18 maanden en ineens slecht eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicolevanl, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Mijn zoontje is 18 maanden en eet sinds kort slecht. Met name het avondeten. Voorheen ging zijn hele bord leeg en nu mag ik blij zijn als er 2 hapjes ingaan.Dan is het gelijk al "nee" en "klaar". Weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Een banaan of yoghurt wil hij bijvoorbeeld wel eten.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Gewoon zo laten, je kunt er niets tegen doen, het is echt een fase,

enige wat je kunt doen is zelf gaan eten, Als hij van jullie bord wil meeprikken lekker laten mee prikken, en vooral geen strijd van maken, hoe harder jij Ja zegt hoe harder hij nee zegt,

hier heeft zoonlief ruim een maand alleen op toetjes geleefd, iedereen zei: niet eten is geen toetje, maar dat vinden wij niet, hij is nog te jong om die link te leggen vind ik... dus hij heeft alleen 2 happen avond eten en toetjes gehad voor ruim een maand.

nu eet hij weer als vanouds.

3. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Eet hij al zelf? Bij ons hielp het wel dat ze echt zelf wilde eten en heb meestal 2 bordjes, 1 waar ze zelf mee kliert en 1 waar ik af en toe een hapje meegeef...

Rond de 18 maanden was het bij ons ook een tijdje opeens minder, hele tijd hoofd wegdraaien en moeilijk doen... Ze zeggen wel eens dat jij bepaalt wat er gegeten wordt en je kind hoeveel dus probeer te denken dat het een fase is die overgaat, en zet geen druk...

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Vooral niet pushen, werkt niet. Tis echt een fase.

5. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Hier eet mevrouw ook al twee maanden s´avonds alleen d´r yoghurt. Ze neemt twee happen en zegt dan ´klaar´...Overdag eet ze wel haar brood en fruit en ze krijgt niet zoveel tussendoor. Bij het consultatiebureau zeiden ze dat het een fase is en dat we vooral geen vervangend eten moesten aanbieden (ken een jongetje dat alles weigert te eten behalve knakworstjes...)Ze zal vast ooit wel weer gaan eten ;)

Deel Deze Pagina