hallo, wij hebben een probleem: onze zoon slaapt nauwelijks. Overdag soms een half uurtje en dan is hij weer wakker. 's nachts slaapt hij ongeveer 4-5 uur. Hij heeft reflux en komt daardoor moeilijk in slaap. 's avonds slaapt hij bij 1 van ons op de arm, dat lukt wel. Maar dat is natuurlijk niet vol te houden! Iemand tips?
Inbakeren kan schelen voor het spugen (door onrust spugen ze meer) en trouwens ook voor het slapen. Als hij wakker wordt, kan het dan zijn dat je hem te snel uit bed haalt, zonder hem de kans te geven weer in slaap te vallen? Misschien valt hij (na eventueel paar minuutjes huilen) weer in slaap?
Kijk eens op www.kiss-kinderen.nl Mocht je de symptomen herkennen, maak dan een afspraak met een osteopaat (www.osteopathie.nl). Heeft hier super geholpen, wij zaten met hetzelfde probleem!
Miez: ik heb 1 x geprobeerd in te bakeren maar hij werd zo woest dat hij vast zat! Hoe kan ik dat beter aanpakken?
Ik heb zelf geen ervaring met Reflux, maar ons meissie is ook zo'n onrustige slaapster, dus ik ben ook voortdurend op zoek naar redenen daarvoor en lees dus vanalles. Over reflux ben ik wel tegengekomen, dat het soms zinvol kan zijn om het bedje aan de voorkant op te hogen door middel van bv een paar boeken onder de poten, zodat zijn hoofdje hoger ligt dan zijn maagje. Op die manier kan de voeding minder snel teruglopen in zijn slokdarm. Je moet dan natuurlijk wel oppassen, dat je kindje niet onder de dekens kan raken, omdat hij dan op een 'helling' ligt. Maar door bv een Safe T Sleep Slaapwikkel te gebruiken, hoeft dat ook geen probleem te zijn. Maar misschien laat je hem ook al zo slapen en is dit dus overbodige informatie. Kijk maar wat je er mee doet. Frieda
Ik lees nu net dat je ongeveer tegelijkertijd met mij een bericht hebt geplaatst over het inbakeren en je zou ipv echt inbakeren met doeken eens een bakerzak kunnen proberen. Daar zit je kindje wat minder strak in en heeft hij wat meer bewegingsvrijheid, maar kan zichzelf in elk geval niet wakker maken door maaiende handjes/armpjes. Frieda BTW: Ik heb er eventueel nog wel eentje voor je te koop. Is nog haast nieuw, want wij hebben hem weinig gebruikt en hij is inmiddels te klein voor Noëlle. Zie www.puckababy.com
Heb je speciale bakerdoeken? Van bijv Pacco of Swaddle-me? Dat is makkelijker dan met gewone lakentjes. Maar als hij er echt heel erg overstuur van raakt, zou ik het persoonlijk niet meer doen.
Als je zoontje echt reflux heeft en hij heeft er last van, kun je ook eens kijken of hij niet geholpen is met het medicijn Zantac. Was bij ons in elk geval de oplossing voor het krijsen.
Hier geen ervaring met reflux, maar toen onze dochter zo oud (jong ) was, had ze ook erg veel moeite met in slaap vallen na de fles van 19.00 uur. Dan had ze last van krampjes, of misschien wel van de medicijnen die ze bij die fles kreeg en het enige wat ze wilde was bij mama of papa op de arm liggen. En dan viel ze wel in slaap. Op een gegeven moment was het ineens over. Ik weet niet meer wanneer dat was, maar het is al een behoorlijke tijd geleden. Het hangt wel van het kindje af denk ik, maar bij ons heeft het verder helemaal geen gevolgen gehad. Ze slaapt nu heel goed. En op schoot in slaap vallen, dat doet ze echt nog maar zelden. Er is namelijk zoveel moois om je heen te zien als je bijna vier maanden bent, daar moet je van genieten zolang je nog niet in je bedje ligt Dus hier is het "vanzelf" over gegaan!
Eh...niks! In een doek inwikkelen, verder niet. Ze zijn niet zo erg van de adviezen vind ik! Zantac hebben we ook, helpt wel wat, maar meneer is zelf erg druk met zijn armpjes en alles dus hij wordt gewoon snel wakker!
Wat zou kunnen is in een draagdoek bij je dragen, dan heb je toch je handen vrij en je kindje voelt zich veilig dicht bij jou...
Ik zou eens kijken voor de Puckababy, was hier een wonderding ! Mijn zoontje heeft ook reflux en in combinatie met de Zantac en de Puckababy is dat heel goed gegaan. Nu slaapt hij er niet meer in, amar het is een aanrader !
ook hier iemand die zweert bij de pacco inbakerdoek, wat een verschil zeg! inmiddels ben ik beetje aan het afbouwen( 1 armpje eruit). w.b. de reflux (ik werk als logopedist met kids met voedingsproblemen): leg het hoofdeinde iets hoger, dan kan het iets moeilijker terugkomen! succes
Sinds 2 dagen slaapt hij super! Overdag 3 x slapen, ongeveer 2-3 uur achter elkaar. Ik leg hem dan op zijn zij in de wandelwagen. 's nachts ligt hij lichtjes ingebakerd in een omslagdoek en dat gaat ook beter. Gelukkig, de rust is weer in huis!