De gyn heeft op ons hart gedrukt dat als we minder leven voelen dat we aan de bel moeten trekken / eerder moeten komen. Maar wat houd minder leven voelen in. Ik weet dat de kleine nu minder ruimte heeft en sinds gisteren ochtend is het dan ook verrekte rustig in mijn buik. Normaal dan vliegt het nog allen kanten op met name in de nacht. Nu voel ik een trappel serenade op een dag en wat geschuifel zo niet van wat ik gewend ben. Komt dat nou door de ruimte die minder is (kan dat zo ineens minder zijn). Of is dit nou echt minder leven. Ik moet deze zwangerschap alles in het ziekenhuis doen en merk eigenlijk dat het een beetje een grote drempel is en ook onduidelijker tegenover de verloskundige. de kleine is al ingedaald.
Hoi toetie, goed leven voelen houdt in: -minimaal 10 bewegingen per dag. Dus geen 10 momenten, maar 10 bewegingen. Die kun je in 1 minuut al halen bij wijze van spreken. -in een ontspannen houding (bv in bad) moet je je kindje, als je dus twijfelt over de bewegingen) met een half uur wel wakker krijgen door je buik te maseren en een beetje te porren. Je hoeft geen trappen en uithalen te voelen, schuiven en duwen zijn ook bewegingen. Bij dit alles geldt: ook al haal je dit bovenstaande, maar is het echt (veel) minder dan je gewend bent en/of je maakt je ongerust: bellen met je vk of met de gyn. Zij moeten je verhaal serieus nemen en je gepast advies geven. Groetjes Brigitte
Bedankt voor je antwoord ik ben intussen gisteravond nog bij de triage geweest. De kleine had een jogging foetus (als ik het goed zeg) met slagen van 180 a 210. Na een half uur daalde de hartslag naar 150 a 160. mijn eigen pols was tussen de 105 a 120 de gehele tijd, en had lichte verhoging 37.8 met de oortemp. Aangezien mijn vruchtwater 2 weken geleden de diepste poel 4.5 cm was vorige week 7.5 en gisteren 9.5 was. Heb ik vanochtend nuchter mijn suiker waardes moeten testen en 2 uur na zo'n drankje (nuchter 5.3 2 uur na drankje 6.9). Hier word ik vanmiddag over terug gebeld. Vanochtend was mijn bloeddruk 52-98 en mijn pols 80. Bij minder leven moet ik weer bellen en terug komen.
morgen middag weer terug naar het ziekenhuis om te kijken of er dan wel een rede is waarom het vruchtwater toeneemt.
Goedenavond, Ik ben benieuwd wat de reden is dat het vruchtwater toeneemt, want je suikertest was goed. Succes morgen! Groetjes Monique
goedendag we zijn intussen 3 dagen in uit ziekenhuis geweest. de baby word nu op de 7 pond geschat. de navelstreng werkt prima. nu bloed moeten prikken op infecties ik hoor daar woensdag de uitslag van. op dat moment gaan we ook horen hoe nu verder. wel moet ik mijn verhoging enz in de gaten blijven houden aangezien die toch vaak richting de 38 gaat.
Gelukkig was alles goed op de echo! Ik ben benieuwd wat uit de bloeduitslagen komt! Succes en bedankt voor je update! Groetjes Monique
vandaag een afspraak gehad. er was geen infectie ofzo de hoeveelheid vruchtwater is gewoon er geen verklaring voor. vandaag is er wel gekeken of er al iets verandert was maar helaas niet genoeg om iets te doen hij heeft wel even flink wat gepeuterd. heb een slaappil voor van het weekend gehad in de hoop dat wat te kunnen slapen want mijn lijf zit er volledig doorheen. waar de verhoging en hoge pols en wisselende bloeddruk vandaan komt is ook een raadsel. maar nu ik thuis kom vraag ik me nog wel iets af ze willen inleiden als er wat verandert (het liefst uit zich zelf natuurlijk) aangezien ik een eerdere keizersnee heb gehad willen ze daar geen risico's mee lopen. maar is het dan geen risico met de hoeveelheid vruchtwater daardoor komt mijn oude litteken toch ook meer op spanning te staan? de meting was nu weer 10cm diepste poel.
en mijn baarmoeder ligt gekanteld altijd al ook mede door verklevingen in mijn buik dit is ook gezien tijdens behandelingen en tijdens de bbz operatie. de gyn had het over dat die goed moest komen te staan maar dat kan dan toch helemaal niet?
Hoi Toetie, een gekantelde baarmoeder zie je alleen in het begin van de zwangerschap. Aan het eind zijn alle baarmoeder centraal komen te liggen, dus at is nu niet meer van belang. En inleiden zullen ze best willen proberen, maar niet zo lang als dat je nog geen keizersnede gehad zou hebben. Je moet niet teveel manoeuvreren aan een littekenuterus. Dus als de inleiding vlot gaat hoeft ook de hoeveelheid vruchtwater geen probleem te zijn. Maar dit is een goede vraag voor de gyn, want die is de expert op het gebied van inleiden en risicofactoren. Groetjes Brigitte