In luteale fase en antibiotica

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sweetdreams, 10 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik heb dus een blaasontsteking opgelopen. Heb gister cranberry-capsules gekregen om eerst nog te proberen en als dat niet werkte heb ik ook al een AB-kuurtje in huis. De klachten nemen nog niet echt af en ik twijfel zo of ik er mee moet beginnen.

Het is nitrofurantoine en mag gewoon in de zwangerschap maar toch voelt het niet goed. Ik slik deze maand voor het eerst tarwekiemolie, ovulatietesten en temperatuur dus het voelt echt als een goede kans. Zit nu ong. 3 dpo.

Wat adviseren jullie?

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik denk dat een infectie meer invloed heeft dan ab.
    Er zijn zelfs mensen die denken dat ab de innesteling bevordert omdat het je afweer onderdrukt. Geen idee of dat waar is, maar nou ja...

Be Happy vindt dit leuk.
  3. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Oke, misschien ga ik er toch maar mee beginnen. Dit lijkt me idd ook niet goed. Ben ook bang voor de bijwerkingen. Lees er nare dingen over als ik google.

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Volgens mij zijn de bijwerkingen heel zeldzaam, behalve een vaginale schimmelinfectie. Ik zou dus parallel wel aan de probiotica gaan.
    Succes, ik hoop dat je er snel vanaf bent!

5. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Hè crap heb jij dat. Ik zou t kuurtje nemen, met een beetje mazzel ben je er zo vanaf ( en vooral wel cranberry Sap drinken)

6. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Ik zou gewoon die kuur nemen hoor. En inderdaad aangeven dat je zwanger wilt worden zodat je ab krijgt die je mag gebruiken. Straks verergert de blaasontsteking en stijgt het op naar de nieren. Dat is echt pure ellende o_O

Ik snap heel goed dat je er alles aan wilt doen om het te laten slagen, maar je kunt helaas niet alles voor zijn. Uiteraard gezond leven, maar als jij een kuurtje nodig hebt, dan heb je hem nodig.

Sterkte, hopelijk ben je er snel vanaf en heb je snel een positieve zwangerschapstest :)

7. maaike3

maaike3 Bekend lid

31 aug 2009
    772
    255
    63
    Ik ben gister gestart met de zelfde kuur. En voel me net als jij maar je moet het wel nemen . Wij zijn zeer actief geweest voor een kindje.maar ik liep gisteren op van de rug pijn en koorts. Net me ei gehad afgelopen di. Volgens mij gaan we dus gelijk op
    Maar ik vind het ook zo dubbel. Je mag deze kuur gewoon gebruiken ook in zwangerschap

8. maaike3

maaike3 Bekend lid

31 aug 2009
    772
    255
    63
    Owja ik blijf dus niet meer te lang liggen na de sex:roflmao:

9. BlueEyedSoul88

BlueEyedSoul88 Fanatiek lid

1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    Gewoon naar de dokter luisteren en je kuurtje nemen en afmaken. Je bent nog niet zwanger, en kan voor nu ook geen kwaad.
    Wat wel kwaad kan is je antibiotica niet nemen en vervolgens met ergere dingen in het ziekenhuis terecht komen ;)
    Probiotica is helemaal niet nodig. Onnodige poespas

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja hoor :rolleyes:

11. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik heb in overleg met de ha gister ook cranberry-tabletten gekregen om het nog even daarmee te proberen. Als het dan echt niet ging, heb ik dat kuurtje al achter de hand zodat ik er niet in het weekend mee zit. Dus het is niet zo dat ik bewust doktersadvies in de wind sla.

Maar ik heb nu al 2 pillen genomen dus ik ben begonnen.;)

BlueEyedSoul88 vindt dit leuk.
  12. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Whaha wat grappig dat we hetzelfde probleem hebben. Hier komt het ook sws door te lang blijven liggen. Heel veel mensen zeggen dat ze 10-15 min blijven liggen maar ik weet niet wat die doen na de seks maar ik ben echt na 5 minuten vertrokken naar dromenland.

Schrijf je al mee in het NOD-groepje 19 tm 25 januari? Kunnen we samen zeuren over ons zeik-probleem:roflmao:

13. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hier ook aan de nitro. Alles wat hierboven staat klopt. Is gewoon toegestaan tijdens de zwangerschap. Ik gebruik soms ook een capsule na de seks omdat ik zeer vatbaar ben voor blaasontstekingen. Kan geen kwaad volgens de arts en een nierbekkenonsteking is vele malen erger. ;)

14. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    nog nooit last van gehad..
    hihi blijf vaak gewoon liggen en val dan snel in slaap

15. maaike3

maaike3 Bekend lid

31 aug 2009
    772
    255
    63
    Whaha jij blij

16. BlueEyedSoul88

BlueEyedSoul88 Fanatiek lid

1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    Wat apart dat je na de sex capsule antibiotica neemt en dat de arts ook nog eens zegt dat dit geen kwaad kan! Op deze manier krijg je dus resistente bacteriën in de wereld! :eek::confused: Heeeeeel vreemd

Of gebruik je 1 pil standaard per dag als onderhoudskuur?

17. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik ben onderzocht en onder behandeling geweest bij een uroloog. Maaarrr, het is beter dan elke keer een hele kuur na de seks omdat ik de dag ernaar een ontsteking heb. Het is dus kiezen uit 2 kwaden. En dan liever een lage dosis na de seks dan elke x een gehele kuur.

Ik wou dat het anders was maar helaas. :(

18. maaike3

maaike3 Bekend lid

31 aug 2009
    772
    255
    63
    Nou dat wordt wel meer gedaan bij vrouwen die door de sex blaasontsteking krijgen. Lees anders maar even op de apotheek site . Je druk de bacteriën in de blaas meteen de kop in . Het werkt in op een lege blaas. Ook gebruiken mensen het soms als onderhoudskuur.

MinnieM vindt dit leuk.
  19. AvdY

AvdY Niet meer actief

Mosterd na de maaltijd, maar mocht iemand nog eens dit topic nalezen: nitrofurantoine werkt alleen in de blaas, omdat het pas in je nieren tot werkzaam antibioticum wordt omgezet. Het werkt dus niet in je bloed, en niet bij een mogelijke placenta/baarmoeder etc. Dus kan je het veilig gebruiken als je zwanger bent. (Alleen niet 30 dg voor de bevalling, dat is een ander verhaal ;))

MinnieM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina