hallo meiden. ik ben nu 8 weken zwanger ben vorige week maandag naar de dokter geweest omdat ik een beetje bloed was verloren. daar kwamen ze tot de ondekking dat ik blaas onsteking had. nu anderhalve week later zit mijn kuur van 1 week er op heb vanochtend mijn urine weg gebracht en wat denk je nog steeds blaasontsteking. ze gaan het nu op kweek zetten en moet vrijdag weer naar de dokter voor controle. ik heb ook veel last van harde buiken en pijn in mijn onderrug. de dokter zegt dat dit ook door de blaasonteking kan komen. ik vroeg me af of jullie hier ook last van hebben of hebben gehad en of het wel nog over gaat tijdens je zwangerschap
Nou ik heb blaasontsteking en ook een harde buik. Ben niet zwanger maar blaasontsteking = blaasontsteking, toch? Op de bijlsuiter stond dat zwangere dames vaker last van blaasontsteking kunnen krijgen. Als je zwanger bent ben je meer kwetsbaar ervoor. Schijnt dus normaal te zijn als je zwanger bent. Ik heb geen idee hoe pijn in de onderrug voelt, maar bij me stuitje doet het al een week zeer.
ey hallo! Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. Zie dat wij ongeveer dezelfde tijd zwanger zijn Super! Ikzelf heb sinds afgelopen zaterdag wat lichte bloedverlies. Ik las dat je een blaasontsteking hebt. Doet het bij jou ook zeer met plassen? Voorbeeld branderig gevoel? Sterkte meid! Liefs Angelgirl
bij mij doet het geen zeer met plassen heel raar dus ik ging naar de dokter vanwegen het beetje bloed verlies en toen zei ze dat ik blaasonsteking heb en die wil nu dus niet over dus misschien dat jij het ook maar beter even kan laten nakijken. we zijn inderdaad tegelijk zwanger jij ook gefeliciteerd liefs veronique
Blaastonsteking is behoorlijk hardnekkig (ik heb het chronisch) Er zijn heel wat dingetjes die je kan doen om het te voorkomen en te genezen, buiten medicijnen. - Veel drinken (echt 2l) - Goed warm houden, vooral je voeten, Werkt ook verzachtend (artsen zeggen is fabel, maar helpt bij een hele hoop anderen ook) - Verzurende sappen drinken (zoals cranberry, maar dan wel eentje die echt geconcentreerd is. Vaak zit er weinig cranberry in) - Cranberry-capsules (maar ff navragen of je dat mag) - Van voor naar achteren vegen op de wc. - Goed 'drogen' voordat je je onderbroek aan doet na het douchen en als je hebt geplast. - Je kan ook een gietertje op de wc zetten en elke keer naspoelen met water. Helpt ook tegen aambeien. Wel weer goed afdrogen. - Onderbroekje (nu met de afscheiding) verwisselen. - Na gemeenschap, gelijk plassen. Dit is zowel om te voorkomen als om te genezen. Het is namelijk helemaal niet zo goed om blaastonsteking te hebben tijdens de zwangerschap en het is ook nog eens heel onprettig. Beterschap