Ik ben 7 weken zwanger en zit sinds gisteren met een enorme koortslip. Mijn hele bovenlip is gewoon opgezwollen en allemaal blaasjes. Omdat manlief het niet vertrouwde deze morgen maar eens naar de dokter geweest. Het enige wat ik mag smeren is een heel vettige lipbalsem. Ik dus naar de apotheek voor een lipbalsem maar die is dus alles behalve vettig! Iemand een idee welke wel goed vet is?
Zovirax en Compeed mag je toch gewoon gebruiken???? En anders zou ik zeggen lanoline/wolvet. Is goed vettig en smeert ook vrij goed.
Ik heb ook last van hetzelfde probleem. Maar bij mij blijven ze maar plakken, is de één weg komt er een ander. Ik heb nu al nummer 3 Dokter zei dat ik alleen maar de standaard zalfjes mag gebruiken. Er zijn wel pilletjes voor, maar daar zijn geen gegevens bekend over zwangerschap. Dus ze raadde het af..
Oh ik snap wat je bedoeld, was van het weekend blij dat mn koortsplek weg was, voel ik gister mn volgende weer opkomen. Ik gebruik tea tree oil (kun je oa halen bij het kruidvat), het werkt echt goed en geneest sneller of voorkomt dat de blaasjes doorkomen! Bij mij werkt compeed en zovirax nl niet zo goed.
Goede tip, ga morgen gelijk even halen. Één koortsblaar oke, maar zoveel achter elkaar kan echt niet. Zoo vermoeiend en ook vervelend Dus jij hebt hetzelfde probleem, de een weg de ander terug
Ja dit is de derde op rij... Nu heb ik er in de winter altijd wel meer last van, maar dit is wel het toppunt. En t is zo irritant! Hoop dat t bij jou ook werkt.
Ik heb het ook heel erg gehad in het begin van mn zwangerschap.ik heb gesmeerd met Zinolium hielp goed