blaasjes in mond

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Aloha, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Hallo allemaal,

Ik heb sinds zaterdag last van plekjes in mijn mond.
    Het begon links in het hoekje en voelde toen als losse velletjes nu kruipt en langzaam naar de rechterkant en inmiddels heb ik voorin rechts bij mijn lippen blaasjes zitten.

Zojuist de huisarts gebeld die zei dat het klinkt als aften, ik word einde van de ochtend terug gebeld of ik iets mag hebben ertegen etc.

Nu is mijn vraag hebben jullie ook ervaring met aften als zwangerschaps kwaaltje? Ik lees overal dat het door vitamine tekort komt en ben nu bang dat ik te weinig vitamine binnenkrijg voor de kleine..

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kunt nu alvast extra vitamine C innemen, aften is voornamelijk bij VitC gebrek nl. Of gebruik bessensap om mee te spoelen, het is superzuur, maar zit stikvol vitamine C. Het is van dat sap van het mertk "Betuwe" uit mn hoofd en je vind het bij de puddingprodutken en bakprodukten enzo.
    Wat je kunt doen is het een beetje aanlengen met water, lekker door je mond heen laten klotsen en dan doorslikken.

Verder zou je kunnen overwegen alvast Multivitamines voor zwangeren te gaan nemen.

3. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Pyralvex mag je gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap, dat stip je aan met een kwastje en verdoofd t een beetje maar is niet om te genezen. Extra vit c slikken of de zwangerschapsvit. en poetsen met zendium (daar zit een stofje in dat ter voorkoming is van aften) en spoelen met een zoutoplossing voor desinfectie. succes

4. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Kijk dat is een goede tip! ik wil namelijk liever geen chemische producten in mijn mond enz! Je bedoeld die bessensaus die je ook vaak over ijs enz heengiet? die dikke siroop die er ook in heerlijke chocoladesmaak is! yum yum!

Zwangerschapsvitamientjes slikken zat ik ookal aan te denken, ik weet alleen niet of je daar zomaar mee mag beginnen of je dit met de vk moet overleggen? Ik gebruik normaal altijd suplementen van de tuinen waaronder cranberrie pilletjes omdat ik erg vaak blaasontsteking heb en extra vitamine b enz enz hiermee ben ik nu natuurlijk gestopt.

Er knapte net ook 1 zo'n blaasje in mijn mond en toen kwam er vocht uit wat echt heel erg vies smaakte!

5. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    #5 Aloha, 28 feb 2011
    Laatst bewerkt: 28 feb 2011
    Ik poets met sensodyne voor gevoelig tandvlees
    ik heb boven een kunstgebit dus misschien dat dit extra irritatie oplevert nu? heb best pijnlijk tandvlees ook..
    ik gebruik voor mijn tandvlees altijd een homeopatisch zalfje genaamd weleda tandvleesbalsem hierin zit oa ratanhia salvia en kamille.. gebruik dit nu niet meer omdat ik nog niet weet of het kwaad kan..

6. dafne

dafne Actief lid

25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kreeg juist aften door de extra vitaminen.
    Ik nam omnibionta pronatal maar ik eet ook gezond genoeg en kreeg daardoor TE VEEL ijzer binnen. Dat teveel scheidt zich uit via zweet en speeksel en urine, en bij mij zorgde dat dus voor aften omdat er teveel ijzer in mijn speeksel zat.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee, die bedoel ik nu net niet :D maar hij staat er wel naast.... Het is nogal vloeibaar spul. In mijn beleving heet het ook echt "Bessensap" Het is nl niet gezoet!!!!!

Zwangerschapsvitamines mag je gewoon mee beginnen. Let er wel op dat ze speciaal voor zwangeren zijn (cq zwanger willen worden cq BV geven) dat zijn nl speciaal samengestelde multivitaminen waarin oa foliumzuur zit en een aangepaste hoeveelheid VitA.
    Ook VitB mag je gewoon nemen hoor en die Cranberrie tabletjes geloof ikook, maar daarvan meen ik te weten dat er ook varianten zijn die worden afgeraden voor zwangeren.

8. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Dat zalfje kan je gewoon blijven gebruiken hoor, is homeopatisch.
    sensodyne is meer voor gevoelige TANDEN, bedoelde je dat ook ? of heb je gevoelig tandvlees?
    Waar je ook mee kan poetsen is Vitis of perio-aid tandpasta als t om je tandvlees gaat ook ivm je kunstgebit. Gaat t om je tanden die gevoelig zijn zou ik toch echt eens zendium proberen. En spoelen met een zoutoplossing!!!! Voor aften is namelijk geen duidelijke aanleiding waardoor t precies ontstaat, maar vaak komt t tot uiting als de weerstand wat lager is, vandaar t advies extra vit slikken.

Gr. Kristel (tandartsassistente/profylaxe assistente)

9. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Zure sinaaspappels eten helpt bij mij altijd tegen aften prik wel als ..... Maarja.

Successp Edith
    Mama van mees*

Deel Deze Pagina