Ik heb het ook,momenteel weer heel erg (stress)het enige wat bij mij echt goed helpt is cutivaten creme van de huisarts. Kruidvat eigen huismerk creme tegen eceem wil wel beetje helpen met uitdrogen enzo.Wat ik doe als ik echt pijnlijke grotere blaasjes heb,ja eigenlijk erg maar kan er gewoon niet tegen,kapot maken en dan watje met nagelakremorver of alcohol erop,auw auw maar droogt wel heel goed uit!
Heb er ook last van. Bij mij komt t altijd op bij warm weer. De eerste blaasjes zijn helaas alweer een feit. Momenteel jeukt t gelukkig niet, maar t doet zo'n zeer als het dan nog warmer wordt en bijvoorbeeld de felle zon op je handen schijnt. Voorkomen dat je er zon op krijgt is lastig als je een keer een terrasje wil pakken. Iedereen wil altijd in de zon zitten en dan durf ik bijna niet te zeggen dat ik liever onder de parasol wil dan wordt je zo meewarig aangekeken alsof je gek bent geworden.
Hier nog iemand met deze rotaandoening:x Ik wordt 's nachts soms wakker van de jeuk en mijn vingers zijn dan helemaal opgezwollen. in de ochtend is mijn huis dan stuk en zit vol met kloofjes dus dat is ook weer pijnlijk. Ik moet inderdaad weer eens zo'n hormoonzalfje bij de HA halen....Ik wordt er helemaal gek van
Hier is het trouwens zo dat alleen zalf help dus geen creme en dan met hormonen. Zalf is vetter en blijft er stukken beter opzitten dan creme.
Hier nog iemand die er last van heeft. Ik heb de combinatie droog en nat eczeem, helaas is droog (atopisch) eczeem erfelijk, nat eczeem opgelopen in het kappersvak. Ik raad wel echt iedereen aan die hier meldde dat ze de blaasjes stuk maakten om dit niet te doen! Ik heb namelijk daardoor een bacteriele infectie opgelopen, waarvan zo erg dat ik in meerdere vingers botontsteking heb opgelopen. Het beste is om via een dokter of dermatoloog een zalf/creme te laten voorschrijven. Tegen het krabben/jeuken in je slaap heb ik witte katoenen handschoentjes. Je zalft je handen in, handschoentjes aan en de hele nacht geen last! Deze kan je bij de apotheek halen, bij ernstige gevallen word het gewoon vergoed door de zorgverzekeraar. Hoop dat je hier iets aan hebt!
Ik heb hier sinds een aantal jaar ook heel erg last van. 3 jaar geleden ben ik bij de dermatoloog geweest. Voor als de blaasjes op z'n ergst zijn had ik hormoonzalf, als de blaasjes uitgedroogd zijn smeer ik met vette Lanette crème. Ik heb het ook op m'n voeten, maar gelukkig een stuk minder erg. Het is echt waardeloos, rot eczeem! Ik maak het overigens nooit kapot, dat gaat vanzelf. Tijdens zwangerschap en nu met de borstvoeding mag ik geen hormoonzalf, toen heb ik andere gekregen, dat helpt net zo goed als hormoonzalf.
Ik heb er ook ENORM last van. Ik heb over mijn hele lichaam eczeem, maar die handeczeem is toch wel de vervelendste plek! Ik kan geen aardappels schillen, omdat het sap ervan enorme jeuk veroorzaakt, niet afwassen, niet lekker ramen zemen etc. Echt zo irritant. Ik heb sowieso 2x per jaar een enorme uitbraak dat ik een prednison kuur nodig heb van 2 weken omdat er een ontsteking inzit. Op betere dagen (zoals als ik zwanger ben, is het minimaal ) dan smeer ik het in met hormoonzalf ([FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-1]triamcinolon) en daaroverheen een dikke bodylotion voor de extreem droge huid. Daarover witte handschoentjes en de dag erna zijn mijn handen wel weer lekker soepel. [/SIZE][/FONT]
Ik gebruik standaard schoonmaakhandschoenen als ik aan met water/schoonmaakmiddel bezig ben dat scheelt wel iets.
Nah dat werkt voor mij niet want heb een latex allergie Daarnaast kan ik ook niet tegen die latexvrije handschoenen haha
Daar kan ik ook niet tegen! Ik gebruik vinyl handschoentjes die in de kapsalon worden gebruikt. Stukken beter! Moet ze ook geen uren aanhebben, maar voor dat soort klusjes is 't ideaal
Vandaag lijken bijna alle blaasjes hier ingedroogd. Typisch, even een paar dagen minder zon en de blaasjes verdwijnen. Mijn handen zijn - zoals ook de voorgaande jaren - wel enorm droog nu. Het lijkt wel alsof er een soort eetlaagje op mijn vingers zit terwijl ik de rest van het jaar vrij zachte handen heb. Ik denk dat de oude hydrocortison zalf (die vette doorzichtige) toch nog heeft geholpen. de creme van vsm heb ik maar 1x gebruikt. Nu denk ik gaan smeren met handcreme zodat mijn handen wat minder droog zijn?
Jaaa ik weet het!! Dit is trouwens ook geweldig voor mooie zachte zomervoetjes Gewone vaseline(dat dikke gele doorzichtige spul) op je handen smeren, niet een beetje maar echt een hele dikke laag. Dan een uurtje (of langer maar dat houd ik nooit vol..) met een paar katoenen handschoentjes/ sokken/ op een handdoek op schoot laten intrekken en daarna met een keukenpapiertje wegvegen wat er nog op zit. Dan zijn je handen nog heel vet, meestal laat ik dit dan nog intrekken tot de volgende ochtend maar je zou ook direct erna je handen al goed kunnen wassen om de rest er af te halen! Daar worden je handen toch blij van! Oh en je voeten dus ook maar ga ajb wel even onder de douche op een antislipmatje staan anders is het echt heel erg gevaarlijk - ja daar heb ik ervaring mee auw! Net als scheren en kiekeboe spelen onder de douche, ook echt geen aanrader.. -.
Goh ik dacht echt dat ik de enigste was Ook ik heb hier last van of giga kloven in mijn vingers, rood, blaasjes, van alles doorelkaar. Ik werkte altijd in de zorg, maar kon dit niet meer doen. Ook hormoonzalf en verder zalf om de handen wat vet te houden. Ohja je kan bij de apotheek katoenen handjeschoentjes krijgen en bij de DA latexvrije schoonmaakhandschoenen. De katoenen eronder doen. (ik heb ook een latexallergie).