in mijn rechterborst zit een harded plek en voelt warm aan ook ziet hij rood daar waar t hard aanvoelt. wat kan dit zijn? Ik wil stoppen met de borstvoeding en geef nu 7 voedingen hoe kan ik dat t beste doen? mvg angelique
Beste Angelique, Dit is waarschijnlijk een ophoping van melk. Wanneer je dit niet serieus neemt kan dit leiden tot een borstontsteking. Ik hoop dat de plek al wel minder is aangezien je dit zaterdag hebt geschreven. wanneer dit niet is adviseer ik je om even een goede warme douche te nemen en onder de douche deze plek goed te masseren. Het is niet erg als je melk gaat lekken onder de douche. verder is het belangrijk dat je nu even door gaat met voeden totdat deze plek helemaal weg is. probeer wesley bij de eerst volgende voeding zo aan te leggen dat hij met zijn onderkaak aan de kant ligt van de rode plek. wanneer wesley ligt te drinken, masseer je de plek weer mee en wanneer het iets soepeler wordt dan masseer je ook richting de tepel. als dit alles niet help adviseer ik je om na de voeding de borst een keer helemaal leeg te kolven. wanneer het niet over wil gaan en je krijgt er griepachtige verschijnselen bij en hoge koorts adviseer ik je om contact op te nemen met je huisarts. wanneer je wilt stoppen met de borstvoeding dan kun je het beste een schema maakt waarin je af en toe een voeding laat vallen. dus je vervangt bijvoorbeeld de voeding van 17.00 door een fles voeding. na minimaal drie dagen vervang je ook de bv van 11.00 door een fles. en zo ga je door. probeer dit zoveel mogelijk over de dag te sprijden. echter hoe langer je doet over het afbouwen van een voeding hoe beter het is. echter zorg nu eerst dat de problemen in je borst opgelost zijn voordat je af gaat bouwen!
hoi ik ben zaterdag nog naar de dokter geweest en het is een borstonsteking. Heb nu een kuur gekregen en t gaat al een stuk beter. ik kolf nu af en geef ook nog gewoon de borst. ik ga nog door met de borstvoeding ivm de onsteking en bouw het dan wel rustig af al gaat t me nu wel beter af dus wie weet bedaankt voor je reactie groetjes angelique en wesley