Wanneer voelde jij de hik?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Secretstar, May 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Secretstar

Secretstar Actief lid

Ik vanavond voor het eerst! We hadden het al eens gehoord via de doppler maar nu voelde ik (en mijn man) het duidelijk.
    Mijn man legde ook zn hand op mn buik en vroeg of ze misschien de hik had, vond het een heel bijzonder gevoel. Het duurde niet zo heel lang: ongeveer een tiental minuutjes.
    Wanneer voelden jullie het?

2. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

Jan 24, 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    nog steeds niet gevoeld, of in ieder geval niet herkend, hij beweegt wel de hele dag

3. BoBam

BoBam Niet meer actief

ja ik gisteravond voor het eerst, tenminste volgens mij was het wel de hik! haha

4. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb het 2 weken geleden voor het eerst gevoeld, eerder heb ik niet opgelet

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Oh hemel, ik weet het niet meer, al weken geleden in elk geval, en toen vond ik het leuk. Nu niet zo meer, het is best een irritant gevoel en hij heeft het ook nog heel vaak. En daarbij wordt ie er zelf mega druk van. Wordt dan echt lens getrapt van binnen.

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik denk vanaf een week of 30 (?) dat ik het voelde, als heeeeel zachte tikjes tegen mn schaambot...

7. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik voel het al vanaf een week of 22 erg grappig weet precies waneer ze de hik heeft

8. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    hihi NU op dit moment :)

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik voelde de hik bij 30,5 week.

Helaas moet ik er wel bijzeggen, dat 24 weken en 22 weken onmogelijk is om de hik bij de kleine te voelen. Dat moet iets anders zijn geweest.

Maand 6:
    De foetus is nu zo’n 35 cm en weegt ongeveer 720 gram.

In deze maand gaan de neusgaten open. Het ademhalingsorgaan is volledig ontwikkeld, maar het is nog wel heel zwak. Het wordt dan ook nog niet gebruikt. De foetus oefent alleen af en toe zijn ademhaling. Soms kan het gebeuren dat het vruchtwater inslikt en kan dan last hebben van de hik. Dit uit zich in 15-30 ritmische schokjes per minuut die door de moeder te voelen zijn.

Maand 6 is ongeveer 26 weken tot 30 weken.

10. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    nou voel toch heel duidelijk al een tijdje de hik weet dat gewoon 100% zeker bij me eerste voelde ik het later maar dit is precies het zelfde

11. Secretstar

Secretstar Actief lid

Nou we hebben gisteren geluisterd met de doppler en het is het echt wel hoor.
    Maar ik ben ook al 25 weken en geen 22 :D

Ik voelde mn kindje ook al elke dag bewegen op de zestiende week heel vroeg allemaal dus maar mn mama had dat ook zo vroeg in haar zwangerschappen. ;)

12. Hope123

Hope123 Actief lid

Sep 9, 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Ik zag het bij de pretecho bij 22 weken en voelde het vorige week geloof ik ook volgens mij...

13. Vlindertje S

Vlindertje S Actief lid

Aug 31, 2007
    147
    0
    0
    Volgens mij voelde ik het voor het eerst rond de 30 weken..

14. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

Jun 17, 2007
    768
    0
    0
    Ik voede het volgens mij vanaf een week of 30. Leuk hé!

15. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    ik dacht dat ik het afgelopen week voelde maar weet het niet zeker

16. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

Feb 19, 2008
    332
    0
    0
    Ik voel het geregeld! Ons beebje is ook een hele gulzige drinker, zoals we het op de echo zagen! Dus die hik voel ik erg goed! Voel het nu zo'n 1,5 week denk ik.

17. Richa

Richa Actief lid

Aug 9, 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Die van ons heeft het ook soms een paar keer per dag, en soms ook een dag niet, maar ik voelde het sinds een week of 3 ofzo, heb het eigenlijk niet bijgehouden, maar het is zo apart!

18. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Bij mij was het eergisteren voor het eerst, en vanmorgen ook weer.
    Hoe vaak is normaal?

Het is een raar gevoel en die kleine wordt mega-druk!

19. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Met 29+ weken voor het eerst en gister had ik het weer gevoeld, duurde wel erg lang, werd er wel beetje kriegel van, want ik lag bijna te slapen.. ;)

20. jeldou

jeldou Bekend lid

Jan 8, 2007
    729
    0
    0
    ik werd me er bewust rond de 30 weken! Het was wel vaker aanwezig geweest, maar niet van bewust dat het de hik was! Het lijkt net of het steeds electrische schokjes zijn! Soms wel wat irritant, vooral als je wilt gaan slapen hahahahaa! :)

Share This Page