Kans op groeiproblemen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Linnda, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnda

Linnda Actief lid

4 feb 2009
    212
    0
    0
    Ik weet even niet waar ik dit moet plaatse

Ik heb een nieuwe vriend nu 2jaar
    En we willen graag een kindje

Maar nu twijfel ik ergens over
    Mischien is het wel heel gemeen maar moet er hele tijd aan denken

Mijn vriend is best klein 1,68
    En heeft vroeger elke keer moeten spuiten om te groeien
    in ziekehuis elke keer prikke

Nu ben ik bang dat ons kindje dit ook zou moeten
    Niet dat heel erg is maar ben gewoon benieuwd

Heb ik hier extra risico op
    Een kleiner kind bij de geboorte en later dat

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

tja het lijkt mij verstandig te laten onderzoeken of het erfelijk is.

heb je ook de naam van de afwijking?

3. Linnda

Linnda Actief lid

4 feb 2009
    212
    0
    0
    Niemand van zijn familie heeft of verder

Maar tis niet echt een ziekte
    Het was spuiten om te groeien
    Dus groeihormonen ofzo

Alle tips zijn welkom

4. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    er bestaat een kans dat het kindje dat ook krijgt.
    echter kan je dit pas met zekerheid zeggen als je vriend zich laat testen. Kaart dit aan bij de huisarts. Geef aan dat jullie graag kinderen willen.

Dan heb je namelijk meer zekerheid :)

5. Linnda

Linnda Actief lid

4 feb 2009
    212
    0
    0
    Ik maak een afspraak bij de huisarts
    En heb het daarover

Dank je

6. allie

allie Lid

4 feb 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ken iemand die is zelf heel klein, en haar man ook; en ja "natuurlijk" krijgen die ook geen lange kids. die gaan nu ook hormoonbehandelingen inzetten, maar ik vind dat nog al wat hoor..

7. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn vriend en ik zijn ook allebei ook niet groot (1.64 en 1.67). Onze dochter was tijdens mijn zwangerschap al klein en is nog steeds erg klein, maar ze groeit wel netjes volgens haar eigen lijntje in de curve. Ook bij ons is er geen sprake van een 'ziekte' maar gewoon aanleg en dat zien we nu dus terug in onze dochter. Ze schatten haar nu op 1.65 en voor een vrouw vindt ik dat prima. Voor een jongen zou ik dan toch groeihormonen overwegen, maar dat is een beslissing die je later pas maakt. Ze houden haar groei in de gaten en dan zien we wel. Ik kreeg regelmatig opmerkingen over mijn dochtertje (dan geloven ze bijvoorbeeld niet dat ze al anderhalf is of vinden dat ze al zo snel loopt) hoewel ze niet serse superklein is! Daar moet je wel mee om kunnen leren gaan maar dat gaat bij mij nu prima ;).
    Ben benieuwd hoe groot onze tweede spruit wordt hihi!
    Succes ermee!

8. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik vind dit een heel moeilijk topic, voornamelijk omdat ikzelf "maar" 1,55 ben. Mijn dochter wordt geschat op 1,64 en ik vind dat totaal geen probleem. Zelf heb ik nooit hormoonbehandelingen gewild.

Maar ik zou me niet zo druk maken. KLEIN ZIJN IS HELEMAAL NIET ERG!!! Dus...

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Denk dat het alle kanten op kan als het geen ziekte is. Een ex-vriendje van me was 1m98, zijn ene broer 1m92 en zijn andere broer 1m72. Zijn zus 1m58.
    Zijn moeder is 1m56 en vader 1m74.

Er zitten dus nogal wat hoogteverschillen in de familie.

10. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ben ik het ook mee eens trouwens! Dat vergeet ik helemaal te zeggen in mijn vorige reactie: andere mensen vinden het vaak 'erger' als dat het is! Want je hebt ook kans op een heel lang kind en dat vinden mensen dan opeens niet erg! Eigenlijk raar toch? Het is dat mijn vriend het als man toch wel lastig vindt om klein te zijn soms, anders had ik ook zeker geen groeihormonen overwogen voor een eventueel jongetje! Dus mijn boodschap is eigenlijk: niks om je druk om te maken ook al doen anderen dat wel!

11. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Nou mijn oom en tante zijn beide nog geen 1.70 en hun zoon is 2 meter! En ik ben zelf maar 1.60 en mijn vriend is uhm 1.70 maar hij denkt zelf 1.75 haha ;)
    Maar is toch niks mis mee?

Succes in iedergeval

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    vriend en ik zijn 1,65, vrij klein ja maar heb me er nog nooit druk om gemaakt.

groeihormonen vind ik ver gaan.

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Helemaal mee eens!!! Ik ben ook klein, net 1.60, en ook altijd geweest. Daarnaast was ook nog eens vrij mager/dun hoe je het noemen wil. Ik zie het echt niet als een probleem. Mijn vriend is van "normale lengte". Als ons kindje klein is, dan is dat zo.

KLEIN MAAR FIJN!!!! Zei mijn moeder altijd.;)

14. Sherry

Sherry Niet meer actief

Ik zou 1.85m worden als ik alles van vroeger moet geloven.. Bij erg blij dat ik ben blijven steken bij 1.68m. Mijn man is dan weer doorgeschoten naar de 2.17m.

Dat is ook geen pretje. Problemen met het vinden van kleding. Als je klein bent kan je het innemen maar als je lang bent kan je niet even overal een stukje aanzetten.

Denk dat je gewoon moet afwachten wat de toekomst brengt. Ingrijpen kan altijd nog!

15. Linnda

Linnda Actief lid

4 feb 2009
    212
    0
    0
    Iedereen bedankt voor de reacties

Ik ben gaan twijfelen omdat iedereen altijd wel wat te klagen heeft
    Onze familiie en vrienden

We zijn bij de huisarts
    En het is niet erfelijk
    Dus we moeten het afwachten
    We zijn allebei rond de 1,68

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    168 is niet superklein dus wellicht valt het allemaal wel mee, en elke generatie is weer groter.

Mijn ouders zijn ook niet heel groot, mijn moeder is 167, mijn vader 181. Ik ben zelf 176, mijn zusje 174 en mijn broertje 173.

Mijn zoon is 11 en wordt later geschat op 195, zijn vader is 182 dus ook niet supergroot. Mijn oudste dochter werd geschat op 165, weer klein dus maar dit had te maken met haar ondervoeding. Nu is ze qua lengte helemaal bijgetrokken (net 10 en 140) dus zij wordt ook wel langer. Mijn derde is nu 106 en is 2 jaar en 8 maanden, zij wordt geschat op een lengte tussen de 184 en 187 maar zij heeft dan weer een vader die 2 meter is. De jongste is nog niet geschat want die is nog geen twee, denk dat zij bij mijn lengte in de buurt zal komen.

17. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan maar hoeft niet....

Wij zijn allebei normaal kwa lengte (1.70 & 1.85) maar onze 2e kindje is veel te klein voor dr leeftijd. Ze zit onder de -2 lijn terwijl haar gewicht gemiddeld is en de ka vertrouwd het niet omdat dr lengte steeds verder afbuigt. Zij wordt nu getest of dr groeihormoon goed werk of dat het toch gewoon dr eigen lijntje is.....(ze heeft ook allergieen en medicatie voor peuterastma dus het kan ook daar aan liggen :()

Deel Deze Pagina