Eetlust weg...

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Cindy81, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Bijna 2 weken terug ben ik bevallen van een kerngezonde zoon. Hij doet het super.

Nou heb ik sinds de bevalling bijna geen eetlust. Als ontbijt krijg ik met moeite een roggebroodje of een half bakje yoghurt met aardbeien naar binnen. Bij de lunch precies hetzelfde; 1 boterham is eigenlijk al voldoende. Ik dwing mezelf wel om er 2 of 3 te eten, maar dit lukt niet altijd. Avondeten eet ik ook veel minder dan ik normaal doe. Vooral vlees krijg ik bijna niet weg. Tussendoor eet ik verder ook niks. Dus al met al krijg ik niet veel binnen op het moment.

Is dit herkenbaar? Wie heeft dit ook gehad? Is de eetlust weer teruggekomen?

Voordeel is wel dat de zwangerschapssilo's er af vliegen. Van de 20 kg die ik was aangekomen, heb ik er nu nog 5 te gaan :)

O ja, ik geef fv, dus bv is niet van invloed.

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Yeb...herkenbaar. Duurde bij een week of drie....daarna kwam de eetlust gewoon weer terug!
    Ik zou zeggen...pak vooral je vitaminen...dus groente en fruit!

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier is de eetlust er wel, maar krijg niet veel op. Geef ook fv. Denk dat m'n maag terug wat moet uitzetten. Maar hierdoor vliegen mijn kilo's er ook sneller af dan vorige keer met bv! ;) Nog 6 van de 18 te gaan :)

4. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    probeer indd zoveel mogelijk je vitaminen/ mineralen en dergelijke te pakken, fruitje, yoghurtje. Misschien uitzoeken wat je er wel in krijgt, zoals drinkontbijtje voor sochtends, bepaald beleg voor smiddags.

5. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Heel herkenbaar! Ik heb het nu nog steeds :( Lust eigenlijk helemaal niks meer, ook geen lekkere dingen zoals chips terwijl ik daar voor de zwangerschap bijna aan verslaafd was... Vind het erg vervelend, ook met boodschappen doen. Want wat moet je in vredesnaam voor avondeten halen als je alles vies vind? Mijn vriend wordt er ook erg boos van als hij ziet dat ik zo weinig eet, maar ik krijg het gewoon echt niet naar binnen!
    Dus al er iemand tips heeft? Graag!!!! (Ben trouwens ook al mijn zwangerschapskilo's kwijt dus dat zie ik dan nog als voordeel!)

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ik had het ook... ben gaan leven op dingen die ik op dat moment wel lekker vond.. had ik trek in afbak broodje dan nam ik die... heb ik trek in koek nam ik dat...

ik geef overigens wel bv.. en met aantal weken is trek helemaal terug haha

7. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje is inmiddels 6 maanden en mijn eetlust is nog niet terug,Ik neem er ook niet meer de tijd voor.Daar ligt het ook aan denk ik.Soms vergeet ik zelfs iets te drinken....

8. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Hier ook, alleen is het pas iets van de laatste week ongeveer. Daarvoor at ik nog wel als ik net een uurtje of meer wakker was, nu niet meer, krijg het gewoon niet door mn keel, heb er zelfs niet eens meer trek in. Maarja, had dat voor de zwangerschap ook, dus zal wel weer 'normaal' beginnen te worden.
    Verder zou ik als ik jou was gewoon eten wat je wel weg krijgt/zin in hebt. Krijg je toch wat binnen.

9. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    herkenbaar! duurde een week of 3/4 na de bevalling...had echt nergens zin in! maaar is weer goed gekomen hoor:D Was wel erg goed voor die zwangerschapskilo's die er wat mij betreft snel af mochten;)

10. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Herkenbaar! Hier nu wel de eetlust weer, maar merk dat het heel anders is dan voor de zwangerschap. Toen kon ik s ochtends wakker worden en denken oeh vanavond lekker (noem maar wat) frietjes. En ook veel eten, heerlijk vond ik dat. Dat heb ik niet meer.
    Ook tijdens mijn zwangerschap had ik niet extra eetlust, ook minder. Ik herken die verhalen van veel eten dan ook niet.

11. ninii01

ninii01 Bekend lid

26 sep 2011
    758
    250
    63
    NULL
    Hier ook, vergeet soms gewoon te eten heb ook nergens trek in en dwing mezelf inderdaad om maar wat naar binnen te werken....

12. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Nou ik ben niet de enige zie ik al.

@samloes: Ik probeer wel de gezonde dingen te eten. Dus bij het avondeten bijv. wel m'n groenten op te eten en dan maar m'n vlees te laten staan. Vind de groente belangrijker. Verder probeer ik dan ook nog fruit te eten, zodat ik wel m'n vitamine binnenkrijg.

@Char1983: Drinken schiet er hier ook bij in. Drink echt te weinig op een dag. Neem er ook de tijd niet voor. Ik vul een flesje water 's ochtends en dat is 's avonds nog niet leeg. Ik drink wel een kop thee tussendoor en een glas melk bij de lunch, maar dat is lang niet genoeg.

@Lady1985: Boodschappenlijstje maken vind ik hier ook lastig zonder trek. Gelukkig had ik de laatste weken van de zwangerschap nogal last van 'hamsterdrift' dus de vriezer en voorraadkast liggen hier vol met eten. Vriendlief komt niet om van de honger :)
    En chips krijg ik ook niet weg. Echt heel raar. Voorheen moest de zak open en leeg, nu laat ik die liever dicht. laat dat maar zo blijven, goed voor de kilo's :D

13. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik heb het nog steeds met regelmaat, voor mijn zwangerschap nooit last van en nu komt en gaat het. Ik heb nu erg veel stress en dat verergert het wel maar als ik in de winkel loop heb ik nergens echt zin in en als ik naar een restaurant ga kies ik iets waar ik wel zin in heb maar na drie happen zit ik vol. Zo zonde, zeker nu mijn vriend er niet is kook ik iets voor mijn zoontje en neem zelf wat er overblijft, het is gewoon het geld niet waard.

Ik hoop echt dat het weer gaat beteren en koken weer leuk wordt!

14. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Ik had het ook.. Of eigenlijk nog steeds wel een beetje.. Ik was echt een snaaierd, en vond alles lekker...
    Ben sinds afgelopen 2 weken weer af en toe een koekje of chocola gaan eten eerder niks geen behoefte aan...

Ben dan nu ook al 33kilo kwijt sinds de bevalling dat is wel lekker natuurlijk. Het komt dus langzamaan bij mij weer terug...

15. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Ja, heb ik ook. Ik heb gewoon geen honger. Eet omdat het moet. Maar goed voor de kilo's inderdaad!

16. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Herken t ook! 2,5 week geleden bevallen en sindsdien erg weinig eetlust, zelfs in lekkere dingen geen trek :( Nou ja komt vast vanzelf weer goed..

Deel Deze Pagina