hallo ik heb eenv raagje ben 5 weken zwanger maar had gister op mijn zwarte ondergoed beetje rood slijm gezien en in de wc ook beetje bloed . het werd steeds minder en steeds donkerder. ik heb ook helemaal geen krampen gehad dus zou dit gewoon nog goed kunnen zijn. ik krijg over1 week een echo maar wil eerder maar heeft er ook iemand ervaring mee die met 5 weken iets ziet op echo inwendig dan. anders moet ik toch een week wachten. wil vrijdag of donderdag en ben zaterdag 6 weken dus zou je dan iets zien anders kan ik net wachten na t weekend. en ze zeggen dat je meestal buikkrampen hebt met miskraam.
ik heb je topic verplaatst naar zwangerschap. Ik ben zwanger is voor het melden dat je zwanger bent en de felicitaties.
Een beetje bloedverlies betekent meestal niets, zeker als je geen krampen hebt. Alles is wat beter doorbloed, bij wat moeizame ontlasting kan je ook al wat bloedverlies hebben. Ik zou zeker geen echo laten maken voordat je 6 weken bent, dat kan alleen maar onzekerheid geven. Persoonlijk zou ik nog iets later dan 6 weken een echo laten maken, bij 6 weken kan het hartje soms net nog niet kloppen en dan weet je nog niets...
oke dank je ik wee tniet wa tik moet denken de een zegt ja ik had dat ook en was fout en sommige zijn in mijn ogen positief maar ja elk lichaam is anders . vriendin van mij zei al hou je eigen maar rustig maar je hebt gewoon ff een kut week. zij heeft pas hetzelfde meegemaakt. x
Joel, wat vervelend.. Bloed is altijd iets wat je niet wil zien.. De kans is groot dat het een innestellingsbloeding is, helemaal als het al weer minder wordt en je geen krampen oid hebt. Wist je dat 1 op de 3 vrouwen in hun zwangerschap bloedverlies hebben? En daarbij gaat het dus goed! Sterkte met de onzekerheid! Liefs, Paula
heej joel luister goed: zolang je geen krampen hebt kun je gewoon bloed verliezen terwijl er niks aan de hand is! Het kan fout gaan..maar het kan ook de goede kant op gaan! bij deze zwangerschap heb ik ook 3 keer bloed verloren...en er was niks aan de hand.. je moet nu afwachten! Ik hoop dat je vrijdag mag komen! En dat je goed nieuws hebt voor het weekend! wij gaan in ieder geval voor je duimen! zie je snel weer! Hou je een beetje rustig (proberen dan) xxx San
@ Joel: Ik zou niet langer wachten dan 6 weken... Ben zelf voor de tweede maal zwanger en dit is de eerste keer dat ik hier op de zwangerschapspagina DURF schrijven over m'n bloeding ergens rond m'n vijfde week... Ben toen meteen naar de spoed gegaan met m'n ventje en daar bleek alles er normaal uit te zien voor dat tijdstip van de zwangerschap. Het hartje konden ze toen nog niet zien kloppen want daarvoor was het toen nog te vroeg. Wat ze toen wel gedaan hebben, is bloed afgenomen. Zo konden ze nagaan of ik nog voldoende zwangerschapshormoon had sinds de vorige bloedtest (heb die bijna vlak na predictortest gedaan om te zien of ik echt zwanger was). Diezelfde avond mocht ik bellen voor de uitslag en alles bleek OK. Nooit ben ik zo bang geweest tijdens de zwangerschap. Die geruststelling kon ik toen echt goed gebruiken. Nadien moest ik nog bijna drie weken wachten voor de eerste echte echo bij de gynaecoloog. Daar kon ik het hartje zien kloppen en was ik echt gerustgesteld en terug happy zwanger. Het doet zeker deugd om hier geruststellende reacties te lezen, maar ik zou het voor mezelf niet langer uitstellen dan nodig. Veel succes! Groetjes, Elpee
Wil eerst 1 fabeltje uit de wereld helpen. Mocht je een miskraam hebben dan HOEf je helemaal GEEN krampen te krijgen. Heb er in het verleden 4 gehad, zelfs nog na 3 maanden, maar heb nooit krampen gehad, zelfs niet toen alles eruitkwam. Maar dat even terzijde. Helder bloed is geen goed teken, dan heb ik het dus echt over rood bloed. Maar je kan er verder niks over zeggen, helaas is het afwachten. Vaak is 5 weken te vroeg voor een echo, maar soms heb je geluk en zien ze wel wat (bij mij zagen ze niks met 6 wkn, bij 7 wkn wel eindelijk) dus tja. Bel gewoon naar je huisarts maandag, en vraag even hoe of wat. Vaak zeggen ze wacht nog even... Je hebt ook hun verwijskaart nodig hvoor ziekenhuis of verloskudnigenpraktijk. Probeer gewoon ff af te wachten, en heb je nu sindsdien nog meer rood bloed gehad? of was het bruinig? het hoeft dus niets te betekenen, kan wel. Hou ons op de hoogte. groetjes annette
Ik heb voor de verloskundige nooit een verwijskaart hoeven hebben, heb er naartoe gebeld en een afspraak gemaakt. Mijn gyn had toevallig wel een brief naar hun gestuurd, maar niet als verwijzing, maar met aanvullende info. Over de termijn van de echo, ik zou niet gerustgesteld zijn als ik nog geen hartje zou zien kloppen (wat je met 5-6 weken dus hoogstwaarschijnlijk hebt), maar dat zal voor iedereen ook weer anders zijn.
hey ik heb vanaf zaterdag avond eigenlijk maar een beetje bruin vocht verloren en dat was zaterdagavond nacht en zondag 1 xdus weet het ook niet en was zo groot als 1 euro. en heb net de vk gebeld en die zei dat ik toch tot maandag de 15 moet wachten want elke dag later is beter dus moet maar ff afwachten en dat is klote. maar als 1 op de 3 vrouwen bloed verliest en toch goed zit nou dan ? ik voel me er nog goed bij en kijken wel af is er met 6 weken nog niks te zien dan wil ik een week later weer echo maar ik kan dus ook bloed laten prikken om te kijken ivm hormonen of je dan nog zwanger bent of niet?. groeten joel
hey ik heb vanaf zaterdag avond eigenlijk maar een beetje bruin vocht verloren en dat was zaterdagavond nacht en zondag 1 xdus weet het ook niet en was zo groot als 1 euro. en heb net de vk gebeld en die zei dat ik toch tot maandag de 15 moet wachten want elke dag later is beter dus moet maar ff afwachten en dat is klote. maar als 1 op de 3 vrouwen bloed verliest en toch goed zit nou dan ? ik voel me er nog goed bij en kijken wel af is er met 6 weken nog niks te zien dan wil ik een week later weer echo maar ik kan dus ook bloed laten prikken om te kijken ivm hormonen of je dan nog zwanger bent of niet?. groeten joel
Lieve Joel, Ik kan me je ongerustheid heel erg goed voorstellen!. Ook ik heb in de eerste paar weken bloedverlies gehad. Was bruinig en soms ook btje slijmerig maar geen helder rood bloed. Ik heb zelf een inwendige echo gehad toen ik zes weken zwanger was en toen kon je het hartje zien kloppen. Ik was heel erg gerustgesteld. Het blijkt dat in de 1e weken van je zwangerschap je een zogenaamde "innestelingsbloeding" kan hebben. Dit is dat het vruchtje zich in de baarmoeder nestelt. Hierdoor kan er wat bloedverlies ontstaan. Ik had het ook iedere x nadat ik met mijn ventje sex had gehad. Alles is nu beter doorbloed en er hoeft maar iets te raken en er kan een adertje springen. Veel succes straks met je inwendige echo en houdt gewoon hoop dat alles goed is! Liefs Monique
het wil niet altyd wat zegge ik heb vanaf begin net of ongesteld was zo erg dacht ook dat mis was werd doorgestuurd naar ziekenhuis door vk en uiteindelijk is het glamydia een infectie krijg nu pillen en dan moet over 7dagen over zijn en anders effe contact opnemen met vk
Ik herken je ongerustheid. Ik had bij mijn eerste zwangerschap bij 10 weken bloedverlies en toen bleek het mis te zijn. Nu bij deze zwnagerschap heb ik tot de 11e week wel 3x bleodverlies gehad, daarna niet meer. Het gaat nu uitstekend, kijk maar naar mijn banner! Zolang er geen krampen bij zijn, zou ik me niet al te druk maken en gewoon genieten. Tja, is gemakkelijker gezegd dan gedaan.. dat snap ik.. Afwachten en er gewoon van uitgaan dat het goed komt! Succes en sterkte!
, beetje bruin vocht is normaal hoor (heb ik ook gehad een paar keer met deze zwangerschap in het begin.)Bruin is ok, helder rood vaak niet, er is vast helemaal niks aan de hand. Wat is je volgende stap? ga je naar de verloskundige praktijk bellen?
ha die de vk heb ik al gebeld zaterdag al jankend, vertrouwde het niet en mijn vriendin is ook collega en had hetzelfde dus dan verschiet je wel. maar ik moet wachten tot maandag de 15 want eerder echo schiet niet op zei ze. maar bedankt voo rjullie reacties positief is fijn en ik proibeer me ook rustig te houden. groeten joel
Hoi, ik heb met 6 wk 2 ook bloedverlies gehad. Het was 1 veeg rood/bruin bloed. De verloskundige vroeg aan mij of ik iets raars had gedaan. Nou niet dat ik wist. Zij vertelde dat er ook een adertje kan springen als je bv. moet niezen en laat ik dat nou net die dag een paar keer heel hard hebben gedaan. Daarna was het afwachten en er gebeurde niets dus ik ging er vanuit dat er niets ernstigs aan de hand was. Toen 3 dagen later zat ik op de wc en kon ik niet meer opstaan van de opeens opkomende kramp. 10 minuten ben ik blijven zitten en de kramp was heftig. Ik ben even later naar mijn bed gelopen waar ik nog zo'n 10 minuten heftige kramp heb gehad. Langzaam ebde de kramp weg maar toen merkte ik dat ik ook bloedverlies had. Ik ging er vanuit dat het mis was. Maar ook deze bloeding zette niet echt door. De hele nacht heb ik lopen malen, krijg ik een miskraam of gaat het toch nog goed. Gek werd ik ervan. 2 dagen later kreeg ik een echo in het ziekenhuis. Met 7 weken was er een mooi kloppend hartje te zien. Er was naast het vruchtzakje een plekje te zien waar dus waarschijnlijk mijn bloeding zat. Dus ook al verlies je bloed en heb je kramp het zegt nog steeds niets. Helaas moeten we allemaal maar proberen om met deze onzekerheden die bij het zwanger zijn horen om te gaan. Maar makkelijk is het zeker niet. Maar uiteindelijk zal het het wel allemaal waard zijn geweest. Liefs, Indy
Ik herken ook de onzekerheid. Ik heb gisteren wat lichtbruine afscheiding gehad en direct gaat er door je hoofd dat het een miskraam zou kunnen zijn. Ik denk zelf dat er eergisteren met sexen wat is gesprongen, maar toch ben ik allert!
ja idd het kan van alles zijn kramp of geen kramp maar ja f afwachten en wij hebben geen sex gehad dus ja maar t zou zo kunen zijn dat bij sommige mensen iets springt ja kwa ader. groeten