Ik heb op mijn tepel een klein wit vlekje zitten, gisteravond na de voeding was die twee keer zo groot geworden, vanmorgen was die weer gehalveerd. Het aanhappen en zuigen doet erg pijn bij die tepel. Gedurende de voeding neemt het wel wat af maar ik zit echt met kromme tenen te voeden.. Ik heb momenteel aan dezelfde borst steeds wat zere rode plekken (ook erg pijnlijk) ik denk verstopte melkkanaaltjes. Met masseren en veel warmte erop knapt dat gelukkig weer op. Ik las ergens dat verstopte melkkanaaltjes vaak samen gaan met een blaar op de tepel. Wat kan ik hier tegen doen? Zijn er nog andere opties dan doorprikken? Ik vond dat sowieso eng, maar omdat het plekje nu ook echt ieniemienie is wordt dat ook wel heel lastig.. Kan ik er iets opsmeren ofzo?
is een melkblaar. voor het voeden met een warme doek erop drukken en hopen dat je kleintje hem open drinkt. werkt dit niet dan moet je hem open prikken met een steriele naald en dan aanleggen en daarna vet houden met lanoline. zolang hij dicht blijft, blijven je klieren verstopt want het melk kan niet weg.
Hm dat wordt dus toch doorprikken... Waar kan ik steriele naalden krijgen, gewoon bij de kruidvat ofzo?
Ik heb zo'n melkblaar 1 keer gehad bij beide meisjes. Ik wreef/kneep ze open onder de warme douche. Dan was mijn huid wat verweekt en was het minder pijnlijk. Vervolgens meteen na de douche aanleggen, en baby zorgt voor de rest.
Als ik een melkblaar had dan ging ik douchen en meteen daarna voeden, de lactatiekundige had aangegeven dat dat de beste en snelste manier was om ervan af te komen.
Ik heb gekolfd onder de douche (handkolf) zag het echt even niet zitten om hem aan te leggen, gelukkig deed kolven geen pijn. S avonds voor de voeding een warme vochtige doek erop maar toen leek het blaartje al kapot te zijn. En warempel, het aanleggen ging pijnloos! Wat een verademing zeg! Blijkbaar was het blaartje inderdaad onder de douche al kapot gegaan of daarna, maar in ieder geval ben ik van alle ellende af! Geen verstoppingen meer en ook totaal geen stuwing oid.