Sorry...weer een heel onsmakelijk vraagje...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kitty07, 21 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dames,

Sinds een week of 2-3 ruikt het heel onsmakelijk daar beneden! :):(
    Ikzelf kan het zelfs ruiken als ik gewoon nog m'n spijkerbroek aan heb! :$:):(

Omdat ik ook af en toe last had van jeuk heb ik een kuur gekregen voor een schimmelinfectie.
    Die jeuk is nu idd wel weg maar de geur blijft.......:(
    Wie herkent dit? En gaat dit vanzelf weer weg??
    Kan het ook (tijdelijk) door hormonen komen oid?
    Ik had de laatste paar weken ook veel meer last van afscheiding maar dit is nu weer normaal sinds m'n kuurtje.

Waarom gaat die geur dan niet weg?? :(
    Wat kan ik hier nog tegen doen? Iemand tips?
    Verder doe ik niets raars; gebruik standaard ondergoed van katoen en was alleen met water....

2. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Ik hoorde dat het ook kan liggen aan je zuurdegraads.. Zal toch ook maar weer je huisarts bellen denk dat het nog steeds een schimmelinfectie is..

Sterkte meis

3. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    kan ook bacterieel zijn. Gewoon nog even teruggaan naar de huisarts en zeggen dat het gedeeltelijk geholpen heeft, maar niet helemaal.

4. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ja, denk dat ik toch nog maar eens even ga bellen....;)

5. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik zweet heel erg en dan vooral ook daar. Dat vond ik zelf ook erg stinken. Vooral als ik op van die nepleren stoelen e.d. zat.

Maar het kan ook nog steeds een schimmel zijn. Hoop dat het snel over is, want je wordt er best onzeker van (bang dat andere het ook ruiken).

6. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Een schimmel stinkt niet. Wel de gardnerella bacterie, die krijg je wanneer de zuurgraad uit balans is. Dan is de geur van je afscheiding erg zuur, en kan zelfs naar vis ruiken.

7. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    ik heb daar ook een onsmakelijke geur maar der is niks aan de hand ben al overal op getest ik gebruik voor de geur Chilly gel en dat is een zeep die je wel mag gebruiken voor de vagina en ook in een zwangerschap misschien is dat een oplossing voor je als er bij jou ook niks aan de hand is

8. Sopann

Sopann Niet meer actief

Veel zure zuivel gebruiken en suiker laten staan doet ook wonderen voor je zuurgraad :)

9. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Gebruik jij op dit moment dan ook die Chilly gel nu je zwanger bent?
    Ik heb even gekeken naar wat meer uitleg mbt die gardnerella bacterie en ik denk idd dat dit het is.....

10. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Vraag je HA om een kweek af te nemen voor de gardnerella bacterie.

Ik heb hier ruim voor mijn zwangerschap een jaar lang last van gehad, vanwege stress was mijn hele zuurgraad ontregeld. En dan nemen de slechte bacteries de overhand.

En wasgels zoals cilly etc, laten staan! Daar maak je het nu alleen maar erger mee. Gewoon wassen zonder zeep is nog het beste. En verder idd met suiker oppassen en veel yoghurt eten, of yakult drinken (heeft mij ook geholpen)

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb het ook en volgens mijn gyn is het vrij normaal als je zwanger bent. De zuurtegraad veranderd door je hormonen en de hormoonproductie hangt af van vrouw tot vrouw blijkbaar.

12. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Het is ook normaal tijdens zwangerschap dat je zuurgraad veranderd. Maar dat wil niet zeggen dat je dan GEEN bacterie kunt hebben. Als de ph waarde van jou zuurgraad niet goed is, ben je eerder vatbaar voor bacteries.

En dan is wassen met die gels al helemaal not done.

13. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    ja die gebruik ik nu ook in de zwangerschap. ik had ook soms behoorlijke jeuk en de geur was ook niet lekker fris ik heb me een paar keer laten testen op van alles maar kwam helemaal niks uit en nu sinds ik me was met deze gel is opeens die jeuk niet meer terug gekomen en is de geur weer een heel stuk minder ben er echt blij mee

14. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    En wat ik me dan ook nog afvraag.......stel je hebt last van die bacterie en je zou dan bevallen...kan dat dan gevaarlijk zijn voor het kindje??

15. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    De gardnerella moet behandelt worden. Kan idd leiden tot infecties bij het kindje. Net zoals een schimmelinfectie.

16. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou lactacyd niet helpen tegen de geur?de uitwendige versie dan...

17. Gardnerella, dat is toch bacteriële vaginose? Ik heb het ook wel gehad in mijn zwangerschappen. Op een 1 of andere manier helpt het als ik geen strings meer draag maar gewoon katoenen boxertjes. Hoewel mijn strings ook van katoen waren, was het volgens mij niet zo goed dat het strak zat zeg maar. Je herkent het vooral aan de visgeur en jeuk. De jeuk kan erg wisselen.
    Bij mij is het trouwens vanzelf weer overgegaan toen ik geen strings meer droeg.

18. gossiekimmie

gossiekimmie Actief lid

12 jan 2012
    103
    1
    0
    Een tampon in e yoghurt doppen en ff inbrengen en weer uithalen... Ff wassen met yogurt en het is verdwenen..!! Klinkt eeen beetje raar maar helpt echt!! Of als je nie prettig vind heel veel yogurt eten en geen suikers nemen...

19. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Index

Dit mag je ook gebruiken in de zwangerschap, was bij mij met 1 keer gebruiken zo goed als verdwenen!!

20. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Wat een toeval Pioen!
    Ik ben vanmiddag naar de Kruidvat geweest, heb dit ook gezien en idd mee naar huis genomen! :)
    Ben heel benieuwd of dit ook zo goed bij mij gaat werken.
    Toch bedankt voor de tip! ;)

Deel Deze Pagina