Hoi iedereen, ik vroeg me af of wat ik voel bij mijn blaas nu door de zwangerschap komt of niet. 3 weken geleden moest ik snachts heel vaak plassen, wel elk uur eruit, toen naar de dokter geweest en ik bleek een blaasonsteking te hebben (ben ik bekend mee dus niks nieuws voor me, en had het wel verwacht tijdens mijn zwangerschap) kuurtje gehad en het werd iets minder maar niet helemaal. Na een week controle en mijn urine was schoon. Moest nog steeds vaak plassen maar niet meer zo erg als tijdens de onsteking, al had ik niet helemaal het gevoel dat het beter was. Anderhalve week daarna weer vaak plassen en harde buiken, dus weer laten controleren en weer blaasonsteking. Na 5 dagen antibiotica laten controleren en urine schoon. Nu heb ik het gevoel dat het niet beter wordt, ik kan elk uur of half uur wel plassen en er komt echt bijna niks uit. `s nachts slaap ik haast niet. Als ik geplast heb hou ik ook even een kriebelend gevoel, precies alsof ik weer moet plassen, echt typisch blaasonsteking vind ik, of hoort dit nu echt bij de zwangerschap?? Heb morgen een afspraak bij de huisarts want ik wil dat ze mijn urine op de kweek zet...ik wordt hier best moe van ! Van af en toe een blaasonsteking lig ik (figuurlijk) niet wakker van,maar wel van klachten die ik niet kan verklaren.... Hoop dat iemand weet of dit bij de zwangerschap hoort..oh ja ik ben bijna 20 weken. groetjes
Hey meid, denk dat het heel goed is dat de arts dit op de kweek zet. Zo kunnen ze eventueel kijken of je geen drager bent van GBS bacterie wat vaak een blaas onsteking veroorzaakt. ik had namelijk het zelfde probleem en blijkt dat 30% van de vrouwen hier last van hebbben.
Naast dat je idd door de huisarts nu goed geholpen moet worden en goed nagekeken, zou je ook de optie kunnen overwegen (als je klachten aanhouden) om es bij een bekkenfysio langs te gaan. Zij weten van blaasproblemen/zwangerschap ook veel af en kunnen hele handige tips of oefeningen geven. Wie weet levert dat nog iets op?
dank je wel voor de tip ! @ Tima, daarvoor wilde ik inderdaad mijn urine op de kweek zetten voor die GBS, want daar vroeg mijn verloskundige ook al naar !