hoi dames, Volgende maand gaan we een dagje naar Ponypark Slagharen. De baby is dan 4 maanden. Nu heeft Owen reflux en moet dus echt een tijdje rechtop gehouden worden na een voeding en ook zijn bed staat op hoge blokken zodat ie schuin ligt. Nu ligt ie ( als we boodschappen doen ofzo ) in de maxi cosi omdat de kinderwagenbak echt niet prettig ligt voor hem. Ook niet als ik een handdoek ofzo onder het matrasje doe zodat ie schuiner ligt. Maar goed, nu dus een dagje weg. Kan ik hem in de wandelwageninzet leggen? Die kan namelijk plat maar goed, dat gaat dus niet dus hij moet dus schuiner maar niet helemaal rechtop. Maar hoe zorg ik ervoor dat ie stabiel ligt? Iemand tips?
ik vind hem erg jong voor de kinderwageninzet. Kan je hem na een voeding niet in een draagzak/doek doen?
ja de draagzaak nemen we wel mee. Maar om de hele dag met zo'n kleine te moeten lopen is heel zwaar. Dan komt het alleen op mijn man aan want ik heb reuma. Een dag lopen is al intensief genoeg voor me. Dus hij moet echt af en toe ergens in liggen.
welke kinderwagen heb je? Ik heb een bugaboo en die kan ook schuin... ligt hij nooit in de kinderwagen dan? Kan hij nooit helemaal plat liggen?
nee hij ligt nooit in de kinderwagenbak. Wel geprobeerd maar dan is het 9 van de 10 keer hard huilen! We zetten dan gewoon de maxi cosi op het onderstel. We gaan nooit zo lang weg. Behalve volgende maand dan, dan is het de hele dag. We hebben de titanium kinderwagen.
ik zou dus wel de wandelwagen pakken voor DEZE dag. Het is kiezen tussen 2 kwaden, je wilt een fijne dag ook voor je kleintje. De mc wordt afgeraden om langer dan 2uur in te zitten, maar dit is een richtlijn, als dit 1 keer in de maand eens langer is omdat je gaat shoppen houdt je uk daar niks aan over. het is meer een waarschuwing voor mensen die dagelijks hun kind lang in de mc leggen. Dit vind ik dus gelijk aan de wandelwagen. Voor je dagje uit zou ik dus wel gewoon de wagen pakken, maak het gewoon zo comfortabel mogelijk, door evt wel een handdoek erin te leggen zodat het rugje zo recht mogelijk ligt.
voor een keertje kan dat echt wel. Ik ben vorige maand naar Italie gereden en heb overwogen om alvast het vervolgstoeltje erin te zetten omdat ik ook had gehoord dat de maxi cosi maar max 2/3 uur mag. Maar ik heb toen maxi cosi gemaild en zij zeiden dat het beter was de maxi cosi te blijven gebruiken en dat een keertje 12 uur in dat ding niet erg was. Dus ik denk hetzelfde voor jou...
Dat van die MC is inderdaad om te voorkomen dat kinderen dagelijks zo lang erin gestald worden. Maar af en toe wat langer, moet wel kunnen.. En als je dan ook nog afwisseld met de draagdoek, en evt hier en daar even plat op de grond (deken mee?), dan kom je zo'n dag wel door.. In de wandelwagen heeft hij op deze leeftijd nog weinig ondersteuning denk ik. Dat is vaak pas vanaf 6 maand/ze zelf kunnen zitten.
ja dat is waar, erg weinig ondersteuning in de wandelwagen. Dan doe ik dat gewoon ; de maxi cosi afgewisseld met draagdoek en ff op een deken spelen ofzo Bedankt dames!
Ik zou de wandelwageninzet gebruiken (maar heb de stokke die heeft een goede verkleiner voor in het wandelwagen gedeelte). Dochter heeft ook reflux en platleggen was hier ook geen optie. Zelfs met speciaal kussen voor onder het matrasje (via internet te verkrijgen) ging het niet. Wij gebruikte ook de draagdoek / maxi cosi of als we idd langer weg gingen daar de wandelwageninzet bij. En die lieten we natuurlijk niet rechtop staan, maar zo plat als mogelijk was (voor dochter, niet het stoeltje )