Soms zie ik wel eens kindjes met van die rotte voortandjes, dan denk ik jee nu al!? Zou dat nu komen door teveel snoepjes of zou dat gekomen zijn door ze te lang uit een speenfles te laten drinken? Hier krijgen ze altijd pas in de middag een snoepje. Dit varieert wel van chocola tot dropjes, tis maar net wat ik in huis heb. Op het moment is alleen de jongste die het meest naar snoepjes vraagt, de rest boeit het niet zo.. wat geven jullie je kind aan snoepjes?
Finn snoept eigenlijk nooit, alleen soms bij opa en oma en heel af en toe hier thuis. Dan is het vaak of smarties of haribo snoepjes in zon zakje
Hier dreumes van 19 maanden. Die krijgt alleen rozijntjes en van die gepofte rijstkorrelsnoepjes van de HEMA. Vindt ie heerlijk. En oh ja, sinds kort ook van die smarties uit zo-´n klein doosje. Maar die krijgt hij maar af en toe. Wil ook op zijn tandjes letten immers.
Dat heeft verschillende oorzaken: te veel eetmomenten (snoep of fruit is even slecht voor de tanden) en te veel drinkmomenten (buiten water) en te slecht poetsen ... Drinken uit een fles met speen is op zichzelf niet eens zo slecht, wat het vooral slecht maakt is dat kinderen dan continu slokjes drinken ... flesje water is niet erg, flesje limo of sap wel. M krijgt na het avondeten een chocolaatje, in de middag vaak wat nootjes en/of gedroogd fruit (rozijntjes, papaya, ed). Ander snoep (drop, winegums ed) hebben we niet in huis en krijgt ze dus niet. Laatst kreeg ze een spekkie op zo'n manier dat ik het zielig vond om te zeggen dat ze het niet mocht, ze nam 1 minihapje en vond het vies (kind van dr moeder dus)
Echt snoepen gebeurdt hier eigenlijk niet eens. Heel soms een spekje of schuimpje. Maar zo lang ze een moord doet voor een liga fruitkick of rozijntjes houden we dat zo!
ik geef eigenlijk alleen fruit. En hij krijgt af en toe een ijsje.. vooral bij opa en oma! En rozijntjes. Echt snoep zoals lollies of spekjes heeft ie nog nooit gehad.
Ja hier ook veel fruit ( zit ook suikers in trouwens) en koekjes. Volkoren biscuit, hello kitty koekjes ( of andere leuke koekjes) en na het eten een stukje pure chocolade. Maar echt snoep niet. Ze lust het wel maar ik heb het niet in huis. Isabella heeft trouwens erg mooie tanden. We poetsen ook erg goed. Isabella vindt dat zelf ook belangrijk ( goed he!). Ze wil het nu zelfs haar broer leren. Ze heeft al een keer zijn twee tandjes gepoetst. Hij vond het geweldig.
Hier eigenlijk niet echt snoep. Hij krijgt als lekkers wel eens: rozijntjes, smoeltjes (koekjes) lijkt op sultana, plop koekje of Bumba koekje
Hij krijgt alles wat wij ook eten, behalve prik drinken. Hij is gek op chips, haha. Rotte tandjes komt lang niet altijd door veel snoep.
@mama van 2009: ik wil geen spelbreker zijn maar liga fruitkick is bijna pure suiker hier weinig snoepjes... komt ook omdat we zelf zelden/nooit snoepen. wel vraagt ze elke ochtend bij het brood smeren om kaas of komkommer (en dat krijgt ze dan ook meestal 1 plakje) verder van dat hema snoepgoed in doosjes... (rozijntjes, ringetjes.. ) ook omdat ze zelf altijd genoegen daarmee nam. nu merk ik wel dat ze af en toe zin heeft in "snoep voor grote kinderen": kauwgom, lolly.. want tja dat hebben andere kindjes op kdv ook weleens. ben er nog niet helemaal uit of ik daar blij va nword wel krijgt ze op woensdagmiddag weleens een een snoepje uit een traktatie.. zo'n haribo zakje of ander zachte zoetigheid. ze krijgt ook weleens lollies, zuurtjes of halve emmers snoepgoed.. dat verdwijntn in de snoeppot. en de dingen di eik niet vind kunnen snoep ik er zelf uit. (zegmaar 1 lolly per 2 maanden ofzo ) oh en over die rotte tandjes.. las het toevallig in de krant vorige week: Tandartsen bezorgd over rotte tanden bij peuters en kleuters - Brabant - Algemeen - bndestem
speciaal voor mama van 2009 over de liga fruitkick: Genomineerden Gouden Windei 2011 bekend | Dieetfabels.nl wist ik ook niet hoor.. vind ze altijd erg lekker
Als ze er om vraagt krijgt ze 2 van die gummibeertjes ofzo. En dat is het dan ook voor de rest van de dag.(dat weet ze ook) Kauwgom krijgt ze niet. Lolly af en toe, maar dat is toch maar een paar likjes en dan hoeft ze niet meer.
hier krijgt onze dame: 2 chocolade muntjes (ja nog steeds van sinterklaas !) of zandkoekje 'rolletje' (met van die kleine snoepjes) uitzondering (omdat ze ze gehad heeft) een chocolade ei doosje gepofte rijst doosje smarties ofzo En dat dan 1x per dag. Dat kan smiddags zijn, maar ook s avonds voor ze naar bed gaat bij haar bekertje warme melk. Overigens nog een oorzaak van rotte tandjes: Aanleg + antibiotica. Dat laatste is ook funest en als je kindje gewoon veel last heeft (gehad) van bv oorontstekingen dan kun je daar weinig tegen doen. Vroeger zijn bij m'n neefje (hij is nu 18 ) om die reden op z'n 4e al z'n melktandjes getrokken... het was gewoon zó rot allemaal. Nu heeft hij een net gebit.
Mijn zoontje krijgt helemaal geen snoep. Hij mag het gewoon niet. Hij kan een nijntje koekje krijgen ofzo maar geen snoep. Oja af en toe eens een chippie maar dat is ook echt zelden.
Justin krijgt bij uitzondering (verjaardagen ofzo) chips of chocolade. Thuis krijgt hij liga, kroepoek, joghurtrozijntjes, en heel soms een snoepje van ons (1x per week). Gisteren had hij een lolly van school mee, die heeft hij half opgesmikkeld..
Op doordeweekse dagen krijgt mij zoon eigenlijk helemaal geen koek of snoef oid. Wij zijn zelf ook geen snoepers en hebben het ook niet vaak in huis. Hij weet eigenlijk ook niet beter en vraagt er ook niet om. Prima zo. Op verjaardagen, traktaties etc mag hij en neemt hij uiteraard ook wel een snoepje of andere zoetigheid. Als hij ergens een snoepje (in een winkel oid) aangeboden krijgt, dan mag hij dat van mij ook gerust nemen. Maar normaal gesproken niet. Ik heb zoiets: ze kunnen heel hun leven nog zoetigheid eten als ze dat willen, ik ga hem op deze jonge leeftijd niet stimuleren om dat te eten. En als ik berichten lees over de rotte tanden van kinderen van tegenwoordig, ben ik alleen maar blij dat wij het zo doen.
Hier mag mijn zoon alles eten, hij krijgt m&m's spekkies lange jan skittels biggetjes kikkertjes etc etc, maaar, dat hij alles mag eten qua soort.... wil niet zeggen dat hij het ook de hele dag door of elke dag mag hebben.
Hier krijgt ze 's middags altijd iets lekkers. Meestal krentjes en/of een koekje. Soms spekjes of chipjes, maar dat is meestal als wij visite hebben of ergens zijn en er lekkere dingen op tafel staan . Verder nog geen snoep, heb eigenlijk ook nooit echt snoep in huis.
Het lijkt mij het beste om ze juist zo vroeg te leren hoe ze met snoepgoed om moeten gaan. Ipv ze helemaal los te laten als ze ouder zijn, dan wordt snoep zo belangrijk.