Ik vanavond voor het eerst! We hadden het al eens gehoord via de doppler maar nu voelde ik (en mijn man) het duidelijk. Mijn man legde ook zn hand op mn buik en vroeg of ze misschien de hik had, vond het een heel bijzonder gevoel. Het duurde niet zo heel lang: ongeveer een tiental minuutjes. Wanneer voelden jullie het?
Oh hemel, ik weet het niet meer, al weken geleden in elk geval, en toen vond ik het leuk. Nu niet zo meer, het is best een irritant gevoel en hij heeft het ook nog heel vaak. En daarbij wordt ie er zelf mega druk van. Wordt dan echt lens getrapt van binnen.
Ik voelde de hik bij 30,5 week. Helaas moet ik er wel bijzeggen, dat 24 weken en 22 weken onmogelijk is om de hik bij de kleine te voelen. Dat moet iets anders zijn geweest. Maand 6: De foetus is nu zon 35 cm en weegt ongeveer 720 gram. In deze maand gaan de neusgaten open. Het ademhalingsorgaan is volledig ontwikkeld, maar het is nog wel heel zwak. Het wordt dan ook nog niet gebruikt. De foetus oefent alleen af en toe zijn ademhaling. Soms kan het gebeuren dat het vruchtwater inslikt en kan dan last hebben van de hik. Dit uit zich in 15-30 ritmische schokjes per minuut die door de moeder te voelen zijn. Maand 6 is ongeveer 26 weken tot 30 weken.
nou voel toch heel duidelijk al een tijdje de hik weet dat gewoon 100% zeker bij me eerste voelde ik het later maar dit is precies het zelfde
Nou we hebben gisteren geluisterd met de doppler en het is het echt wel hoor. Maar ik ben ook al 25 weken en geen 22 Ik voelde mn kindje ook al elke dag bewegen op de zestiende week heel vroeg allemaal dus maar mn mama had dat ook zo vroeg in haar zwangerschappen.
Ik voel het geregeld! Ons beebje is ook een hele gulzige drinker, zoals we het op de echo zagen! Dus die hik voel ik erg goed! Voel het nu zo'n 1,5 week denk ik.
Die van ons heeft het ook soms een paar keer per dag, en soms ook een dag niet, maar ik voelde het sinds een week of 3 ofzo, heb het eigenlijk niet bijgehouden, maar het is zo apart!
Bij mij was het eergisteren voor het eerst, en vanmorgen ook weer. Hoe vaak is normaal? Het is een raar gevoel en die kleine wordt mega-druk!
Met 29+ weken voor het eerst en gister had ik het weer gevoeld, duurde wel erg lang, werd er wel beetje kriegel van, want ik lag bijna te slapen..
ik werd me er bewust rond de 30 weken! Het was wel vaker aanwezig geweest, maar niet van bewust dat het de hik was! Het lijkt net of het steeds electrische schokjes zijn! Soms wel wat irritant, vooral als je wilt gaan slapen hahahahaa!