iemand in je omgeving met mrsa-bacterie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sunshineS1976, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Beste verloskundige,

Er is in mijn familie iemand ernstig ziek. De kans dat deze persoon binnenkort overlijdt is groot. Zijn partner is al jaren besmet met de mrsa-bacterie en deze bacterie heeft dan ook al veel schade aangericht.
    Tot nu toe is het mij gelukt om alleen contact te houden via telefoon en email sinds ik zwanger ben.
    Nu komt er waarschijnlijk binnenkort een begrafenis, al hoop ik dat natuurlijk niet. Hoe vreselijk ook, ik denk ook een beetje aan mijzelf. Moet ik wel gaan? Ik kan er niet onderuit om dan zijn vrouw te condoleren natuurlijk. Maar ik ben als de dood voor een besmetting die gevaarlijk is voor mij of de baby. Ik ben nu 26 weken zwanger.

Kan dit gebeuren of kan ik personen met deze bacterie gewoon aanraken/knuffelen, ermee in 1 ruimte zijn? Het is sowieso lastig om persoonlijk contact af te houden (ben er bang voor), maar een begrafenis maakt het nog zoveel moeilijker...

Alvast bedankt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Krullie85,

je kunt gerust in één kamer zijn met die persoon, maar ik snap dat je niet graag een hand geeft. Op zich kan je dit ook doen hoor, want anders zou die mw niemand meer kunnen aanraken zonder het over te geven en een schouderklopje zou ik zeker ook niet uit de weg gaan. Ik zou er wel voor zorgen dat je daarna goede hygiëne toepast en dus daarna even naar het toilet gaat om je handen te wassen.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina