vanaf wanneer krijg je harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aloha, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    dames even een vraag..
    volgens mij heb ik soms harde buiken sinds vandaag..
    vanmorgen in bed had ik al een vermoedde en nu net werd me buik ineens bol en keihard.. voelde heel gespannen aan en zakte daarna weer af..

kan dit al? weet iemand dat? en moet ik me zorgen maken?

ben morgen 14 weken..

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hier al een tijdje....

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb het nu ook steeds vaker.. zeg maar sinds twee weken. Vind het maar niks hoor.. voelt niet fijn! Hoe vaak mag je ze per dag hebben? Wat is teveel?

4. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Voelt het zoals Ik beschrijf? En weet jij of het kwaad kan enz...

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier dus ook veel onzekerheid. Het voelt mij als een plotseling strakke, harde buik en als ik voel met mijn vingers kan ik mijn buik ook niet meer indrukken.
    Echt knoerthard.
    Af en toe kan zeker geen kwaad maar ik vraag me dus af wanneer het te vaak is..
    Ik voel vandaag enorm veel gerommel in mijn buik en dat maakt me onzeker.
    Niet continu harde buiken maar wel een strak gevoel alsof het kind zich helemaal omdraaien en dat om de 5 minuten ofzo.. nu is het weer even rustig maar voel ik wel plopjes wat waarschijnlijk schoppen van de baby is...
    Vind het allemaal erg onzeker hoor.. wil graag weten wat ik voel!

6. Metire

Metire Niet meer actief

Mijn vk zei altijd, zolang je niet meer dan 10 harde buiken per dag hebt hoef je je nergens zorgen over te maken. Ik had er ook altijd veel, ook wel meer dan 10 als ik druk was maar alles ging gewoon prima hoor! Als je je zorgen maakt bel gewoon even naar je vk, daar zijn ze voor :)

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Aloha, ik had het ook een tijdje en ook erg last van mijn darmen. Volgens mijn VK waren het geen harde buiken, maar kwam het door mijn darmen.
    En als je twijfelt, gewoon de VK bellen!

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Harde buiken in deze termijn komen niet zo heel vaak voor, maar kan wel. Vaak zijn harde buiken een teken dat je het rustiger aan moet doen. Mocht je je zorgen maken, bel dan even met je vk of gyn. Heb ik vorige week ook gedaan (had er ook last van de buik bij). Ik mocht meteen komen, gelukkig was er niets geks te vinden en ben ik met het advies het nog rustiger aan te doen weer naar huis gegaan.
    Overigens zijn harde buiken soms ook een symptoom van een blaasontsteking.

9. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ik heb t ook wel

en idd als ik drukker ben meer, eergister had ik n rustdag (wegens zondag en maandag ochtend wat bruin bloedverlies) dus heb me maandag gewoon hele dag op de bank geparkeerd....

gisteren even wc's schoon ff dit even dat (wel met rust ertussen hoor) en savonds zitten en dan is t meer....

ook als ik bv zoals giste een strakkere broek aan heb komt t iets meer...ik krijg ze vaak ook meer aan de onderkant lijkt t wel hihi...

tsja schijnt erbij te horen hoor

10. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    14 weken is vrij vroeg, maar het kan wel. Zolang je ze niet te vaak krijgt is er niks aan de hand. Krijg je ze ineens heel vaak, dan moet je rustiger aan gaan doen!

Hier had ik ze met die termijn nog niet, maar nadat ik de 20 weken gepasseerd ben kreeg ik ze ineens veel regelmatiger. Inmiddels heb ik er meerdere per dag, was de vorige keer ook zo. Heeft met een groeispurt van de beeb te maken geloof ik!

11. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    zolang ze niet om de paar minuten komen hoef je niet te schrikken :p
    om de paar minuten kan aankomende weeen zijn...
    en ze mogen niet heel zeer doen, hooguit wat lastig, vervelend licht pijnlijk idee

Deel Deze Pagina