pfoe, wat een gedoe zeg. ik zal wel eens navragen welke bacterie het precies was.. ik hoop niet dat ik er verder last mee krijg, maar denk het haast niet, heb een onderhoudskuur van 50mg nitrofurantoine per dag (geloof ik, 1 capsule, weet niet hoeveel daarin zit?) gedurende de hele zwangerschap.. hopen dat dat genoeg is
Dat gebruik ik nu ook ik heb nu alleen 4x dgs 1 tablet. De vorige keer heb ik deze trouwens ook gehad.Ach ja ik heb hem natuurlijk wel eens vaker dan dat gehad.Het is zelf zo erg dat ik nu al 4 weken in de ziektewet zit omdat de harde buiken nu maar aan blijven houden.In huis kan ik ook niks meer doen.Dus ik baal enorm !!! Gelukkig kon ik net ff mijn frustratie kwijt aan mijn vriend.De een luisterend oor is.Die arme stumper 8) Een ondehoudskuur was ook wel wat voor mij geweest maar goed tja ze hebben nu al moeite met geven wanneer er zowiezo een bacterie aanwezig is laat staan dat ze en kuur gedurende de zwangerschap willen geven. Ik snap eigenlijk niet is een a.b kuurtje schadelijker dan een blaasontsteking?? Lijkt mij toch niet?Ik zal het de vk eens vragen!!
ja ze strooien niet echt in het rond met medicijnen idd ik denk niet dat een abkuur schadelijker is.. nitrofurantoine sowieso niet. amoxicilline wel dacht ik, omdat daar penicilline in zit en daar kan de baby dan allergisch voor worden.. maar dan nog, liever medicijnen dan een extreme vroeggeboorte
amoxicilline is geen penicilline hoor het zijn beide anti-biotica , maar een andere subgroep ik het in het begin van mijn eerste zwangerschap amoxicilline geslikt vanwege een nierbekkenontsteking. heb het gelukkig niet de hele zwangerschap gehad spinnekop
oh, dat is wat mijn uroloog mij vertelde.. dat amoxicilline daarom 2e keus was, en nitrofurantoine eerste. (bij zwangerschap althans) maargoed, dat is alleen maar beter natuurlijk als het niet zo is
Nee amoxicilline is geen peniciline,hopelijk is dat nu ook niet nodig.Nou ja maar eerst weer eens de kweek afwachten. Nou ja ik vind wel dat ze beter een kuurtje kunnen geven dan de evt.risico voor een extreme vroeggeboorte o.i.d. Daar wil je natuurlijk al helemaal niet aan denken. Hebben jullie je ook aangemeld bij de vereniging van ogbs?(streptokokkenbacterie oftewel gbs) www.ogbs.nl Zij zouden misschien ook nog wel wat tips kunnen geven over urineweginfecties.Want ik heb sterk het idee dat niet alle artsen op de hoogte zijn van het protocol e.d ?
Dat ga ik doen zodra ik zeker weet dat ik die bacterie heb.. dus laat ik me maar niet alvast overal aanmelden Maar met of zonder kuur, ik hoop echt dat alles goed gaat en dat de baby goed blijft zitten!
Nou de huisarts kan urine je op kweek laten zetten en dan zullen ze het in het ziekenhuis de urine onderzoeken.Welke bacterien er in zitten.Zodat ze het ook weten welke a.b moeten gebruiken maar ook voor deze bacterie.Blijkt dat je deze bacterie hebt dan zal de huisarts je hierover in moeten lichten.Vaak duurd het wel 1 week voordat je de uitslag binnen hebt.Na een week kan jezelf de huiarts bellen voor de uitslag. Dus jij zal nu nog 1 week moeten wachten?? wanneer is je urine opgestuurd dan?
Nee ze hebben het me al wel verteld hoe de bacterie heet, alleen ik ben het weer vergeten, maar volgende week heb ik een afspraak dus dan wou ik het navragen ik weet iniedergeval dat ik tijdens mijn bevalling antibiotica krijg omdat er dus een bacterie zit..
Ja geweldig! Zat eraan te denken om zelf ook zo'n ding te bestellen via internet, maar dan kom ik niet meer van de bank af denk ik
oh, ja zo´n ding heb ik ook nog in mijn handen gehad maar ik ben gewoon veelste bang dat als ik het hartslagje niet kan vinden dat ik meteen in de stress schiet.. Laat je het nog ff weten welke bacterie het is ?