nog doos vitamines over wel of niet slikken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sila24, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb een doos met davitamon mama , zal ik die wel of niet slikken is dat wel nodig? ik vind ook zonde om weg te gooien ?

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Waarom zou je het niet slikken?
    Ik gebruik die al mijn hele zwangerschap...

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

omdat ik ergens had gelezen dat teveel vitamines ook niet goed zijn en het zijn zulke grote pillen , ik slik ze met moeite moet steeds kokhalzen als ik ze slik

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Zijn het de capsules of de tabletten? Ik had namelijk eerst de tabletten en daar moest ik ook van kokhalzen.. Daarna ben ik overgestapt op de capsules en die slik je veel makkelijker weg.

Ik gebruik al heel lang (ook voor mijn zwangerschap) vitamines.
    Dus ik zocht toen ik zwanger werd iets aanvullends voor het kindje en mij. Ik slik het dus al 37 weken en alles is in orde hoor.. En ik denk niet dat er TEVEEL vitamines in zitten, ze zijn toch juist gemaakt voor een zwangerschap?

5. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    De multivitamines zijn er voor gemaakt om te slikken als je zwanger wil worden, tijdens de zwangerschap en voor het herstel en de borstvoeding na de zwangerschap. Je kunt ze dus gewoon slikken.

Als je het echt vervelend vind om ze te slikken kan je er wel al mee stoppen, zie dat je al vrij ver in je zwangerschap bent.

Zelf heb ik ze geslikt tot m'n zoontje 3 mnd was.

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

het zijn de capsules heb zonet maar 1 tje genomen

7. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom niet? Ik gebruikte tot 12 weken ongeveer foliumzuur en sindsdien Gravitamon. Is hetzelfde, is ook van davitamon voor zwangere.

8. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik ze ook nog steeds, maar als je ervan moet kokhalzen kan ik me ook voorstellen dat je er liever mee stopt.

9. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

wel oppassen met teveel vit a

10. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

als je gezond en gevarieerd eet heb je al die vitamines niet nodig alleen foliumzuur

11. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    ik slik nog steeds trouw die vitamines de vk raade het me aan om ze te blijven slikken...

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik kreeg zelfs vorige week bij de apotheek nog "boze blikken" dat ik geen aanvullend foliumzuur etc meer nam.....Pfffff ik hoef nog maar twee weken hoor :$
    Nou ja , ik heb nog een potje staan met multivit voor zwangeren, dan neem ik daar wel weer van heb ik gezegd.
    Moest nl meer ijzertabletten innemen.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zwangerschapsvitamines kan je altijd slikken. Ze bevatten minder vit. A en meer D en ijzer als het goed is.

14. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik slik ze ook nog steeds, ik heb wel de vsm variant. Ze zijn er indd speciaal voor gemaakt.. voor voor/ tijdens en na de zwangerschap. Ik voel me er goed bij dus ga er lekker mee door.

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    daar zijn zwangerschapsvitamine's al op aangepast

je kunt ze gewoon slikken, ik slik ze ook nog steeds...die extra'tjes aan vitamine's kun je juist goed gebruiken ;)

16. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik slik ze ook nog steeds. Was ook het advies van de VK.

17. HOG

HOG Niet meer actief

Kan je gewoon slikken. In mijn kraamweek zag mijn verloskundige nog een pakje bij mij liggen zei toen ook: dit kan je nu ook gewoon blijven slikken.

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als je moeite hebt met het slikken van die grote krengen, kun je het ook eens proberen met een hap vla, zo doe ik dat altijd...Ik heb ook moeite met pillen slikken, maar met een eetlepel vla gaan die grote dingen vrij moeiteloos naar binnen..

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een capsule kan je opendraaien in twee helften en dan het poeder door je yoghurt oid doen.

Een harde tablet mag je fijnmaken.

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn hele zwangerschap heb ik zwangerschapsvitamines geslikt en ik slik ze nu nog steeds ivm borstvoeding.

Deel Deze Pagina