Hallo, Ik heb een vraagje. Ik geef borstvoeding en dat gaat helemaal goed alleen zit ik nu met het volgende: mijn kindje laat nadat ze gevoed is eigenlijk nooit een boertje? Nu heb ik begrepen dat het vaker voorkomt dat baby's die bv krijgen niet altijd een boertje laten maar kan het dan ook zo zijn dat ze er helemaal geen een laten? Ik heb het geprobeerd met zachte klopjes op haar rug maar zelfs dan gebeurd er niets. En hoe lang moet ik eigenlijk wachten voordat ik haar in haar wiegje kan terugleggen na het voeden? Alvast bedankt! Groetjes, jessy
HAllo Jessy, Allereerst gefelicteerd met je dochter! Het komt voor dat wanneer kindjes de borst heel netjes pakken, de melkstroom goed onder controle hebben (en dus geen of weinig lucht binnenkrijgen) en niet te hysterich aan de borst gaan, eigenlijk bijna geen boertjes hoeven te laten. Als er iets van lucht naar binnen is gekomen dan kan dat ook naar buiten komen zonder het echte "boeren" zoals je beeld is van baby's die boeren. (Over de schouder en dan een luid buurrrppss) In pricipe hoef je ook niet te kloppen om een boertje weg te krijgen. Wanneer je de slokdarm recht houd, ruggetje en hoofd ondersteund en je beweegt de baby zachtjes van liggend naar meer rechtop, dan kan de lucht soms al zelf uit de slokdarm ontsnappen. Er is geen vaste tijd waarna je je kindje weer kan neerleggen in het wiegje. er zijn ouders die dat snel doen, er zijn ook kindjes die dan heel boos worden. Over het algemeen vinden kindjes het fijn dicht tegen mama aan. Er zijn ook veel ouders (of kindjes) die er voor kiezen het kindje na de voeding in een draagdoek te doen. (met name kindjes die na een voeding veel huilen of veel last van krampjes hebben) Kortom, veel verschillende manieren van handelen. Welke het beste is? Dat is iets wat alleen jijzelf en je kindje kunnen bepalen. Je hoeft je nu in elk geval geen zorgen te maken. Geniet lekker van dat alles zo goed gaat! Ilse