er dan toch maar eentje kopen.
Toen wij dit huis kochten hebben wij het leasecontract overgenomen. Ze komen hem 1x per jaar schoonmaken, en als er iets mee is kan je ze uiteraard ook inschakelen (gelukkig nog niet gebeurd), en als ie over een paar jaar aan vervanging toe is dan moeten zij dat ook doen. Ik betaal 102 euro per kwartaal..... Groetjes, Wendy
Ik zou hem absoluut kopen! CV ketels zijn tegenwoordig niet zo duur meer. Voor 1500 euro heb je al een goede ketel met plaatsing, het kan zelf nog veel goedkoper. Toen wij opzoek gingen naar een koopwoning vond ik het soms echt een nadeel als de cv ketel geleasd werd. Mijn moeder is zo 'dom' geweest om hem wel te leasen, en na eens goed uitrekenen betaal je hoe dan ook toch wel stukken meer aan het einde van de rit, dan als je hem gewoon gekocht had.
Wij hebben ook een leaseketel. We betalen 48 euro per maand en na 5 jaar is de ketel van ons ( nu nog 1 jaar). Tijdens die 5 jaar is er volledig onderhoudt en als er iets stuk gaat komen ze dat kosteloos repareren. Is nooit het geval geweest hoor het is echt een top ding. Zou wel voor een goed merk kiezen ( wij hebben vaillant) en even goed shoppen. Zo kwamen wij er bijv. achter dat de nuon toendertijd echt mega duur was. Wij zitten nu bij gasned.
Hier geldt net zoals voor het afsluiten van een lening voor een auto/wasmachine e.d.: als je het kunt betalen, zelf aanschaffen. Huren is altijd duurder. Een goede nieuwe ketel (HR, en voor veel huizen is een goedkopere VR eigenlijk ook voldoende) heb je tussen de 1000 en 1500 euro (en dan heb je echt ruim de keus!), en dan nog een installatie, maar jullie hebben al een cv, dus dat is eigenlijk alleen het vervangen van de ene ketel door de andere, dus dat mag ook niet heel duur zijn. Als je dat vergelijkt met 102 euro per kwartaal, is 408 euro per jaar, dan kun je zo uitrekenen hoe lang het duurt voordat je hem eruit hebt. Ik zou zelf bijvoorbeeld nooit een huurcontract overnemen als ik een ander huis kocht. Maar goed, als je dat bedrag niet hebt, dan is het een heel ander verhaal. Een ketel uit 1984 kost je nu natuurlijk klauwen met geld, die is lang niet zo zuinig als de ketels van tegenwoordig. Een onderhoudscontract kun je sowieso los afsluiten, dan komen ze je ketel een keer per jaar nakijken en schoonmaken (als het goed is, maar dan moet je er wel met je neus bovenop staan of een vertrouwd adres hebben, want de verleiding is erg groot om die controle een beetje af te raffelen).
inderdaad als je het geld bij een kan sparen zou ik absoluut niet leasen. kan ik makkelijk zeggen met cv monteur als man maar t is echt zonde geld te leasen
toen die van ons stuk was hebben we hem gekocht. Hadden uitgerekend wat het koste om te huren en behalve dat het een aanslag is op je maandelijks budget (wat ik altijd probeer te vermijden) is de ketel dan gewoon letterlijk 3 keer zo duur. Zelfs als je zelf een onderhoudscontract neemt.
Wij hebben 'm gewoon gekocht! Wij moesten dan ook CV enz plaatsen dus alles in een koop.. Wel moeten we ons nu aanmelden bij zo'n bedrijf voor een onderhouds-contract dat de boel gecontroleerd wordt eens in het jaar..
Tja wij wilden gewoon echt een goede met genoeg vermogen en na een grondige verbouwing was daar toch echt het geld niet meer voor. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Als we dit niet hadden gedaan hadden we een mindere ketel moeten kopen waardoor onze maandlasten hoger zouden zijn en het gewoon kwalitatief minder is.
wat ik me afvraag he... en dat is niet lullig bedoeld ofzo. Maar hebben jullie geen reserves? Ik snap dat het soms moeilijk is om te sparen maar wij zorgen dat er altijd iets voor de reserves op de rekening staat voor als er iets kapot gaat. Dat valt bij ons gewoon onder vaste lasten. Het hoeft geen groot bedrag te zijn. Met 2000 euro ben je al gedekt als er iets groots stuk gaat.
Dit is wel incl. ondershouds- en eventuele reparatiekosten. Op zich valt het nog mee, zeker als je voor een goede Vaillant of Nefit ofzo aanschaft.
We waren toen 22 en zaten net in dit koophuis. Omdat we niet zoals veel anderen eerste thuis woonden en konden werken hadden we inderdaad niet zoveel reserves meer nee nadat ook nog het hele huis grondig verbouwd was. Lijkt me eigenlijk niet zo heel gek maar ja.
o het was echt niet lullig bedoeld hoor... het is meer dat ik echt nooit helemaal door mijn reserves heen zou gaan als ik het ook maar enigszins kan voorkomen. Ik krijg er gewoon buikpijn van als ik denk dat ik geen reserves heb... maar dat is meer mijn ding denk ik
wij hebben de duurste ketel van nuon en leasen m niet maar huren leasen is veel duurder binnen 10 jaar mogen we weer een gloednieuwe uitkiezen zit bij t contract in wij betalen 32 euro ideaal bijna niemand koopt meer tegenwoordig maar als je t kan betalen gewoon lekker kopen ieder zijn keus
Wij hebben nu ook altijd reserves (oke ze staan nu wat laag door onvoorziene uitgaven) maar toen we net een koophuis hadden hadden we liever het huis af dan een dikke spaarrekening. Scheelt ook dat we toen nog geen kinderen hadden. Wij betalen trouwens 48 euro per maand en hebben 1 van de beste ketels die ze toen hadden. Een vaillant met een flinke warmwater voorziening. Voor de 48 euro hebben wij dus wel degelijk waar voor ons geld. Dit is dan ook inclusief plaatsen+ onderdelen daarvoor en jaarlijks onderhoudt en reparaties wanneer nodig.
angiebaby volgens mij is dat precies hetzelfde. Volgens mijn berekening ben je 3840 euro kwijt voor je ketel. Zou er een 10je per maand afgaan voor onderhoud ben je alsnog 2640 euro kwijt. Wij hebben dezelfde ketel van de nuon (de duurste dus met het meeste vermogen) zelf gekocht voor 1650 euro... heb ik me toch maar 990 euro bespaard. wij hebben de vaillant met de meeste voorziening idd...