Help! sloopbaby in huis!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luppy, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Pffff, wij hebben een Bob de Sloper gekregen. Wat ie ook in z'n handjes krijgt, het gaat allemaal kapot. Boekjes waar mijn andere zoontje al 3 jaar mee doet en die er nog uitzien als nieuw, trekt hij in een mum van tijd uit elkaar, hij knaagt op alles wat maar kapot te knagen valt, sloopt wielen van autootjes af, krijgt het voor elkaar om kunststof bordjes op de grond kapot te gooien......
    Wat kun je nou doen met zulke sloopneigingen? Ik ben dit helemaaaaaaal niet gewend, de oudste is zo rustig en voorzichtig met alles, en zelf zijn wij ook erg zuinig op onze spullen. Soms word ik er bijna boos om als er weer iets sneuvelt, maar ja, een baby van 10 maanden kan er ook niks aan doen natuurlijk. Het is maar speelgoed natuurlijk, maar toch vind ik het echt zonde dat er zoveel zo snel kapot gaat.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Haha je titel klinkt erg grappig, maar het is wel zonde van de spulletjes. Ik vind het altijd zonde als ze expres iets slopen, per ongeluk kan gebeuren. Ik zou alles wat gesloopt kan worden uit z`n buurt houden. Aan houten blokken ed kan volgens mij weinig gesloopt worden. En verder zou ik hem waarschuwen als hij gaat slopen. Het kwartje zal dan toch wel vallen hoop ik.

3. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Als jij Bob hebt, hebben wij Bella... :D Hier ook zo'n enorme wildebras...

Vooral boeken (ja, ook de mooie) zijn binnen een paar keer overleden; voorlopig dus maar gewoon knisperboekjes en houten omslagplaatjes.. Ik heb alles wat niet kapot mag buiten bereik gezet en let er een beetje op met welke speeltjes ik aanbied... Ik heb bij de mijne echt het idee dat het voortkomt uit enthousiasme, de eigen krachten nog niet kennen (en dus niet uit destructiviteit), dus ik probeer er maar niet boos om te worden...

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hier ook een enorme sloopert! maar dit is onze eerste dus ik weet eigenlijk niet beter... kan het ook anders dan? :D

5. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    hier ook zo'n sloper... met name boekjes overleven het niet hier, maar ik weet ook niet beter... wel zonde maar hij geniet er wel van :)

Miek

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Sorry moest er om lachen!! Hier ook een slopend meisje gehad, maar gaat nu echt een stuk beter.
    Kartonnen boekjes werden de plastic laagjes vanaf getrokken! Boekjes doormidden, ander kan op gevouwen. Plastic bordjes zijn hier ook gebroken omdat ze ze met kracht van de kinderstoel smijt. Ik dacht eigenlijk dat dat kwam omdat ik ze in de vaatwasser doet!!
    De auto's van mijn zoon waren ook niet veilig. En ook al een paar keer betrapt dat ze speelgoed in de vuilnisbak aan het gooien was.:$ En laats heeft ze de cd speler gesloopt omdat ik net opgelet had, in de drie laatjes had ze wel 10 cd gepropt dus die zijn afgebroken en alles onder de krassen dat was wel zonde.
    Maar nu gaat ze het aardig snappen, dus ben bang dat je nog een half jaartje geduld!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Blijkbaar heb je een kind dat nogal onderzoekend is ingesteld en uitprobeert wat er allemaal kan met speelgoed/hoe het werkt, dus ik zou ook vooral het type speelgoed dat je aanbiedt, veranderen naar spul dat uit elkaar kan. Duplostenen, blokken, vormenstoof, van die plastic bouten en schroeven, dat soort zooi? Dat is speelgoed waarbij het hoort om dingen uit elkaar te halen enzo :)

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je doet er niks of heel weinig aan. de mijne is inmiddels 13 jaar. en ze kunnen er vaak echt niet veel aan doen. mijn sloopmachine/wervelwind bleek adhd te hebben.

yinte

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ach ja, ik weet wel dat er weinig aan te doen is. Ik probeer wel op te letten, maar regelmatig krijgt hij toch iets te pakken wat niet voor hem geschikt of bestemd is. Hij is sneller dan het geluid, soms. En ik kan moeilijk al het speelgoed en de boekjes van de oudste weghalen, want dan kan die er zelf ook niet meer mee spelen.

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    tja zonde he! ik herken het zeer. Chris knaagt ook het liefst op alle boekjes en ook hier zijn door hem al bordjes kapotgesmeten waar Nick nooit iets mee gehad heeft, ook al viel er ook bij hem wel eens een bord op de grond. En wieltjes van auto's verdwijnen ook hier zo in zijn mond. Ik bedenk me er wel bij dat bepaalde dingen die nu in huis liggen er nog niet lagen toen Nick zo oud was, omdat er toen nog geen ander kind mee speelde, zoals bv. die auto's. Toen had ik alleen nog maar auto's waarvan de bandjes niet afgebeten konden worden. Dat betekent dus ook dat er meer speelgoed wat kwetsbaarder is voor babyslopers is nu. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat een aantal kartonboekjes op zijn tijd vervangen moeten worde. Helaas heeft Chris afgelopen week ontdekt hoe hij op een stoel/bank kan klimmen (voorheen was hij gewoon niet groot genoeg, ons ukkie) en ook hoe hij de kast open moet krijgen. Dit betekent dat hij weer bij veel meer spullen kan dan ik eigenlijk zou willen. Gelukkig is hij inmiddels wel iets beter aanspreekbaar met 19 maanden dan een maand of 6-7 terug. Helaas heeft uk dan ook nog de neiging om zich daar dan toch af en toe heel bewust niets van aan te trekken. daarom heb ik een aantal boeken die ik echt netjes wil houden nu toch maar echt hoog weggezet. Dingen die ik echt netjes wil houden haal ik dus gewoon weg. Tegelijk is onze sloper juist wel ook een bouwer. HIj kan erg goed met duplo overweg en vindt een treinbaan ook al erg leuk (zeker ook om uit elkaar te halen, maar dat mag dan legaal, al is zijn grote broer het daar vaak niet mee eens) Hij heeft dus inderdaad ook wel baat bij speelgoed waar hij zijn technieken tussen slopen en bouwen kan verfijnen. Dus als hij weer erg in de sloopmodus staat dan ga ik vaak maar even met hem spelen, duplo, torens bouwen die hij om kan gooien, of met de houten treinbaan en dan verlegt hij zijn aandacht weer en gaat het goed.

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben inmiddels door schade en schande wijs geworden goed in het huis inrichten alla jan des bouvrie. de kunst van het weglaten zeg maar. en mijn oudste 2 zijn pubers en al gewaarschuwd hihi. dus speelgoedautootjes liggen er hier niet meer. in de winkel gaat alles een grondige keuring van mama krijgen op stevigheid en duurzaamheid. futtiliteitjes daar begin ik niet eens meer aan. maar ik hoop gewoon op een kindje net als mijn oudste die gewoon alles heel laat. over een paar maanden zullen we het weten hij begint nu zachtjes aan de woonkamer onveilig te gaan maken.

12. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hier niet zozeer slopen, alhoewel....;) maar overal GOOIT hij mee. Alles, maar dan ook alles moet op de grond gegooit worden, gek wordt je ervan. Spelen...wat is dat?? Hoop dat dat toch wel binnenkort goed gaat komen!

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier ook een bob de sloper! Vooral boekjes en auto's moeten het ongelden. Mijn zoon krijgt geen dure auto's haha hij heeft ze dezelfde dag al kaal geplukt. Wielen er af, spiegels er af, stickers er af... noem maar op. Vorige week had die een bus van mij gekregen dezelfde avond had die de bus al door midden gebroken en dan naar mij toe komen of ik het even kan maken ;) En spullen die mij dierbaar zijn staan hoog hier want wil niet dat die er aan gaan. En boekjes... hij is lid van de bieb ik heb al verschillende kapotte boeken inm. ingeleverd ;) Flapjes er uit, pagina's er uit... noem maar op.

Deel Deze Pagina