Wanneer buikspieroefeningen na de bevalling?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Chenoa, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb 2 vraagjes... ik ben 2 weken geleden bevallen, wanneer kan ik weer buikspieroefeningen doen?
    Ik lees verschillende dingen erover, direct na een paar dagen, maar ergens anders lees ik weer dat het pas na 6 weken mag.

Mijn buik is echt nog heel erg dik, wil er graag vanaf.
    Mijn vriendinnen (en zelfs mijn moeder) pasten een week na de bevalling hun eigen broeken weer, maar ik moet nog steeds zwangerschapskleding dragen:( is dit normaal?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Hier een link met aanwijzingen voor het trainen van je buik zwangerschap en partus

Helaas is het normaal dat je je kleding nog niet past. Dit kan maanden duren. Cardio training is hierbij ook belangrijk! Dus hardlopen, spinnen, steps, tennis etc.

Succes

Groet Evelien

3. Chenoa

Chenoa Actief lid

20 okt 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een vraagje hierover...
    Mag ik een afslankgordel gebruiken? Dit werd me door iemand aangeraden, het zou goed helpen tegen een 'zwangerschapsbuikje'
    Maar zij is er zelf wel later mee begonnen.. Ik ben nu net 3 weken geleden bevallen, vraag me dus af of ik deze al mag gebruiken.
    Volgens mij draag je die de hele dag, en zou je af vallen door middel van een 'massage' van de huid.
    Graag jullie reactie

Deel Deze Pagina