hoi meiden ik heb te horen gekregen dat ik een blaas onsteking heb en veel vocht moet drinken en morgen moet ik dan weer urine ineveren om te kijken of de waardes gestegen zijn of gezakt als gestegen is moet ik aan de antibiotica nu vroeg ik me af is dit wel zo handig ik ben hoogzwanger 36 weken en zondag 37 weken kan de antibiotica kwaad voor me kindje en voor mij? ik ben zwaar darm patient en weet nu al als ik aan de antibiotica ga dat ik dan zeker 9 dagen thuis binnen zit bij de wc want het slaat erg op me darmen en maag en terwijl ik al veel last heb van me maag maar het meeste maak ik zorgen om de kleine baby boy in me buik of hij hier ook last van gaat krijgen van de antibiotica dan he meiden die ook zo laat nog in de zwangerschap blaasonsteking hebben gehad en antibiotica hebben gehad? wat was je ervaring ? en had je kindje er ook last van? ik maak me best zorgen namelijk sorry ik ben woord blint en kan soms moeirlijk uit me woorden komen of spel fouten maken. groetjes danielle
Hey meid, Blaasontsteking is niet prettig. Ik ben zelf erg gevoelig voor blaasontsteking en heb er meerdere keren per jaar last van. Wonder boven wonder heb ik er in mijn zwangerschap helemaal geen last van gehad. Wel merk ik dat als ik een dag iets minder goed gedronken heb, mijn blaas erg veel pijn doet en ik het gevoel hebdat ik op de wc moet blijven zitten omdat nog niet alles eruit is. Opzich kan antibiotica geen kwaad voor de kleine. Ze weten dat je zwanger bent en je krijgt hiervoor dus niet dezelfde antibiotica. Wel zou ik doorgeven dat (mochten ze dat niet weten) je erg snel last krijgt van je darmen van antibiotica. Verder kan ik alleen nog zeggen, blijf genoeg drinken. Veel water, rooibosthee, groene thee cranberry, cranberrysap drinken, dit is erg goed voor je blaas. Je kunt ook cranberrytabletten krijgen die je blaas ondersteunen. Dit mag je ook tijdens je zwangerschap slikken. Hoop dat je er snel vanaf bent. Liefs belliebel.