Naar de VK, wat kan ik verwachten?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Eerised90, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

Ik heb maandagochtend gebeld naar de VK, voor en afspraak.
    Had wel even tijd dus gelijk wat gegevens doorgenomen, ze vroeg mijn laatste dag van mijn menstruatie, ik zei: ik denk 11-12 maar weet het niet zeker!

Heb 10-02 een afspraak (ben dan denk ik 8 weken), en moet een potje ochtendurine meenemen.
    Maar nou begreep ik niet zo goed of ze ook een echo gaan maken?
    Of is het alleen maar een intake-gesprek?
    Ze zij dat het allemaal ongeveer zo'n 45 minuten gaat duren.

Wie weet er meer van?

Groetjes,
    Desiree

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het scheelt echt per vk, de 1 heeft wel n echo apparaat en de ander niet. Ik zou er iig niet op hopen, kan t altijd meevallen. In mijn/ons geval was het gewoon een intake gesprek.

3. Oke, maar de laatste 2 keren was ik heel anders ongesteld als normaal, en daardoor weet ik het niet zeker. ik dacht miss dst ze het dan wel doen? Kan ik het ook vragen of het kan... een echo?

4. En is het handig om dingen op te schrijven?
    zoals afwijkingen & ziektes in de familie, of vragen ze daar nog niet naar?
    Sorry dames, maar weet niet wat ik kan verwachten, is mijn 1e zwangerschap.

Alvast bedankt...

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik krijg ook geen echo; alleen een intakegesprek met veel informatie. Krijg ws wel een formulier voor een echo mee.

Het is handig als je idd weet wat er voor evt aangeboren ziektes in de familie heersen. Ook of je moeder (en evt. zus) miskramen heeft gehad bijvoorbeeld.

Ze gaan waarschijnlijk ook al vragen of je al weet waar je wil bevallen, en of je borst- of flesvoeding wil geven. Dat kun je allemaal gedurende je zwangerschap nog wijzigen hoor!

Als er nu vragen in je opkomen, schrijf je ze op en neem ze mee. Kans dat je ze vergeet namelijk. En, ik nam ook vaak mijn vriend mee omdat ik de helft van wat ze me vertelde niet onthield! ;)

6. Oke, bedankt Kar76, ga het even opschrijven. Wel handig, ben echt zoo vergeetachtig!
    Maar ik ben zo benieuwd hoe ver ik precies ben, want weet het nu niet zeker of ik 5 wkn & 6 dgn ben, zou zomaar wat meer kunnen zijn gezien mijn laatste 2 'menstruaties' .

7. Oke, bedankt Kar76, ga het even opschrijven. Wel handig, ben echt zoo vergeetachtig!
    Maar ik ben zo benieuwd hoe ver ik precies ben, want weet het nu niet zeker of ik 5 wkn & 6 dgn ben, zou zomaar wat meer kunnen zijn gezien mijn laatste 2 'menstruaties' .

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik kreeg eerst een intake gesprek..daarna gingen ze opzoek naar het hartje maar die konden ze niet vinden..zat helemaal in de zenuwen maar de volgende dag mocht ik terug komen om een echo te maken, bepalen ze ook meteen aan de hand van de grootte hoe lang je zwanger bent.

Het is heeeeel handig om alvast alle info op teschrijven. ik had dat niet gedaan en er worden best veel vragen gesteld waarbij je even moet nadenken (ziektes in de familie enz enz) dus als je thuis vantevoren even de tijd neemt en alles opschrijft ben je er zo doorheen.

Ze gaan ff op je buikdrukken om te voelen of het allemaal goed groeit, bloeddruk wordt gemeten uuhhm owja en als je nog geen bloed heb geprikt wordt dat mischien ook meteen gedaan.

ik hoop dat je een echo krijgt want dats echt zoo waanzinnig leuk om te zien!

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

owja klopt..ze vragen ook of je al weet waar je wilt bevallen, maar maakt niet uit wat je zegt want het hoeft nog niet je definitieve keuze te zijn. Ze hebben het mij al 2 keer gevraagd en ik weet het nog steeds niet.

en precies wat kar76 zegt...waarschijnlijk vergeet je de helft van wat de v.kundige verteld heeft als je thuis bent ahhahhaahaa.

owja en ze zullen je informeren over de combinatietest.

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Er bestaat ergens een lijst met vragen die de vk ook aan jou gaat stellen.
    hierin staat oa of er afwijkingen voorkomen in de familie en over miskramen bij je moeder.
    Bij mij werd ook gevraagt of ik de laatste keer ongi was geworden zoals altijd om uit te kunnen sluiten dat ik langer zwanger zou kunnen zijn.
    Ook krijg je een lab formulier mee om bloed te laten prikken, iets wat ik nog moet doen.

Ik weet niet in hoever jij iets weet van je moeder haar zwangerschap en of zij complicaties heeft gehad zoals die van mij maar dat willen ze ook graag weten.
    Mijn moeder heeft bij alle twee zwangerschapssuiker gehad dus ik word daar ook op getest.

11. Oke, nou genoeg dingen om op te schrijven dus.

Nee mijn moeder heeft geen complicaties gehad, 3 gezonde zwangerschappen. Mijn zus heeft 1 gezond kindje op de wereld gezet, en 1,5 jaar terug was ze zwanger, en toen zou ze hoogstwaarschijnlijk een kindje met het Syndroom van Turner krijgen en zou het miss ook hart & long problemen krijgen. Ze heeft in overleg die zwangerschap afgebroken bij 17 wkn, werd ook aangeraden.

Ze is nu weer zwanger, 23 weken, krijg een nichtje, heb al een heel lief neefje van 3,5!

X

Deel Deze Pagina