In mei word mijn 2e kindje verwacht. Ik wil voor het eerst gaan dragen en twijfel nu tussen 2 doeken. De rekbare van bykay of de vipcarrier. Ik twijfel of ik kan dragen ivm mijn rug dus wil ook niet teveel geld eraan uitgeven. Als het bevalt wil ik er eventueel nog wel 1 bijkopen. In eerste instantie ging ik voor de bykay maar nu las ik dat deze in de zomer erg warm / zweterig is. Toen kwam ik op de vipcarrier uit en nu twijfels dus Wie kan mij op weg helpen?
De vipcarrier is toch ook een rekbare doek? Bij een rekbare doek gaan er drie lagen over je kindje, dus zal in de zomer sowieso warm zijn. Ik zou kijken voor een geweven doek. Een yaro of Little frog zijn niet zulke dure merken. Of Nona bijvoorbeeld. Little frog heeft ook doeken met bamboe. Yaro trouwens ook.
Ja, de vipcarrier is ook een rekbare doek maar dan van bamboe. In de omschrijving staat dat dat juist voor de zomer een stuk koeler is. Weet niet of dat in de praktijk ook echt zo is? Geweven doek lijkt me juist lastiger ivm de knopen en je knoopt terwijl je je kind vast hebt. Voordeel van de rekbare lijkt me juist dat je eerst kan knopen en dan je kind erin. Ook heb ik gelezen dat om te beginnen een rekbare fijner is? Als het bevalt zou ik voor de 2e doek misschien wel een geweven kiezen.
Vipcarrier is met bamboo dus luchtiger. Kijk anders eens tweede hands! En meld je op de groep draagpraat, op facebook!
Het knopen van een geweven doek valt echt heel erg mee hoor. Maar inderdaad, een rekbare kan je voorknopen en je kindje makkelijker in en uit halen. En ik denk idd dat de bamboe wel een stuk luchtiger is dan een gewone, maar het blijven drie lagen.
Vipcarrier is echt top, ik heb de doek afgelopen zomer gebruikt voor onze jongste. Niet zweterig met de warme temperaturen en heel makkelijk te knopen. Dochter vond het ook heerlijk!
Dank jullie wel voor de reacties! Voor nu ga ik voor de vipcarrier. Als het bevalt word de 2e doek een geweven want met die kan ik ook langer doordragen.
Ik heb een heerlijk luchtig doekje van katoen te koop. Ben ook ooit begonnen met bykay stretchy wrap maar man man man wat heet. Onding met knopen. Katoen was een verademing. 1 x knopen en t zit goed. Paar x oefenen en dat heb je zo onder de knie! Ik heb een serendipity (paarse vlinders) van nona te koop. 40 euro exclusief verzendkosten
Rekbaar is ideaal met een newborn vind ik. Als het 30 graden is niet maar hoe vaak is het nou zo warm . Gewoon lekker gaan dragen, als het warm is kindje alleen jn een romper of zelfs alleen een luiertje. Geniet ervan! Het knopen van rekbaar is trouwens juist super makkelijk. Er is maar 1 knoop mogelijk. Even oefenen en klaar. Je knoopt het voor je kindje erin doet, dus geen geklooi met een klein ukje tijdens knopen. In de doek schuiven en klaar is kees.
Er is vaak niet zo veel keus in de gemiddelde baby winkel. Worden ook veel niet ergonomische dragers verkocht. Via internet kan je bijvoorbeeld kijken op dragenenzo.nl, daar verkopen ze ook rekbare. Vonavoom.com is ook een fijne shop. Ik heb er een van boba wrap. Ook erg fijn. Ook een goede plek om over een poosje een geweven doek te kopen . Op fb kan je je aanmelden bij de groep draagpraat, als je meer draag gerichte tips en trucs zoekt.
Ja, daar kwam ik achter vandaag Madelein! Ze hadden wel de bykay maar verder vrijwel niets. Ga internet maar eens afspeuren Dank jullie wel voor alle tips!
Er zijn ook draagconsulenten die inloopmomenten hebben, dan kan je gratis passen en proberen. En anders een consult nemen, pasconsulten zijn vaak minder duur dan een knoopconsult. Maar dat voorkomt wel een miskoop. Wat voor de een fijn zit, kan voor de ander voor geen meter zitten. Net als bij schoenen of spijkerbroeken. Ook kun je kijken of er een lokale draaggroep is op Facebook, de meeste mamma's willen wel helpen, drager laten passen en kan je het ook eens zien. En mamacafes zijn ook een goede ontmoetingsplek voor andere draagmamas.
Hier ook een goede ervaring met de vip carrier. Makkelijk om te knopen. Na 7/8 maanden overgegaan op de draagzak van ergobaby adapt, ook erg tevreden over. Klik klik en klaar.
Je bent er al uit gelukkig. Ik heb een bykay stretch en zelfs in de winter vind ik m (binnenshuis) al erg warm, niet alleen voor haar maar ook voor mij. Ze is t gelukkig na een half uurtje tot uurtje ook wel weer zat overigens. Knopen van dat ding vind ik op zich wel meevallen.