Sauna en zonnebank

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marley, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Is het nou wel of niet verstandig om zwanger te gaan zonnebanken en naar de sauna te gaan?

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    zonnebank niet sauna kan als je het gewend ben maar niet later dan 30 weken en na de 12 weken. Ik ben naar ze zwaluwhoeve geweest maar heb niet veel in de sauna gezeten ik kreeg het eel snel benauwd. En je kunt het ff na vragen. Infrarood mag niet en opgietingen mag ook niet.

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ben t allebei blijven doen! Sauna niet te lang en niet te heet ik genoot meer vande bubbelbaden/zwemmen kruidenbad etc
    zonnebank goed gezicht insmeren tegen zwmasker en na 32w deed ik handdoek over mijn buik omdat ik t licht te fel vond worden voor de kleine

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wil even aanstippen dat insmeren echt niet altijd helpt tegen een masker. Ik was zwanger in de zomer, smeerde me altijd in met factor 50 en ging nooit zonnen. Ik heb een masker gekregen, en de zonnebank is veel heftiger, dus ik zou het niet doen.

Sauna kan als je het gewend bent na 12 weken.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Zonnebank zou ik sowieso niet doen.
    Sauna is afhankelijk of je er aan gewend bent.

Zondag wil ik met mijn zus naar Fontana in Bad Nieuweschans in het thermaalbad, dit heb ik wel even met mijn vk besproken en ze zei dat het goed was, maar als het dan niet goed voelt gewoon eruit gaan.

6. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    zonnebanken zou ik niet doen! gezien de zwangerschapsmasker maar ook de warmte!
    sauna kan,...indien je dit voor je zwangerschap al regelmatig deed en dus gewend bent. opgietingen moet je niet doen en ook niet te lang in de sauna. en zoals al eerder vermeld niet in de infrarood!

7. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    infrarood mag juist wel hoor!!!!
    heb de verloskundige dat nog gevraagd ik had zo lamp voor mn rug
    kan geen kwaad en kan heel verlichtend werken voor spieren enzo!!!

dus die zou ik JUIST pakken omdat die minder drukkend en benauwend zijn dan een gewone sauna....

stoombaden vind ik ook altijd lekker :)

echt n houten sauna vind persoonlijk snel wat benauwend...

en gewoon niet te lang denk ik :)

8. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    Ik ga nog wel gewoon onder de zonnebank, alleen iets minder vaak als normaal nog maar 1x in de 2 a 3 weken. Maar wel altijd een handdoek over mijn buik.

9. ceertje

ceertje Lid

22 apr 2009
    21
    0
    0
    De Bilt
    Zonnebank is echt een No Go zoals iedereen al schrijft en sauna gewoon niet te heet. Het bubbelbad is ook niet zo relaxed voor je beeb....verder lekker ontspannen zou ik zeggen ;)

10. Linana

Linana Niet meer actief

Ik ging altijd onder de zonnebank, maar niet meer sinds ik zwanger ben.
    De vk vertelde me dat het niet fijn is voor de baby, het kan te warm worden en de baarmoeder koelt heel erg langzaam af. Met een handdoek over je buik wordt dit alleen maar erger.
    Verder kan je, zoals al gezegd, een zwangerschapsmasker krijgen. Dat duurt heel lang voor het weg is en bij sommige vrouwen blijft er altijd iets van zichtbaar.

Door al deze verhalen van de vk heb ik het dus maar gelaten. Na 9 maanden weer een ronde haha

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Ben ook spookachtig wit maar laat nu de zonnebank maar even achterwege - heb zo'n idee dat het zwangerschapsmasker typisch iets voor mijn huid is! Ik gebruik de infrarood hemel nu wel ivm (niet door zwangerschap) schouderklachten, maar lig er niet meer op mn rug onder. Even kijken hoe het gaat nu plat buikliggen vervelend begint te worden.

12. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het beiden niet doen. Als je moet wachten tot een week of 12 en niet verder dan een week of 30 mag zijn, vind ik dat al te vaag en eng.

13. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Infrarood sauna zou ik niet gebruiken. Onderstaand stukje komt van Infraroodwarmte is gezond | Mens en Gezondheid: Diversen

Wie kan de infraroodcabine gebruiken

Eigenlijk kan iedereen van jong tot oud gebruik maken van infrarood. Zo lang je er maar lekker in voelt. Alleen zwangere vrouwen worden het afgeraden om infrarood te gebruiken tijdens de zwangerschap. Dit is omdat je met straling te maken hebt.

Deel Deze Pagina