Vroege echo, nu onzeker !

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Ilona23, Nov 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ilona23

Ilona23 Actief lid

Oct 30, 2009
    343
    0
    0
    Tilburg
    Vandaag heb ik de eerste echo gehad, en dat heeft me enorm onzeker gemaakt.

Er was een vruchtzak te zien, met daarin een dooierzakje. Nog geen vruchtje ( maar dat was normaal volgens de echoscopiste )

Bij meting van de vruchtzak kwam ze uit op 5 mm.
    Ik ben 5 weken en 5 dagen zwanger, is dit dan niet heel erg klein ?

Overal lees ik wat anders, en dat maakt me angstig.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

maak je geen zorgen. Als er geen uitspraak is gedaan over te groot of te klein dan hoef je je niet druk te maken. Maten op internet verschillen en dat komt ook doordat er niet altijd duidelijk bij staat wat er gemeten is. Wacht gewoon rustig af tot de volgende echo.

Mirjam

3. Ilona23

Ilona23 Actief lid

Oct 30, 2009
    343
    0
    0
    Tilburg
    Bedankt voor het antwoord !

Nog even een vraag extra.

Mijn laatste menstruatie is geweest op 02-10
    Volgens mijn eigen berekening moet ik dan ten tijden van de echo 5w5d zwanger zijn geweest ( 11-11 )

Zonder naar mijn cyclus te vragen en zonder echo zei de assistent die de echo maakte dat ik dan 5w1d zwanger was. Hoe komt ze op deze berekening, ik ben het helemaal vergeten te vragen.

En als er een dooierzak te zien is, is er dan inpricipe ook een vruchtje ? Is het al een goed teken dat de dooierzak aanwezig was ?

Groetjes,
    Ilona

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je een regelmatige cyclus van ongeveer 28 dagen hebt zou je inderdaad op 11 november 5weken en 5 dagen zwanger geweest zijn. Het is genoeg om op dat moment een dooierzak te zien, een vruchtje kan je dan meestal nog niet zien.

Mirjam

Share This Page