Hallo dames, Ik heb even een vraagje. Ons meisje is 8 dagen oud. Nu sliep ze goed, maar altijd wel veel geluidjes maken en onrustig. Gister heeft ze amper geslapen en wat ze sliep was het bij mij op de buik. Zodra ik haar weglegde was het na 2 min wakker en huilen. Totdat ik haar weglegde zoals ze bij mij lag, dus op haar buik. Ze sliep verder en zo rustig hebben we haar nooit zien slapen. Vandaag weer, 3 uur geslapen op haar buik in de box. Na de voeding was madam ver vertrokken en ik legde haar in bedje en weer na 2 min wakker en huilen. Ik leg haar op haar buik en madam slaapt. Heb haar nu wel weer op haar zij gelegd (zo ligt ze al de hele week) en ze slaapt wel verder maar wel weer onrustiger en wordt steeds wel even wakker. Nou denk ik aan de ene kant ok hebben we een buikslaper. Maar ik vind het ook erg eng en zo stil als dat ze dan slaapt vind ik ook eng want dat kennen we van haar niet omdat ze nu best veel geluiden maakt in der slaap. Als het in de box is vind ik minder eng want dan ben ik zelf ook beneden dus zie haar constant maar voor de nachten vind ik het eng. Nu is eigenlijk mijn vraag, wat zouden jullie doen? En/of hebben jullie zelf ook een buikslaper?
Mijn zoontje was/ is ook een buikslaper. Wij kwamen er (helaas) pas na een paar weken achter na een tip van een vriendin, eerder was het ook nog niet in me opgekomen, omdat het wordt afgeraden. Hier sliep hij ook gelijk al rustiger en ook langer. Ze is inderdaad nog wel erg klein, je zou haar overdag gewoon in de box of kinderwagen te slapen kunnen leggen? Dan kan je haar zelf in de gaten houden. Wij hadden hier een babyfoon met camera, dus ik legde hem wel op z'n buik in z'n bedje, maar dat was vanaf een week of 3-4 geloof ik. Ik kon dan op de babyfoon zien hoe z'n hoofdje lag en of hij hem zelf goed draaide, daarnaast ging ik ook wel regelmatig boven kijken natuurlijk, maar dit gaf mij wel meer rust, anders had ik het liefst continue naast z'n bedje gezeten. Zoontje slaapt hier nog steeds (grotendeels) op z'n buik en hij heeft het niet van een vreemde.... Een uitgerust kind is ook wel wat waard vind ik. Dus als je het ziet zitten zou ik het gewoon doen en haar dan overdag gewoon nog beneden leggen voorlopig, dan heb je er altijd zicht op.
Hier ook een buikslaper. Met 3-4 maanden rolde ze heen en terug dus sindsdien slaapt ze zelf op haar buik. Eerder durfde ik het nog niet goed aan 's nachts. Overdag liet ik haar wel lekker in de box op haar buikje of in de draagdoek zodat ik haar in de gaten kon houden en af en toe even kon checken
Oh en voor de nacht? Slaapt ze bij jullie op de kamer? Naast je bed bv. dan kan je haar ook goed in de gaten houden. Hier niet gebruikt, maar ik weet dat veel moeders hier een co-sleeper gebruiken. Misschien is dat nog een optie? Dan kan je je hand gewoon op haar ruggetje leggen en dan voel je haar ademhaling en beweging.
Mijn dochter is ook een buik slaper. Op haar rug heel onrustig en bij ons op de buik perfect. Mijn dochter had gelijk al een sterke nek en kon haar hoofd goed optillen. Daardoor had ik weinig angst at het fout zou gaan. Ook heeft ze de eerste weken in een wiegje naast mij geslapen. Het gaf een hoopmeer rust voor haar en mij toen ze goed kon slapen
Mijn zoontje slaapt overdag op zijn buik in de box. En ik vind het nog steeds eng, zeker hoe langer de slaap duurt. Ik ga steeds kijken, voelen en luisteren of hij nog ademt en leg ook regelmatig zijn hoofdje wat anders want hij legt nog wel eens zijn gezicht recht in het boxkleed. 's Nachts ligt hij op zijn rug, op de buik durf ik niet wanneer ik zelf niet wakker ben. Maar dan ligt hij wel bij mij in bed. In zijn eigen bed slaapt hij niet, in mijn bed slaapt hij wel goed op zijn rug.
2 buikslapers en beiden op de buik laten slapen met aerosleep matras. Niet slapen kan ook voor veel problemen zorgen en onze jongens konden goed hun hoofdje optillen en draaien.